با سازه‌های حیرت‌انگیز دنیا در هنر معماری آشنا شوید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سبک عجیبی در دنیا معماری وجود دارد که انگار ساختمان‌ها در حال فروریختن و کج شدن هستند.
فرانک گری

فرانک گری یکی از پیشگامان سبک فولدینگ در عرصه معماری است که هرگز به شیوه معمولی کار نکرده است. او بیش از نیم قرن را صرف دگرگون کردن معنای طراحی در هنر معماری و خلق فضاهایی با فرم‌ها و سطوح دستکاری شده، کرده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با آثار شگفت انگیز این معمار آشنا شوید.

در کل می‌توان گفت معماری فرانک گری هیچ محدودیتی ندارد و یک معماری شخصی و غیرتقلیدی محسوب می‌شود.

سالن کنسرت والت دیزنی (لس آنجلس، کالیفرنیا)

این پروژه، سالن کنسرت والت دیزنی است که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و از معروف‌ترین تالارهای کنسرت در آمریکا به‌شمار می‌رود. منتقدین و عموم مردم بر این باور هستند که این ساختمان، نماد صبر است. طرح با ظاهر یک کشتی بزرگ، بازتاب علاقه طولانی مدت این معمار به قایق‌رانی است. همچنین، این ساختمان متشکل از هزاران قطعه فولاد ضد زنگ است.

فرانک گری

غرفه المپیک ماهی (بارسلونا، اسپانیا)

مجسمه ماهی از فولاد ضد زنگ طلایی برای غرفه المپیک ۱۹۹۲ در بارسلونا، نمونه‌ای دیگر از هنر معماری فرانک گری است. این پروژه نشان دهنده پیشرفت تکنولوژی در معماری است. چراکه از یک نرم افزار سه بعدی طراحی هواپیما، برای تحقق این مفهوم استفاده شده است.

فرانک گری

موزه گوگنهایم بیلبائو (بیلبائو، اسپانیا)

ساختمان گوگنهایم در اسپانیا، در دل یک کوه سنگ، شیشه و تیتانیوم تراشیده شده است. نکته هیجان انگیز این ساختمان این است که، در مدت یک شب، از یک مرکز پساصنعتی رو به افول، تبدیل به قطب فرهنگ و معماری شد. این موزه سبک فولدینگ، جایگاه این معمار را به‌عنوان یک استاد در میان معماران تثبیت کرده است و موجب تحریک اقتصاد شهر بیلبائو در اسپانیا شد.

فرانک گری

موزه EMP (سیاتل، واشنگتن)

این موزه از صفحات فولادی ضدزنگ و صفحات آلومینیومی رنگی یکنواخت ساخته شده است. موزه EMP زاییده افکار موسس مایکروسافت است. این پروژه، تاکید بر سنت‌ها و موسیقی نواحی شمال غربی اقیانوس آرام را نشان می‌دهد.

فرانک گری

بنیاد لویی ویتون (پاریس، فرانسه)

بنیاد لویی ویتون فرانک گری در محوطه یک پارک در پاریس مستقر شده است. این پروژه معماری در سال ۲۰۱۴ تکمیل شد. ساختار بیرونی این ساختمان شبیه یک کشتی با ۱۲ بادبان است. همچنین، شیشه‌ به کار رفته در نمای این ساختمان، با روش پیشرفته میلی‌متری به شکل منحنی درآمده‌ است.

فرانک گری

مارتا هرفورد (هرفورد، آلمان)

در این ساختمان، آجر قرمز با یک سقف فولادی ضد زنگ درخشان ترکیب شده است. همچنین، این ساختمان شامل یک کارخانه نساجی در حیاط خود است.

معمار آوانگارد

مرکز استاتا (کمبریج، ماساچوست)

این ساختمان برای موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) طراحی شده است.

معمار آوانگارد

ساختمان IAC (نیویورک، نیویورک)

این ساختمان ۹ طبقه، یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های اداری در جهان است. ساختمان اصلی این سازه، شیشه‌ای است و برج‌های پیچ‌خورده اطراف ساختمان، همانند یک قایق بادبانی عمل می‌کنند.

هنر معماری

پیشنهاد مطالعه: مطلب مواد بازیافتی به کمک المپیک توکیو می‌آیند! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…