با خوردن این خوراکی‌ها هرگز پیر نمی‌شوید!

۱۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش سن یک فرآیند طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است که همه‌ ما باید آن را قبول کنیم. پوست، اولین جایی است که نشانه‌های پیری در آن ظاهر می‌شود.
از بین بردن چین‌ و چروک

افزایش سن یک فرآیند طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است که همه‌ ما باید آن را قبول کنیم. پوست، اولین جایی است که نشانه‌های پیری در آن ظاهر می‌شود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند به‌طرز چشم‌گیری در مبارزه با پیری پوست موثر باشد. در این مطلب به معرفی خوراکی‌های مفید برای جوان‌تر شدن پوست و از بین بردن چین‌ و چروک می‌‌پردازیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

رفع چین و چروک

سیر

قطعا شما هم درباره‌ فواید سیر برای سلامتی زیاد شنیده‌اید. مبارزه با پیری پوست یکی از این فواید است. جالب است بدانید ترکیبات موجود در سیر، شکل‌گیری چین‌وچروک را بعد از مواجهه با اشعه‌ UVB کاهش می‌دهند. به این منظور می‌توانید سیر را هم به‌صورت خام بخورید یا آن را به غذاهای مختلف اضافه کنید.

دارچین

بسیاری از ادویه‌ها و گیاهان از جمله پونه‌‌کوهی و دارچین، منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها به‌شمار می‌روند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. همچنین ترکیبات موجود در ادویه‌هایی مثل دارچین، با عوامل موثر در پیری پوست مبارزه می‌کنند.

کرفس و خیار

خوردن کرفس و خیار هم می‌تواند روش خوبی برای مبارزه با پیری پوست باشد. این مواد غذایی به لطیف و جوان کردن پوست کمک می‌کنند. کرفس و خیار، هر دو حاوی «سیلیکا» هستند، که ترکیبی است که رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.

لوبیا قرمز

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن چین‌ و چروک مصرف لوبیا قرمز است. لوبیاها خواص زیادی برای سلامتی دارند. لوبیا قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و منبع خوبی از فیبر پری‌بیوتیک به‌شمار می‌رود. همچنین منبع عالی مواد معدنی مثل زینک (روی) است که به مبارزه با پیری پوست و التهاب کمک می‌کنند.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپین است. افزایش مصرف لیکوپین می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب خورشید محافظت کرده و پوست شما را نرم‌تر کند.

ریحان

همه‌ ما خیلی خوب می‌دانیم که سبزیجات به‌طور ویژه برای پوست مفید هستند و رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. ریحان حاوی ترکیباتی به‌نام «آپی‌ژنین» است که ژن‌های ترمیم‌کننده‌ DNA را افزایش می‌دهد.

چای سبز

پلی‌فنول‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که در میوه‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی وجود دارند. پلی‌فنول‌ها می‌توانند از آسیب دیدن پوست در اثر اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین باعث بهبود چین‌وچروک پوست و خاصیت ارتجاعی آن می‌شوند.

اسفناج

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که با خواص اسفناج آشنایی نداشته باشد. اسفناج به‌ شدت آبرسان است و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ دارد که تمام بدن را تغذیه می‌کند. ویتامین C موجود در اسفناج پوست را مستحکم و صاف می‌‌کند. ویتامین K موجود در آن هم به کاهش التهاب در سلول‌ها کمک می‌کند.

دانه‌ چیا

دانه‌ چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این نوع اسیدهای چرب به بهبود عملکرد سد دفاعی پوست کمک می‌کنند. خوردن این چربی‌های سالم در تقویت سددفاعی پوست مفید است. با دانه‌‌ چیا می‌توانید دسرها و نوشیدنی‌های متنوعی درست کنید.

خوراکی‌های جوان کننده

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه هوای گرم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

۱۸ دیدگاه

  1. مرتضی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۸ ق٫ظ

    سلام،تشکراز راهنماییتون.

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۲ ب٫ظ

  3. فاطمه

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  4. سیما

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    سپاس مفیدبود

    پاسخ

  5. سیما

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ق٫ظ

    سپاس مفیدبود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌻

    پاسخ

  11. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۳ ب٫ظ

  12. مسعود

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  14. مهدیه

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

    همه مطالبتان که از همه چی و از همه جا هست

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  15. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…