عینک هوشمند گوگل بالاخره راهی بازار شد!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تکنولوژی عینک هوشمند، ایده جدیدی نیست، اما توجه بسیاری از رسانه‌ها و کاربران را به خود جلب کرده است.
عینک هوشمند گوگل

شرکت گوگل، چند سال پیش روی پروژه عینک هوشمند کار می‌کرد، تا اینکه بطور کل ساخت چنین محصولی متوقف شد. اما گوگل تصمیم گرفته است، دوباره پروژه ساخت عینک هوشمند را ادامه دهد و شانس خودش را در بازار گجت‌های پوشیدنی امتحان کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این عینک هوشمند گوگل بیشتر بخوانید.

عینک گوگل در واقع یک کامپیوتر پوشیدنی به حساب می‌آید. گوگل با یک طراحی ساده و معمولی سعی بر آن داشته است که عینکی با وزن کمتر از یک عینک آفتابی تولید کند که به مدت یک روز باتری آن شارژ را نگه می‌دارد.

دید کاربر از پشت عینک هوشمند

این عینک بدون شیشه است. در واقع یکی از چشم‌های کاربر کاملا آزاد بوده و تصویر توسط یک منشور بر روی چشم دیگر تابش می‌شود. تصویر نهایی معادل یک نمایشگر ۲۵ اینچی است، مادامی که کاربر در فاصله ۲٫۵ متری آن قرار بگیرد.

یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی عینک وظیفه عکس‌برداری و فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰ پیکسل را دارد. این دوربین به همراه صفحه نمایش، صفحه کنترل لمسی، باتری و سایر اجزا در سمت راست کاربر قرار داشته و بقیه اجزای عینک در قاب آن قرار گرفته‌ است.

نحوه برقراری ارتباط کاربر با عینک

این دستگاه قابلیت ارتباط با اینترنت به صورت وای-فای را دارد. همچنین، با اتصال به تلفن‌های هوشمند، می‌توان از اینترنت ۳G و ۴G بر روی این عینک گوگل استفاده کرد.

امکان استفاده از فناوری بلوتوث نیز در این عینک فراهم است. اما هنوز در نسخه‌های اولیه این دستگاه از درگاه سیم‌کارت، به صورت مجزا استفاده نشده‌ است.

قیمت عینک هوشمند گوگل

انتقال صوت در این دستگاه نیز با استفاده از تکنولوژی هدایت استخوانی صورت می‌گیرد. یک المنت در داخل گوگل گلس، فریم عینک را به لرزه درمی‌آورد و این لرزش از طریق فریم به استخوان جمجمه کاربر منتقل می‌شود.

علت لزوم کاربرد این تکنولوژی این است که به کاربر امکان شنیدن صداهای محیطی را بدهد و خطر تصادف یا موارد مشابه بخاطر نشنیدن صداها، کاربر را تهدید نکند.

سیستم عامل این عینک اندروید است و حافظه داخلی آن، ۱۶ گیگابایت است که ۱۲ گیگابایت آن قابل استفاده است. همچنین، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، گاه‌شمار گوگل، گوگل مپس، فضای اجتماعی گوگل پلاس، جستجوگر گوگل، چت تصویری گوگل و سایر موارد قبل از ارائه این عینک مورد استفاده کاربران گوگل بوده‌اند.

کنترل این عینک از طریق فرمان صوتی، صفحه لمسی جانبی و دکمه‌ای که روی آن قرار داده شده است، انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های سفر بدون نیاز به اینترنت! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…