سنتی عجیب برای محافظت از زنان زیبا!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد محلی و قبیله‌ای، انجام دادن آداب و رسوم را یک کار واجب برای خود می‌دانند و اگر انجام ندهند، گویی از آداب و رسوم گذشتگان خود سرپیچی کرده‌اند.
قبیله آپاتانی هند

افرادی که در نقاط دور افتاده و روستاها زندگی می‌کنند، اغلب دارای رسم و رسوم خاص و باور نکردنی هستند که برای هر فردی ممکن است شوکه کننده باشد. با این وجود این افراد به آداب و رسوم خود پایبند هستند و در طی هیچ شرایطی راضی به انجام ندادن آن‌ها نیستند. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با یک سنت عجیب در قبیله آپاتانی هند آشنا کنیم.

تاکنون بیشتر رسومی که شنیده‌ایم، در راستای زیبایی بیشتر قبایل و کشورهای مختلف جهان بود، اما در این مورد، کاملا برعکس است. زنان قبیله آپاتانی در ایالت آروناچال پرادش هند، یک بار در معرض انقراض قرار داشتند، زیرا زنان این قبیله بسیار زیبا بوده و مردان قبایل دیگر به آن‌ها حمله می‌کردند و زنان را با خود می‌برند. زنان این قبیله برای اینکه خود را از تجاوز مردان در امان نگاه دارند، مجبور به پیروی از یک سنت عجیب شدند.

قبیله آپاتانی هند

سوراخ کردن بینی زنان هندی

آپاتانی‌ها، یا آن‌طور که خودشان می‌گویند (تانیس‌ها)، قبایل مهاجر از فلات آپاتانی هستند. بنا به باوری کهن، زنان آپاتانی تا حدی زیبا بودند که ترس از ربوده شدن آن‌ها همیشه وجود داشته است.

پس از اتفاقات ناگواری که در این قبیله برای زنان اتفاق افتاد، در یک تلاش مذبوحانه برای حمایت از زنان، بزرگان قبیله پیشنهاد دادند تا صورت‌های زنان و دختران را خالکوبی کرده و بینی‌های آن‌ها را مسدود کنند تا با زشت شدن، کسی آن‌ها را ندزدد. طبق این رسم، زنان قبیله آپاتانی ناگزیر شدند پس از رسیدن به سن بلوغ، بینی‌های خود را سوراخ کنند.

در این سنت عجیب، زنان بینی‌های خود را با سکه سوراخ و نشانه گذاری می‌کردند و چهره خود را با خالکوبی می‌پوشاندند، تا به دست مردان متجاوز قبایل دیگر ربوده نشوند. به همین خاطر، این زنان برای زشت کردن صورت خود درون بینی‌های خود، سربطری‌های بزرگ چوبی را به روشی دردناک قرار می‌دادند.

قبیله آپاتانی هند

با وجود این که خطر ربوده شدن پس از گذشت چند قرن مهار شد، سنت سوراخ کردن بینی و خالکوبی صورت همچنان باقی مانده بود، تا اینکه دولت هند در دهه هفتاد قرن پیش این رسم عجیب را ممنوع اعلام کرد. ساکنان قبیله آپاتانی تعدادشان به ۶۰ هزار تن می‌رسد و بدون استفاده از ابزارهای جدید و حیوانات به کشاورزی می‌پردازند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در این مکان برای شادی مردگان باید رقصید! بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

    • نگین

      ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۴ ب٫ظ

      عوض نشان دادن قدرت مردانه و محافظت از زنان زنان نگون بخت را چه بلایی به سرشان می اوردند

      پاسخ

      • نیلوفر خلج

        ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۱ ب٫ظ

        بله متاسفانه بیشتر این رسومات بومی پایه عقلی و منطقی ندارند

        پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…