مواد بازیافتی به کمک المپیک توکیو می‌آیند!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به‌گفته برگزارکنندگان المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو در ژاپن، تمامی مدال‌های مسابقات المپیک و پارالمپیک از مواد بازیافتی الکترونیکی خواهد بود.
مدال‌های المپیک ۲۰۲۰

اگر تیزر تبلیغاتی ژاپن را برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو دیده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این کشور می‌خواهد از نمادهای فرهنگی عامه‌پسند استفاده کند. همچنین، توکیو قصد دارد از فرصت المپیک استفاده کند تا پیامی درباره‌ پایداری و حفاظت از محیط زیست ارائه دهد. در این مقاله از مجله دلتا اقدام منحصر‌به‌فرد ژاپن، برای آماده‌سازی مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ به شما معرفی می‌شود.

استفاده از بازیافت‌های الکترونیکی در المپیک ۲۰۲۰

این‌ طور که پیدا است، برنامه‌ریزان المپیک ۲۰۲۰ به فکر این هستند که تجهیزات الکترونیکی را بازیافت کنند تا مدال‌های طلا، نقره و برنز بازی‌های تابستانی بعدی را بسازند.

ایده‌ آن‌ها خیلی ساده است. برنامه‌ریزان به‌ جای اینکه از شرکت‌های معدن‌کاری بخواهند که فلزات ارزشمند و گرانبها را برای المپیک توکیو اهدا کنند، معتقدند که می‌توانند به اندازه‌ کافی، طلا، نقره و مس را از معدن شهری (بازیافت وسایل الکترونیکی) ژاپن تهیه کنند.

مدال‌های المپیک ۲۰۲۰

متاسفانه جمع‌آوری مقدار کافی از این مواد خام ممکن است مشکل باشد. با اینکه بازیافت وسایل الکترونیکی در ژاپن هر ساله بیش از میزان مورد نیاز جوایز المپیک تولید می‌شود. اما اکثر این مواد، برای ساخت لوازم الکترونیکی دیگر به کار می‌روند.

با اینکه این پروژه از سال ۲۰۱۷ میلادی و با جمع‌آوری وسایل از کار افتاده الکترونیکی که شامل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های از کار افتاده است، آغاز شده. ولی کمیته برنامه‌ریزی المپیک، همچنان از شرکت‌ها می‌خواهد تا ایده‌هایی برای جمع‌آوری مقدار بیشتر لوازم الکترونیکی بازیافتی، مطرح کنند.

این کشور، بازیافت وسایل الکترونیکی را به عنوان روشی معرفی می‌کند که به شهروندان عادی اجازه می‌دهد در بازی‌ها نقش داشته باشند.

براساس اعلام برگزارکنندگان، وسایل الکترونیکی لازم، برای ساختن مدال‌های برنز بطور کامل جمع‌آوری شده و مواد لازم برای ساخت ۹۰ درصد مدال‌های طلا و ۸۵ درصد مدال‌های نقره نیز جمع شده است.

قرار است از مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تا پایان تابستان امسال رونمایی شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های سفر بدون نیاز به اینترنت! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…