زیبایی‌های عجیب از نوع باستانی!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مفهوم زیبایی برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد، همین اختلاف سلیقه و دیدگاه است که تفاوت انسان‌ها را به وجود آورده است.
مد های عجیب دوران باستان

وقتی نوعی لباس، مدل مو یا سبک آرایش مد می‌شود، بیشتر مردم آن جامعه، آن را زیبا انگاشته و پیروی می‌کنند. اما اینگونه گرایشات دایمی نیستند و بسته به زمان، تغییر می‌کنند. شاید بتوان گفت، چیزی که مد را می‌سازد، گرایش گروهی از مردم به یک سبک از پوشاک یا آرایش است که در طول زمان تغییر می‌کند. در همین راستا، شاید برای شما هم جالب باشد تا با مد های عجیب دوران باستان آشنا شوید که در زمان خود مصداق و معیار زیبایی به شمار می‌رفته‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

مدل‌های عجیب ابرو، چین باستان

این مدل ابروها در قرون ۷ و ۸ میلادی در چین رایج بوده‌اند. در آرایش چینی‌های باستان، محو کردن ابرو و کشیدن طرح‌های عجیب و نامانوس کار دشواری نبوده است. این شاهکارها همچنین نام‌های مختلفی همانند تپه‌های دور، بر‌گ‌های بید یا شاخک پروانه نیز داشتند.

مد های عجیب دوران باستان

تتو لبخند روی لب‌ها، مردم قبیله اینو (لقب مردم اصیل ژاپن)

اهالی قبیله اینو در کشور ژاپن و روسیه زندگی می‌کردند. زنان این قبیله، طرحی شبیه جوکر را در بالای لب‌های خود تتو می‌کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند، با این کار می‌توانند مردان را به خود جذب کرده و با آن‌ها ازدواج کنند. همچنین باور داشتند این خالکوبی در جهان پس از مرگ موجب آرامش آن‌ها خواهد شد.

این طراحی در چندین مرحله، از ۷ سالگی‌ روی صورت زنان ترسیم می‌شد.

مد های عجیب دوران باستان

دندان‌های سیاه، ژاپن باستان

اوهاگورو، یک سنت باستانی ژاپنی است که به موجب آن اشخاص دندان‌های خود را سیاه می‌کنند. این رسم تا اواخر قرن ۱۹ میلادی همچنان رایج بود. اما در حال حاضر فقط در تئاتر می‌توان این گریم را دید.

البته این کار فقط جنبه زیبایی و آرایشی نداشته، بلکه از دندان‌ها محافظت نموده و آهن بدن را نیز تامین می‌کرده است. این رنگ سیاه، از آهن، دانه سماق و اسید استیک تهیه می‌شد.

مد های عجیب دوران باستان

چیدن مژه‌ها، اروپای قرون وسطی

 این روزها، ریمل و مژه‌های بلند و مشکی یکی از عناصر اصلی زیبایی به شمار می‌رود. اما در قرون وسطی مردم اروپا اعتقاد داشتند که زنان برای زیبایی هر چه بیشتر، باید همه مژه‌ها را بچینند. حتی تراشیدن ابروها هم جزو معیارهای جذابیت زنان به شمار می‌رفت. این رسم را نخستین بار یک اشراف‌زاده مد کرد و بقیه از آن تبعیت کردند.

مد های عجیب دوران باستان

نمایش ساق پای مردان، اروپای قرون وسطی

در قرون وسطی، زنان پاهای خود را در زیر دامن‌های بلند می‌پوشاندند. اما برعکس، مردها با پوشیدن شلوارک یا دامن‌های کوتاه و پوشیدن جوراب، ساق و ماهیچه‌های پاهای خود را به معرض نمایش می‌گذاشتند.

اروپای قرون وسطی

کله خربزه‌ای

یکی دیگر از مد های عجیب دوران باستان مد کله خربزه‌ای است. در گذشته‌های دور، در کشورهای مختلف جهان مد بوده که مردم سرهای خود را به شکل خربزه حالت دهند. این رسم در میان قبیله‌هایی همانند مایاها، آفریقایی‌ها و حتی در قرن بیستم در کشور فرانسه رواج داشته است.

برای تغییر شکل جمجمه، از همان ابتدای تولد دور سر نوزاد را با روبان و باند به طور محکم می‌بستند تا پیش از سفت شدن، جمجه کشیده و بلند شود.

اروپای قرون وسطی

پیشنهاد مطالعه: مطلب مورچه‌ها چه چیزی می‌خورند؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…