طرز تهیه املت خرما، یک صبحانه انرژی‌بخش

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ادامه طرز تهیه املت خرما را با تمام خلاقیت‌هایی که برحسب ذائقه‌تان می‌توانید برای آن به کار ببرید، در اختیارتان قراردادیم. این املت را هم به شکل ساده و هم با اضافه کردن مغزها و چاشنی‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر خرما در کنار یک وعده پروتئینی بهره ببرید.
املت خرما

با طرز تهیه املت خرما برای شروع یک روز پرانرژی موافقید؟ آماده کردن یک صبحانه مقوی و خوشمزه علاوه بر این‌که انرژِی کل روز را فراهم می‌کند، باعث می‌شود خیلی سرحال‌تر و شاداب‌تر روزتان را سپری کنید.

املت خرما یا تخم‌مرغ و خرما یک غذای بسیار مقوی و پرانرژی است که در وعده صبحانه و همچنین عصرانه و حتی به‌عنوان ناهار یا شام برای روزهایی که کم‎‌تر می‌توانیم برای آشپزی زمان بگذاریم، می‌تواند سرو شود.در ادامه این مطلب در مجله دلتا روش آماده‌سازی املت خرما را مطالعه می‌کنید.

مواد لازم برای تهیه املت خرما یا خرما تخم‌مرغ

  • خرما ۱۱ عدد
  • زعفران دم کرده  دو قاشق غذا‌خوری
  • جوز هندی   یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
  • کره  ۳۰ گرم
  • تخم مرغ  چهار عدد
  • دارچین  یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر پسته (به دلخواه)   به مقدار لازم

طرز تهیه املت خرما یا خرما و تخم‌مرغ خوشمزه و انرژی‌بخش

مرحله اول

تا به اینجا ما املت‌ها متفاوت و جذابی را به شما آموزش داده‌ایم. امروز هم قصد داریم یک املت مقوی و اصیل ایرانی را به شما آموزش دهیم که گزینه‌ای عالی برای شروع روز شما است. برای شروع پوست خرماها را بگیرید و هسته‌شان را جدا کنید. سپس آن‌ها را به کمک دست به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

مرحله دوم

یک‌کاسه بردارید و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکانید. به کمک چنگال کمی آن‌ها را بزنید تا زرده و سفیده‌شان یکی شود. سپس جوز هندی، دارچین، زعفران و خرماهای تکه شده را به تخم‌مرغ اضافه کرده و مواد را باهم مخلوط‌کنید.

مرحله سوم

یک تابه نچسب بردارید. کره پاستوریزه را داخل آن روی حرارت قرار دهید تا ذوب و کمی داغ شود. مواد داخل کاسه را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا یک‌طرف املت پخته و سرخ شود.

سپس آن را داخل یک بشقاب سرو کرده و با پودر پسته تزئین کنید. املت خرمای شما آماده است و می‌توانید با نان سنگک داغ و یک استکان چای لب‌سوز آن را نوش جان‌کنید.

املت

فوت‌وفن‌های طرز تهیه املت خرما یا خرما تخم‌مرغ

  • برای تهیه این املت می‌توان خلاقیت‌های دیگری هم به خرج داد یا این‌که آن را به شکل ساده‌تر هم تهیه کرد. برای مثال املت خرما را می‌توانید همراه کنجد خام (بدون نمک) و مغز گردو هم درست کنید. کافی است هنگام مخلوط کردن مواد یک قاشق غذاخوری کنجد خام یا دو قاشق غذاخوری مغز گردوی خردشده اضافه کنید.
  • برای درست کردن این املت به ساده‌ترین شکل ممکن فقط از تخم‌مرغ و خرما استفاده کنید.
  • دقت کنید که خرما به خاطر داشتن قند زیاد خیلی سریع می‌سوزد پس حرارت را خیلی زیاد نکنید و مواد را مدام هم بزنید چون اگر تخم‌مرغ خرما بسوزد رگ تلخی می‌گیرد.
  • تعداد و اندازه خرماها بستگی به ذائقه خودتان هم دارد. بنابراین می‌توانید از تعداد بیشتر یا کم‌تری خرما استفاده کرده و هم‌چنین آن‌ها را اصلا ریز نکنید.
  • روی املت را می‌توانید با مقداری دارچین، پودر پسته و مغزهای دیگر تزئین کنید.
  • اگر مایل بودید می‌توانید مواد را به‌صورت جداگانه اضافه کنید؛ یعنی اول تخم‌مرغ‌های زده‌شده را داخل تابه بریزید. بعدازاین که کمی تخم‌مرغ خودش را گرفت مواد را روی یک سمت تخم‌مرغ بریزید و طرف دیگر را برگردانید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب املت سیب زمینی و گوجه فرنگی خوشمزه را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…