تاثیر مخالفت مرد، در طلاق از طرف زن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زن نیز مانند مرد می‌تواند درخواست طلاق بدهد با این تفاوت که زن برای ارائه درخواست طلاق و جدایی نیاز به ارائه دلیل ضمن فرم درخواست طلاق و اثبات آن نزد قاضی دادگاه خانواده دارد.
تاثیر مخالفت مرد در طلاق

طلاق از طرف زن نیز امکان دارد و مطابق قانون زن با داشتن دلایلی مثل عسر و حرج، غیبت شوهر، عدم پرداخت نفقه و شروط دوازدگانه طلاق می‌تواند برای جدایی اقدام به دادن دادخواست طلاق به دفتر خدمات الکترونیک قضایی کند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع تاثیر مخالفت مرد در طلاق می‌پردازیم. 

تاثیر مخالفت مرد در طلاق از طرف زن

زن خواهان طلاق علاوه بر ارائه دلیل در ضمن فرم دادخواست طلاق و اثبات آن دلیل در دادگاه خانواده، بایستی تشریفات خاص طلاق را هم مانند ثبت‌نام در سامانه تصمیم طلاق، رفتن به جلسات مشاوره قبل از طلاق و تنظیم و ثبت دادخواست در دفتر خدمات‌ الکترونیک‌ قضایی در زمان ارائه درخواست خود مبنی بر جدایی و طلاق را رعایت کند.

اما اگر زنی درخواست طلاق بدهد و دلیل محکمه پسندی برای جدایی نداشته باشد، در این صورت اگر مرد مخالف طلاق دادن زن باشد، زن موفق به جدایی نخواهد شد و مخالفت شوهر در روند رسیدگی به طلاق قطعا موثر خواهد بود.

اگر زنی درخواست طلاق بدهد و در ضمن فرم درخواست طلاق دلیل خود برای جدایی از شوهر را بیان کرده باشد، در صورتی که بتواند این دلیل را در دادگاه خانوده رسیدگی کننده به دعوای طلاق ثابت کند، رای طلاق از جانب دادگاه صادر می‌شود و مخالفت مرد موجب رد دادخواست طلاق از طرف زن نخواهد شد.

در هر کدام از مراحل رسیدگی به پرونده طلاق از طرف زن، مرد می‌تواند به حکم صادره از دادگاه بدوی و تجدیدنظر اعتراض کند، حتی در صورتی که زن دلیل برای جدایی داشته باشد و آن دلیل را هم اثبات کرده باشد.

این اعتراض مرد در خلال رسیدگی به پرونده طلاق ازطرف زن روند رسیدگی را طولانی‌تر می‌کند.

طلاق از طرف زن

تاثیر بخشش مهریه در مخالفت مرد

اگر زن برای جدایی دلیل نداشته باشد یا نتواند هیچ دلیلی را اثبات کند، نمی‌تواند به راحتی بگوید مهریه‌ام را می‌بخشم و طلاق می‌گیرم.

ضرب المثل قدیمی راجع به اینکه مهرم حلال جونم آزاد؛ در جایی که مرد راضی به طلاق دادن زن و جدایی نباشد هیچ کاربردی نخواهد داشت.

طلاق حق مرد است و زن برای جدایی نیاز به ارائه دلیل دارد اگر زن دلیلی برای جدایی نداشته باشد صرفا با بخشش مهریه نمی‌تواند طلاق بگیرد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات حقوقی در این موضوع، طلاق بر اساس عدم تمایل زن به ادامه زندگی را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …