مناسب‌ترین کابینت‌ برای آشپزخانه شما کدام است؟

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه‌ای ایده‌آل است که فضای مناسب و ظاهر جذاب آن توسط کابینت‌های مناسب تامین شده باشد. چگونه یک آشپزخانه را با استفاده از کابینت به مکانی شیک و زیبا تبدیل کنیم؟ همراه ما باشید.
کابینت مناسب برای آشپزخانه

کابینت‌ها جزو اصلی‌ترین تجهیزات هر آشپزخانه‌ای هستند و باید بر طبق اصول و قواعدی طراحی و ساخته شوند تا بتوانند نیاز شما را تامین کنند. همچنین هماهنگی آن‌ها با دکوراسیون داخلی منزل، مساله مهمی است که باید به آن توجه کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه می‌پردازیم.

انتخاب صفحه رویی کابینت

برای این مورد می‌توانید کمی متناقض عمل کنید. متریال مختلفی برای روی کابینت‌ها وجود دارد. از سنگ و چوب گرفته تا ام‌دی‌اف، های‌گلاس، فلزی، سنگ‌های مصنوعی و… را برای روی کابینت می‌توان انتخاب کرد. از طرفی هم بهتر است درجه رنگ متفاوت برای صفحه رویی کابینت انتخاب کرد. معمولا درجه‌ای تیره‌تر از کابینت‌ها برای کابینت‌های روشن، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کابینت مناسب برای آشپزخانه

خطوط عمودی بهترند یا افقی؟

برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه یکی از سوالاتی که همواره وجود دارد، به کابینت‌های طرح چوب مربوط می‌شود. اینکه خطوط عمودی مناسب‌تر هستند یا خطوط افقی به موارد مختلفی بستگی دارد. در صورتی که سقف آشپزخانه کوتاه باشد یا اینکه برای سقف طراحی وجود داشته باشد، بهتر است از کابینت‌هایی که طرح عمودی دارند استفاده کرد.

استفاده از ترکیب رنگی متعادل

وقتی انتخاب رنگ‌های مناسب برای کابینت را محدود کردید و بعد از اینکه طرح مناسب را نیز انتخاب کردید، می‌توانید به ترکیب رنگی فکر کنید. البته توصیه می‌کنیم برای انتخاب ترکیب رنگی از دو رنگ بیشتر استفاده نکنید. استفاده از چند رنگ باعث شلوغ دیده شدن فضا می‌شود. بخصوص اگر ابعاد فضا کوچک باشد. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید به مطلب جای این مبل در دکور خانه شما خالی است! سر بزنید.

استفاده از ترکیب رنگی متعادل

ایجاد تنوع برای انتخاب کابینت مناسب منزل

می‌توانید برای طراحی کابینت تنوع ایجاد کنید. مثلا برای گوشه‌ها، از کابینت آشپزخانه سه گوش استفاده کنید تا علاوه بر استفاده بهینه از فضا، زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد کرده باشید. همچنین برای باز و بسته کردن درب‌های کابینت، از درهایی که به شکل افقی باز و بسته می‌شوند نیز می‌توانید استفاده کنید.

انتخاب یراق آلات مناسب

امروزه در سبک‌های مدرن از دستگیره‌ها کمتر استفاده می‌شود. در سبک‌های کلاسیک برای کابینت‌ها، همواره دستگیره‌ها جایگاه ویژه خود را دارند. سعی کنید در صورتی که برای کابینت‌های مسطح، به نصب دستگیره علاقه دارید، گزینه‌های ساده‌تری را انتخاب کنید تا با سبک کابینت‌ها همخوانی داشته باشد.

کابینت مناسب برای آشپزخانه

از تعبیه نور غافل نشوید

در صورتی که کابینت‌ها را از نو قرار است نصب کنید، لازم است نور مناسب برای آن‌ها تعبیه کنید. تعبیه منبع نور با سنسور مناسب داخل کابینت‌ها، راهکاری کاربردی است. برای زیبایی بیشتر نیز می‌توانید از نورهای خطی برای زیر کابینت‌ها استفاده کنید.

در نظر گرفتن ویترین یا شلف

در بیشتر سبک‌های کلاسیک از ویترین برای کابینت استفاده می‌شود. اما برای سبک‌های مدرن بیشتر شلف کاربرد دارد. هر دو مورد می‌توانند علاوه بر ایجاد زیبایی، سبب استفاده بهینه از فضا شوند.

ویترین یا شلف در کابینت آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی به خاک نیاز ندارند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…