مکان‌های ممنوعه جهان که هیچ انسانی اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جهان اماكن زیادی وجود دارند كه به دلایل امنیتی، علمی، جاسوسی و غیره ورود به آن‌ها برای عموم كاملا ممنوع است.
مناطق ممنوعه

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که اگر پول و وقت کافی داشته باشیم، می‌توانیم به هر جایی از جهان که بخواهیم سفر کنیم و لذت ببریم، اما همیشه اینطور نیست. مکان‌هایی در جهان هستند که مناطق ممنوعه محسوب می‌شوند و هیچ یک از ما اجازه ورود به آنجا را نداریم. ورود به این مکان‌ها به هزار و یک دلیل محدودیت دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا مکان‌های ممنوعه جهان را بشناسید.

انبار سری کوکا کولا، آمریکا (coca cola)

این برند یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غیرالکلی در جهان محسوب می‌شود. فرمول تهیه انواع مختلف نوشیدنی‌های کوکاکولا به یکی از مرموزترین اسرار تاریخ تبدیل شده است. فقط تعداد اندکی از مدیران مورد اعتماد این شرکت می‌توانند به این اتاقِ گاوصندوقی‌ شکل دسترسی داشته باشند. در این اتاق، فرمول‌های سری برای تهیه نمونه‌های اصلی نوشیدنی‌های کوکاکولا موجود است که قدمتی ۱۲۵ ساله دارند.

مناطق ممنوعه

پایگاه داده گوگل (Google Data Center)

پایگاه داده گوگل، محل نگهداری تریلون بایت داده شرکت گوگل و جزو مناطق ممنوعه است که به شدت کنترل می‌شود.

مناطق ممنوعه

غار لاسکواس، فرانسه (Lascaux caves)

این غارها در جنوب غربی کشور فرانسه واقع شده‌اند و شامل ۹۰۰ نقاشی ماقبل تاریخ هستند. از سال ۱۹۶۳ تا بحال این غارها از دسترس عموم مردم خارج شده‌اند چرا که، وجود هر انسانی در این غارها به شدت تخریب کننده اعلام شده است. این غارها فقط هفته‌ای یک بار برای چند دقیقه آن هم برای نیروهای امنیتی باز می‌شوند.

مناطق ممنوعه

مترو مسکو، روسیه (Moscow metro)

این مترو شبیه ایستگاه عمومی متروی مسکو است، اما در حقیقت ورود به آن ممنوع است. گفته می‌شود این ایستگاه زیر‌زمینی از زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. ابتدا با هدف محافظت از جان مردم ساخته شده ولی بعد‌ها خیلی از برنامه‌ریزی‌های نظامی و عملیات استراتژیک نظامی روسیه هم در این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌شده است.

مناطق ممنوعه

خزانه جهانی بذر، نروژ (Svalbard Global Seed Vault Norway)

این انبار در جزیره‌ای دور افتاده در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ در ۱۰۰ کیلومتری قطب شمال قرار دارد. این خزانه از مجموعه منحصر بفردی از بذر، انواع مواد غذایی گیاهی از قبیل بادمجان، کاهو، سیب زمینی، ذرت و غیره محافظت می‌کند. افراد به‌صورت آنلاین می‌توانند این مکان را تماشا کنند. اما عده بسیار اندکی اجازه ورود به آن را دارند. فلسفه ایجاد این مکان نیز، حفظ بذر گیاهان حیاتی در صورت وقوع بلایای طبیعی در سراسر جهان است.

سری ترین مکان های جهان

اتاق شماره ۳۹، کره شمالی (Room 39, North Korea)

درباره این اتاق مخوف، شایعات زیادی مطرح شده است. بسیاری می‌گویند که کیم جونگ یون ( رییس جمهور کره شمالی)، تمامی تصمیمات مهم و خطرناک خود را در این اتاق می‌گیرد! برخی دیگر عقیده دارند که اینجا مکانی است که دیکتاتورها مواد مخدر مصرف می‌کنند، پول‌شویی انجام می‌دهند یا افراد خانواده خود را به قتل می‌رسانند! اگر‌چه دولت کره شمالی همه این شایعات را رد می‌کند، ولی هیچ‌کس اطلاع ندارد که پشت در اتاق ۳۹ چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

سری ترین مکان های جهان

پیشنهاد مطالعه: مطلب پدیده‌ای عجیب در کانادا، رودخانه‌ای که ۴ روزه ناپدید شد! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…