در تابستان گرم، خنک بپوشید!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با شروع فصل تابستان، وقت آن است که پوشیدن لباس نخی و خنک را جشن بگیریم.
لباس تابستانی خنک

پیراهن نخی، مانتوی نخی، شلوار و تونیک نخی عضو‌های جدانشدنی کمد لباس‌های ما در تابستان هستند. در این فصل می‌توانید لباس‌های نخی و گشاد را به همراه صندل‌ بپوشید و از لباس‌های تنگ دوری کنید. همچنین استفاده از اکسسوری‌ها را به حداقل برسانید. در این مقاله به شما می‌گوییم تا با انتخاب لباس تابستانی خنک در گرمای این فصل خوش‌تیپ به نظر برسید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

در فصل تابستان چه جنس لباس‌هایی بپوشیم؟

۱. نخی یا پنبه‌ای (Cotton)

پنبه یک الیاف طبیعی است که به هوا اجازه می‌دهد تا آزادانه از طریق پارچه حرکت کند. این جریان هوا باعث خشک شدن رطوبت بدن شما می‌شود. یکی از مشکلات لباس‌های تابستانی خنک که از پنبه‌ی خالص تشکیل شده‌اند، چروک شدن سریع آن‌ها است. معمولا استفاده از لباس‌هایی که از ترکیب پنبه و پلی‌استر تولید می‌شوند گزینه‌ی بهتری است. یکی دیگر از مشکلات لباس‌های پنبه‌ای، سنگین شدن آن‌ها بعد از جذب رطوبت بدن و ایجاد لکه‌های عرق است.

۲. لینن (Linen)

مدل لباس تابستانی نخی زنانه

پارچه‌ی لینن هم یک الیاف طبیعی بافته شده و آزاد است که اجازه می‌دهد گرما از بدن خارج شود، رطوبت را جذب می‌کند و به سرعت خشک می‌شود. همچنین این پارچه بسیار قابل انعطاف است، برای همین به بدن نمی‌چسبد اما به راحتی چروک می‌شود. با این وجود برای علاقه‌مندان به پارچه‌ی لینن این چروک‌ها زیباست و آن را بخشی از ظاهر و سبک لباس تابستانی خنک خود می‌دانند.

۳. ابریشمی (Silk)

ابریشم پارچه‌ای سبک است و یک گزینه‌ی خوب برای آب و هوای گرم است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که پارچه‌های ابریشمی به اندازه‌ی پارچه‌های پنبه‌ای و لینن که از الیاف گیاهی تشکیل می‌شوند، جذب کننده نیستند و لکه‌ی عرق روی آن می‌ماند. می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر این پارچه استفاده کنید تا دیگر نگران مشخص شدن لک عرق بر روی لباس‌ خود نباشید.

۴. چمبرِی (Chambray)

چمبرِی یک پارچه‌ی بافت ساده است که با نخ رنگی در تار و نخ سفید در پود درست می‌شود. این پارچه شبیه به پارچه‌ی جین است با این تفاوت که نرم‌تر و سبک‌تر است. این پارچه معمولا از تعداد نخ بیشتری تشکیل شده است و بافت ریزتری دارد، بنابراین تنفس بیشتری هم دارد و رطوبت بدن را به خود جذب می‌کند.

۵. کش‌باف (Jersey)

کش‌باف

این پارچه‌ی گره‌ای که در اصل از پشم درست شده است، به لطف تکامل روش‌های تولید، طی سال‌های گذشته راهی طولانی را طی کرده است. امروزه یافتن لباسی که از ترکیب پشم، پنبه و الیاف مصنوعی تولید شده باشد معمول است و راحتی، آن را به گزینه‌ای محبوب برای هوای گرم تبدیل کرده‌است. اکثر تی‌شرت‌ها از این نوع پارچه درست می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب لباس‌‌هایی که مناسب تابستان هستند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…