دکوراسیون رنگارنگ و شاد، رویایی دست‌یافتنی (بخش اول)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن یک دکوراسیون رنگارنگ خواسته بسیاری از افراد است که فقط به دلیل عدم شناخت رنگ‌ها و ترس از به کاربردن رنگ‌های تند و شاد، از آن استفاده نمی‌کنند. این مطلب در جهت کمک به تمام افرادی است که خواستار دکوراسیونی شاد هستند.
دکوراسیون رنگارنگ

استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع برای دکوراسیون داخلی می‌تواند بسیار گستاخانه باشد. قبل از چیدمان عناصر، ممکن است هزاران پرسش به ذهن شما خطور کند. آیا باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید یا تیره؟  رنگ‌ها را با طیف یکسان انتخاب کنید یا متضاد؟ آیا باید همه چیز را رنگارنگ کنید یا فقط برخی از وسایل را؟ در ارتباط با دکوراسیون رنگارنگ هزاران پرسش وجود دارد و البته بی‌شمار پاسخ.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ خبر خوب اینکه اگر به حس زیبایی‌شناسی خود اعتماد کنید، چیدن دکوراسیون داخلی رنگارنگ چندان مسئله ساز نخواهد بود. اگر تصمیم به داشتن خانه‌ای با دکوراسیونی از رنگ‌ها دارید بدانید که هیچ چیدمانی شادتر و هیجان‌انگیزتر از  دکوراسیونی رنگارنگ نیست.

در این مطلب ایده هایی برای داشتن اتاقی رنگارنگ و شاد ارائه می‌شود بدون آنکه چشم‌نوازی و دلنشینی آن از بین برود.

کانون قرار گرفتن مبل در دکوراسیون رنگارنگ

مبل آبی

اگر دیوار اتاق‌تان سفید یا خاکستری روشن است، پیشنهاد می‌شود یک مبل راحتی بزرگ و آبی را در اتاق بگذارید و روی آن‌را با کوسن‌های رنگی تزئین کنید. هر اندازه رنگ آبی مبل پررنگ‌تر باشد، به همان اندازه بیشتر کانون توجه خواهد بود. سایر وسایل دکوراسیون را در اطراف این مبل به گونه‌ای بچینید که مبل همچنان کانون توجه باقی بماند.

استفاده از ترکیب رنگی غیرمعمول

الگوهای غیرمعمول

به‌کار بردن رنگ‌ها و الگوهای جدید و خلاقانه در دکوراسیون داخلی می‌تواند فضایی سنتی   و اتاقی دوست‌داشتنی و آرامی را برایتان ایجاد کند. در عکس بالا، تصویری از یک اتاق را می‌بینید که توسط طراح معروف، جان فاورو (John Favreau) طراحی شده است. همانطور که می‌بینید او از وسایل عتیقه و سنتی، ترکیبات خوش‌رنگ و شاد، و الگوهای زیبای اصیل استفاده  و فضایی شاداب و زیبا را خلق کرده است .

استفاده از تکنیک چفت رنگ‌ها (Color blocking)

کالربلاکینگ

چفت رنگ‌ها یا همان Color blocking، تکنیکی در طراحی دکوراسیون، لباس، جواهر و… است. در این تکنیک چند رنگ شارپ و قوی را در کنار برخی از رنگ‌های خنثی  قرار می‌دهند تا با قطع کردن تداوم رنگ‌ها، جلوه های بیشتری داشته باشند. در این شیوه رنگ‌هایی باید مورد استفاده قرار بگیرند که از یک طیف رنگی نباشند تا به اصطلاح در یکدیگر امتداد نیابند.

طراحی بالا توسط “آیلین کاترین بیوند” انجام شده است و یک نمونه زیبا از تکنیک چفت رنگ‌هااست. همانطور که می‌بینید رنگ‌های شارپ در وسایل بزرگ و پر حجم به کارگرفته شده است و مرز بصری بین رنگ‌ها کاملاً مشخص است. این شیوه یک فضای فانتزی و زیبا، و سرشار از نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در قسمت‌های بعدی با نکات بیشتری در مورد دکوراسیون رنگارنگ آشنا خواهید شد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…