کدام کابینت مناسب آشپزخانه شماست؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سلیقه‌های مختلفی برای طراحی کابینت، وجود دارد. اما برای آن‌که دکوراسیون آشپزخانه شما شیک و ایده‌آل شود، باید با نکات انتخاب کابینت مناسب آشنا شوید. با ما همراه باشید.
انتخاب کابینت مناسب منزل

انتخاب کابینت مناسب منزل می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. با اینکه آشپزخانه قلب خانه است اما انتخاب گزینه مناسب برای کابینت‌های آن می‌تواند از سایر قسمت‌ها به ویژه سالن پذیرایی، تاثیر بپذیرد. اما برای انتخاب گزینه بهتر، چه راهکارهایی مناسب‌تر است؟ در این مطلب از مجله دلتا مهم‌ترین و موثرترین نکات برای انتخاب کابینت مناسب را مطرح خواهیم کرد.

توجه به متراژ آشپزخانه

باید برای آشپزخانه‌هایی که ابعاد کوچک‌تری دارند، کابینت را طوری انتخاب کرد که از حداکثر فضا بتوان استفاده کرد. در نتیجه کابینت‌هایی که از جنس ام‌دی‌اف و های‌گلاس هستند، بهتر است به‌کار برده شوند. کابینت‌های چوبی و طرح و نقش‌دار، برای فضاهای بزرگ کاملا مناسب هستند.

انتخاب کابینت مناسب منزل

رنگ مناسب برای انتخاب کابینت

وقتی قرار است زمینه یا تم اصلی دکوراسیون کل منزل را به یک رنگ دربیاورید، بهتر است از رنگ‌هایی که با هم همخوانی دارند برای کابینت‌ها استفاده کنید. دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر را می‌توانید برای کابینت‌ها انتخاب کنید. البته برای ترکیب دو رنگ متفاوت برای کابینت‌ها باید توجه داشته باشید که هارمونی مناسبی را ایجاد کنید.

رنگ مناسب برای انتخاب کابینت

سبکی مناسب برای مدل کابینت‌ها

برای اینکه به سبکی واحد برای دکوراسیون آشپزخانه و منزل دست یابید، لازم است حتما تناسب بین آن‌ها را در نظر داشته باشید. انتخاب کابینت مناسب منزل به سبک‌های مختلفی که طراحی می‌شود، بستگی دارد. معمولا سبک‌های سنتی برای منازل، نیاز به کابینت‌های چوبی دارد. برای سبک‌های امروزی و سبک‌های تلفیقی می‌توانید از کابینت‌های ام‌دی‌اف و های‌گلاس استفاده کنید.

سبکی مناسب برای مدل کابینت‌ها

بدنه کابینت‌ها را با دقت انتخاب کنید

بدنه کابینت پایه اصلی آن محسوب می‌شود. برای همین بهتر است در انتخاب آن دقت کنید. کابینت‌های ام‌دی‌اف و های‌گلاس روکشی ملامینه دارند که از متریال داخلی محافظت می‌کند. به همین دلیل گزینه‌های مناسبی هستند.

انتخاب بدنه کابینت‌ها

باید در نظر داشته باشید که برای حفظ کابینت‌ها حتما نوارکاری انجام شود. این راهکا، زیبایی مطلوبی را نیز برای نمای کابینت‌ها ایجاد می‌کند. معمولا این نوارها از جنس pvc هستند. البته کابینت‌های فلزی نیز هستند که امروزه کمتر به‌کار برده می‌شوند. ولی برای بدنه به منظور کاهش هزینه‌ها، می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

استفاده از کانتر یا پیشخوان مناسب

نکته مهم دیگری که حتما باید در نظر داشت، طراحی مناسب برای کانتر، اپن یا پیشخوان آشپزخانه است. امروزه یکی از گزینه‌های بسیار پرکاربرد برای آشپزخانه‌ها، میز ناهارخوری در قسمت اپن آشپزخانه است. پیشنهاد می‌کنیم به ویژه برای منازلی که ابعاد کوچک‌تری دارند، حتما از این گزینه استفاده شود. از این طریق از تمام فضا استفاده بهینه خواهد شد.

استفاده از کانتر یا پیشخوان مناسب

انتخاب درب کابینت‌ها

نکته بعدی که باید در مورد انتخاب آن دقت کنید، درب‌های کابینت‌ها هستند. درب‌ها یکی از گزینه‌هایی هستند که بیشتر از سایر قسمت‌ها به‌چشم می‌خورند. علاوه بر اینکه متریال و رنگ مناسب برای آن‌ها انتخاب می‌کنید، لازم است به طرح آن‌ها نیز توجه کنید. امروزه از طرح‌های کلاسیک استفاده می‌شود که ممکن است برای برخی از دکوراسیون‌ها مناسب نباشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های جذاب رنگ سفید در دکوراسیون منزل را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…