کرونا ویروس و ارتباط آن با التهاب حلق

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
التهاب حلق یکی از مشکلات حمله ویروس کرونا به بدن است. این عارضه شایع سبب نگرانی افراد بسیاری شده است. با ما همراه باشید تا این عارضه را بررسی کنیم.
مشاوره گوش حلق بینی

به علت عدم شناسایی کامل ویروس مرگبار کرونا، همواره افراد مبتلا به این ویروس با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. یکی از این چالش‌ها، نشانه‌های ابتلاء بیماران درگیر بیماری است به طوری که برخی افراد حتما جهت تشخیص ابتلا به بیماری لازم است تست کرونا بدهند. در همین راستا در این مقاله بررسی خواهیم کرد که طبق نظرات و مشاوره گوش حلق بینی و کرونا ویروس، آیا ارتباط التهاب حلق با کرونا درست است یا خیر؟ جهت دریافت پاسخ این سئوال، تا پایان با مجله دلتا همراه باشید.

مشکل التهاب حلق چیست؟

وجود هر گونه درد، خشکی، خارش یا سوزش در حلق، التهاب حلق نامیده می‌‍شود و از جمله بیماری‌های رایج میان عموم مردم است.

این عارضه به دلیل دو نوع عفونت در فرد بروز می‌کند:

  • عفونت با منشا ویروسی: در این حالت یک بیماری ویروسی نظیر سرماخوردگی، مونوکلئوز، اوریون، آنفلوانزا، ویروس کرونا و هرپانژینا دلیل ایجاد گلودرد یا همان التهاب حلق خواهند شد.
  • عفونت با منشا باکتریایی : در اثر عفونت باکتریایی حاصل از؛ گلودرد استرپتوکوکی، التهاب یا عفونت لوزه‌ها، عفونت بافت‌های اطراف لوزه‌ها، التهاب اپی گلوت و التهاب زبان کوچک حلق، التهاب حلق بروز می‌کند.

علائم التهاب حلق :

علائم التهاب حلق با توجه به علت ایجاد کننده در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. این علائم  شامل موارد زیر می باشد:

  • ایجاد درد یا خراش خفیف یا شدید در گلو
  • احساس درد حین بلعیدن
  • دردناک شدن حرف زدن
  • سخت شدن بلعیدن
  • تورم غدد لنفاوی در گردن یا فک
  • قرمزی و تورم لوزه‌ها
  • ایجاد هر گونه چرک و لکه‌های سفید روی لوزه‌ها
  • گرفتگی صدا
  • احساس خشکی حلق یا احتقان
  • تب، سرفه و آبریزش بینی
  • بدن‌درد و سر‌درد(خفیف تا شدید)
  • مشکل در تنفس

اگر چه التهاب حلق یک عارضه جزئی است که در گلو ایجاد می شود و در بیشتر موارد با انجام یک‌سری مراقبت‌های خانگی یا مصرف داروهای ساده برطرف می‌شود اما چنانچه عارضه التهاب حلق درمان نشود، به التهاب حلق مزمن تبدیل خواهد شد و ممکن است باعث ایجاد علائم خطرناکی نظیر قطع مجاری تنفسی، گسترش عفونت در جریان خون و تب رومانی شود.

نظر دکتر مشاوره گوش حلق بینی در مورد ارتباط التهاب حلق با کرونا ویروس چیست؟

پزشکان متخصص گوش حلق و بینی از جمله درمان‌گران حوزه سلامت هستند که از زمان شیوع ویروس کرونا تا‌کنون خدمات پزشکی مختلفی را در جهت درمان این بیماری ارائه داده‌اند.

یک متخصص گوش حلق بینی با مهارت و دانش تخصصی خود که طی سالیان تحصیل در دانشکده‌های پزشکی کسب کرده است، بسیاری از مشکلات مربوط به گوش حلق بینی را درمان می‌کند.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت که جهت تشخیص درست و به موقع کلیه بیماری‌ها و مشکلات مربوط به گوش حلق  بینی باید به پزشک متخصص گوش حلق بینی مراجعه کرد.

بهره‌مندی از دانش بروز یافت‌های جدید دنیای پزشکی از جمله ویژگی متخصصان گوش، حلق و بینی است زیرا همواره در درمان بیماری های انسان باید از روش‌ها و متدهای به‌روز و کم‌خطرتر استفاده کرد.

خدمات گوش حلق بینی

نظر دکتر مشاوره گوش حلق بینی در مورد ارتباط التهاب حلق با کرونا ویروس

همان‌طور که اشاره شد التهاب حلق در اثر دو نوع عفونت( عفونت ویروسی و عفونت باکتریایی) ایجاد می شود. در حالت التهاب حلق ناشی از عفونت ویروسی، ویروس‌ها با حمله به دهان و گلو، عارضه التهاب حلق را ایجاد خواهند کرد.

یکی از این ویروس‌های حمله‌کننده به گلو، ویروس کرونا است. ویروسی که در حال حاضر مشکلات ناشی از حمله آن به بدن انسان تیتر اول همه خبرها می‌باشد.

توصیه متخصص گوش، حلق و بینی جهت پیش‌گیری از التهاب حلق ناشی از کرونا:

متخصصان گوش، حلق و بینی بهترین راه پیش‌گیری از التهاب حلق ناشی از ویروس کرونا را شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل برای شستن دست‌ها و سایر نکات بهداشتی در رابطه با جلوگیری از ورود کرونا به دهان را عنوان می‌کنند.

درمان التهاب حلق ناشی از کرونا ویروس توسط مشاوره گوش حلق بینی

متخصصان گوش، حلق و بینی در صورت بروز التهاب حلق علاوه بر استراحت کافی و تجویز داروهای خاص، ابتدا درمان‌های خانگی زیر را توصیه می‌کنند:

  • نوشیدن مایعات فراوان و گرم
  • مصرف دمنوش های گیاهی مخصوص گلو درد نظیر؛ مخلوط آب گرم با لیمو و عسل
  • غرغره کردن آب نمک به تعداد دفعات زیاد
  • استفاده از بخور گرم
  • کمتر صحبت کردن و استراحت به صدا

در مواردی که التهاب حلق ناشی از حمله ویروس کرونا با انجام اقدامات اشاره شده درمان نشود، پزشک متخصص گوش، حلق و بینی یک‌سری آنتی بیوتیک و داروهای مجاز در این زمینه را تجویز خواهد کرد.

چگونه می توان از مشاوره گوش، حلق و بینی در رابطه با التهاب حلق با کرونا ویروس استفاده کرد؟

در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا همچنان در حال افزایش می باشند. التهاب حلق ناشی از ویروس کرونا از ساده‌ترین مشکلات ناشی از این ویروس مرگ‌بار است، لذا در صورت ابتلا به این عارضه لازم است از مشاوره‌‍های آنلاین پزشکان متخصص بهره‌متد شد زیرا خروج از منزل و مراجعه به مراکز درمانی خود سبب افزایش خطر ابتلا به این بیماری کشنده خواهد شد.

بیماری های گوش حلق بینی

دریافت مشاوره گوش، حلق و بینی در رابطه با التهاب حلق با کرونا ویروس

به منظور دریافت مشاوره گوش، حلق و بینی در رابطه با التهاب حلق با کرونا ویروس کافی است به یکی از سایت‌های پزشکی معتبر که ارائه‌دهنده خدمات پزشکی آنلاین هستند، مراجعه کنید.

در این سایت‌ها، کاربران اینترنتی با پرداخت هزینه حق مشاوره( پرداخت راحت با کارت‌های بانکی عضو شتاب) می‌توانند با پزشکان متخصص زیادی از جمله متخصصان گوش، حلق و بینی در رابطه با ویروس کرونا و کلیه سوالات خود در مورد التهاب حلق و دیگر موارد، مشاوره پزشکی دریافت کنند.

مشاوره پزشکی ارائه شده از طریق سایت‌های پزشکی با روش ارتباط تلفنی و متنی خواهد بود که جهتی راحتی بیشتر کاربر، حق انتخاب نوع ارتباط وجود دارد.

طی یک جلسه مشاوره آنلاین با متخصص گوش، حلق و بینی بیماران کرونایی می‌توانند در مورد آزمایشات، سوالات و حتی نگرانی‌های خود در رابطه با کرونا با پزشک خود صحبت کنند و توصیه‌ها و درمان‌های لازم را دریافت کنند.

لطفاً بخوانید: بررسی خدمات مشاوره گوش حلق بینی،  مشاوره کرونا ویروس و ارتباط آن با التهاب حلق با کرونا

سایت پذیرش ۲۴ در زمینه معرفی متخصصان گوش، حلق و بینی که به‌صورت همه جانبه پاسخگوی سوالات بیماران کرونایی هستند. یکی از این وب سایت‌های معتبر پزشکی می‌باشد.

با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ می‌توان لیست تعداد بسیاری زیادی از پزشکان گوش، حلق و بینی آماده به ارائه مشاوره آنلاین را مشاهده کرد و از میان آنها یکی را انتخاب نمود.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…