در این مکان برای شادی مردگان باید رقصید!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از رسوم اشتباه، برخی زیبا و برخی غیرقابل تحمل‌اند، اما به هر حال همه قابل احترام‌اند و پیش از اینکه بخواهیم آن‌ها را قضاوت کنیم باید درباره سلیقه مردم آن منطقه بدانیم.
تدفین مردم ماداگاسکار

با اینکه علم پیشرفت‌های زیادی داشته و شهرنشینی باعث درهم آمیختگی فرهنگ‌ها شده است، اما همچنان، برخی کشورها از رسوم قدیمی خود پیروی می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا قرار است به سراغ  ماداگاسکار برویم. با ما همراه باشید تا درباره سنت عجیب تدفین مردم ماداگاسکار بیشتر بدانید.

فامادیهانا (Famadihana)

مردم ماداگاسکار در این آیین تدفینی که به اسم گرداندن استخوان‌ها معروف شده است، جسدهای اجداد خود را از درون قبر یا مقبره بیرون آورده و با لباس‌ها و پارچه‌های نو قنداق می‌کنند و همراه با اجرای زنده موزیک، به‌صورت گروهی با مرده می‌رقصند.

 رسم تدفین مردم ماداگاسکار بر اساس یک باور و اعتقاد قدیمی‌ شکل گرفته است. مردم ماداگاسکار اعتقاد دارند، ارواح مرده‌ها، بعد از تجزیه کامل جسد و برگزاری مراسم آیینی، در نهایت به جهان اجداد و نیاکان خود ملحق می‌شوند. این مراسم در ماداگاسکار تبدیل به آیین منظمی شده است که معمولا هر هفت سال یک بار تکرار می‌شود و اقوام را دور هم جمع می‌کند.

تدفین مردم ماداگاسکار

فامادیهانا مهم‌ترین جشنواره‌ مذهبی  ماداگاسکار

این مراسم، جشنواره‌ای است که هم در مناطق سنتی و هم در مناطق شهری برگزار می‌شود. البته در مناطق طایفه‌ای از شهرت بیشتری برخوردار است.

هر خانواده، بطور جدی از استخوان‌ها و محل دفن اجداد خود محافظت می‌کند تا بتواند همیشه این جشنواره را برگزار کند. همچنین در ساخت مقبره‌های نیاکان، بیشترین دقت و سلیقه را به خرج می‌دهند. چراکه این مکان‌ها را واسطه‌ای بین مرده‌ها و زنده‌ها می‌دانند. خویشاوندان مرده، بهترین لباس‌های خود را پوشیده و برای دیدن بقایای جسد درگذشتگان به مقبره می‌روند و به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

تدفین مردم ماداگاسکار

در تدفین مردم ماداگاسکار گوشت حیوان قربانی شده، در بین فامیل و دوستان پخش می‌شود و رقص آیینی نیز با حضور اعضا خانواده اجرا می‌شود. انگیزه اصلی این جشنواره، در بین مردم محلی از زمان‌های باستان به همین شکل باقی مانده است و آن‌ها می‌گویند، با این مراسم، مرده به سوی خدا بازمی‌گردد و از نو زاده می‌شود.

به عقیده مردم ماداگاسکار، این سنت نزد آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که روشی برای نشان دادن احترام و علاقه‌ به رفتگان است و برگزار نکردن فامادیهانا برای کسی که توانایی مالی دارد گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.

تدفین مردم ماداگاسکار

 اجرای این مراسم اخیرا سیر نزولی پیدا کرده است

یکی از دلایل، قیمت بسیار زیاد پارچه ابریشمی‌ برای پوشاندن بدن مرده‌ها و هزینه زیاد برای تهیه کردن غذا برای مهمانان است که خیلی پرهزینه تمام می‌شود. دلیل دیگر، تضاد و مخالفت برخی از سازمان‌های مسیحی با این آیین است. پروتستان‌ها این مراسم را نهی می‌کنند، اما کلیسای کاتولیک اعتراضی به این مراسم ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شادی به سبک اسپانیایی! بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…