کلاهبرداری به بهانه عید قربان

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از جمله مهم‌ترین جرائم مالی و جرائم علیه اموال، جرم کلاهبرداری است.
کلاهبرداری به بهانه عید قربان

همزمان با عید سعید قربان، افراد سودجو و کلاهبردار از فرصت پیش آمده برای اهداف سودجویانه خود استفاده می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به کلاهبرداری به بهانه عید قربان می‌پردازیم.

کلاهبرداری

کلاهبرداری جرمی است که در آن  فرد با توسل به وسایل متقلبانه طرف مقابل خود را فریب داده و به این وسیله مال دیگری را برده و شرط آن منفعت مالی خود کلاهبردار یا شخص دیگری از این جریان است.

بنابراین افراد با رضایت مال خود را تقدیم کلاهبردار می‌کنند. صرف گفتن یک دروغ ساده مشمول جرم کلاهبرداری نیست و باید در عملیات انجام شده حتماً تقلبی به کار رفته باشد تا طرف مقابل را اغفال کند.

کلاهبرداری به بهانه عید قربان

به تازگی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک جعلی یا پیام در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی، نیت مجرمانه خود را عملی می‌کنند.

مجرمان سایبری با این ترفند که ” هزینه قربانی خود را برای کمک به نیازمندان بدهیم ” در فضای مجازی تبلیغ کرده و با ارائه شماره حساب نامعلوم قصد کلاهبرداری از هموطنان را دارند و به‌هیچ عنوان این کمک‌های مردمی به دست نیازمندان نمی‌رسد.

کلاهبرداری در عید قربان

مجرمان سایبری به راحتی با بهره‌گیری از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد، با سوءاستفاده از نام عید قربان در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها و سوء استفاده از نام و اعتبار افراد مشهور و شناخته شده با تهیه کلیپ‌های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم‌بضاعت، مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند می‌شوند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی، عمدتا با هدف سودجویی صورت می‌پذیرد و یکی از راه‌های تشخیص آن بررسی سایت است و کاربران باید حتما به آدرس سایت و درگاه مورد استفاده توجه و دقت کافی کنند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی در این زمینه، کلاهبرداری با وعده وام ک بهره! را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …