چند اشتباه رایج و تاثیرگذار در چیدمان منزل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای چیدمان اصولی دکوراسیون ترفندهایی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه شود می‌توان فضایی متعادل‌تر از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود.
اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

بسیاری از افراد در چیدمان خانه خود اشتباهاتی را انجام می‌دهند که به دلیل تکرار زیاد، این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می‌شوند. این اشتباهات سبب می‌شوند که افراد در خانه احساس آشفتگی و بی‌قراری داشته باشند و از دکوراسیون منزل خود راضی نباشند. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

خرید مبلمان نامناسب

متناسب نبودن اندازه مبل‌ها با اندازه اتاق از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل است. بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند مبلمان را انتخاب نمایند، تنها به مد روز بودن آن فکر می‌کنند و مرغوبیت، راحتی و اندازه‌اش را در نظر نمی‌گیرند.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

برای سالن کوچک، مبلمان بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک‌تر نشان داده می‌شود. از کاناپه‌های بزرگ برای سالن‌های بزرگ استفاده کنید. برای سالن‌های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی بخرید.

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان خانه نورپردازی نامناسب است. عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کاهش می‌دهد. بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده کنید. در دکور منزل خود از چراغ‌های رومیزی و چراغ‌های پایه‌دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید چراغ‌های سقفی کم‌نور را به‌کار ببرید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

نصب کردن تابلوها در ارتفاع بالا

در چیدمان تابلو یکی از مهم‌ترین موضوعات نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است، تا با چشم‌ها هم‌سطح باشند و از زمین فاصله یک و نیم متری داشته باشند. نصب تابلوها در ارتفاع خیلی بالا یا خیلی پایین اشتباه است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

قرار دادن تمام مبل‌ها پشت به دیوار

برای اینکه ظاهر مبلمان زیباتر دیده شود و فضای نشیمن شما کوچک به‌نظر نرسد، هیچ‌گاه مبلمان خود را به دیوار نچسبانید و با اندکی فاصله از دیوار قرار دهید. عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار سبب می‌شود بعد از مدتی روی دیوار لک ایجاد گردد.

مبل‌ها پشت به دیوار

یک فرش کوچک برای زیر مبل‌ها انتخاب نکنید

انتخاب یک فرش کوچک به طوری که از مبل‌ها فاصله داشته باشد یک کار رایج، اما اشتباه است. فرشی که می‌خواهید برای فضای نشیمن منزل خود انتخاب کنید باید ابعاد آن به‌گونه‌ای باشد که کمی از دیوار فاصله داشته باشد و تنها به فضای چیدمان مبل‌ها محدود شود.

فرش کوچک برای زیر مبل‌ها

باید انتخاب فرش شما به‌گونه‌ای باشد که وقتی روی مبل می‌نشینید پای شما روی فرش قرار بگیرد. انتخاب یک فرش مناسب به طوری است که یک ست مبلمان و میز ناهارخوری روی آن‌ قرار بگیرد.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

در بسیاری از خانه‌ها تلویزیون را به‌عنوان زیباترین وسیله در نقطه مرکزی خانه قرار می‌دهند. این کار بسیار تکراری است. پس بهتر است به‌جای این کار کمی تنوع و ابتکار به خرج بدهید و تلویزیون خود را در گوشه قرار دهید یا با دیوار گالری ترکیب کنید.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب است. برای اینکه فضای منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد و زیباتر به‌نظر آید، هیچ‌گاه پرده‌ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید.

نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان مبلمان به شکل استادانه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…