لباس‌‌هایی که مناسب تابستان هستند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روزهای گرم آفتابی و دست و پنجه نرم کردن با گرمای سوزاننده فرا رسیده است! اما راه حل اینکه در گرمای ۱۰۰ درجه هم بتوانید دوام بیاورید چیست؟ پوشیدن لباس با پارچه تابستانی خنک!
لباس تابستانی مناسب

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب لباس تابستانی مناسب، توجه به الیاف تشکیل‌دهنده‌ پارچه‌ آن است. در این مقاله با ۳ پارچه تابستانی مناسب گرما با قابلیت تنفس خوب، آشنا می‌شوید که اجازه می‌دهند از گرمای این فصل لذت ببرید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

۱. لباس با پارچه تابستانی نخی

لباس خنک تابستانی

نخ با الیاف نرم، ملایم و راحت شناخته می‌شود. یکی از ویژگی های خاص پارچه‌های نخی، امکان عبور هوا از بین الیاف ظریف آن است.

لباس‌های نخی را کجا بپوشیم؟

می‌توان گفت پارچه‌های نخی برای هر آب‌وهوایی مناسب هستند. این لباس‌ها را هم در هوای گرم و خشک و هم در هوای مرطوب می‌توان پوشید. اما لباس‌های نخی قطعا بهترین انتخاب برای ورزش کردن نیستند. این نوع پارچه رطوبت را در خود نگه می‌دارد و باعث سرماخوردگی می‌شود.

لباس‌های نخی اگرچه بهترین انتخاب برای تابستان به‌شمار می‌روند اما برای استایل مجلسی خیلی کارایی ندارند. این نوع لباس‌ها هم زود چروک می‌شوند و هم فرم روزمره‌تری دارند، مگر اینکه الیاف نخی در لباس مورد نظر شما با برخی از الیاف‌های مصنوعی ترکیب شده باشد.

مزایای لباس‌های نخی

علاوه بر اینکه عبور هوا از الیاف طبیعی لباس‌های نخی باعث کاهش گرمای بدن می‌شود، نخ یک جنس ضدحساسیت است. با توجه به میزان بالای عرق کردن در تابستان، لباس‌های نخی به سلامت پوست شما کمک می‌کنند.

توصیه استایلیست: بهتر است لباس‌های نخی را در خشک کن قرار ندهید! آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید تا کمتر چروک شوند.

۲. از شلوار تا بلوز کتان

لباس های تابستانی

پارچه‌ کتان یا همان لینن از گیاه کتان درست می‌شود. این پارچه‌ به‌خاطر خنکی بی‌نظیر و حس تازگی در هوای گرم معروف شده است.

مزایای لباس‌های کتان

به دلیل تراکم بالای پارچه‌، جنس کتان معمولا دوام بیشتری دارد. پارچه‌ کتان بسیار کاربردی است و در هر موقعیتی یک انتخاب خوب برای لباس تابستانی به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، پارچه‌های کتان بسیار سبک هستند.

مزیت دیگر کتان نسبت به نخ این است که کمتر چروک و آسان‌تر صاف می‌شود. پس اگر از اتو کشیدن متنفرید، کتان انتخاب مناسب‌تری است.

توصیه استایلیست: کتان فرمی شبیه به جین دارد. اگر می‌خواهید یک تیپ روزمره و خنک داشته باشید یک شلوار کتان بهترین انتخاب  است.

۳. لباس تابستانی با پارچه ریون

لباس های تابستانی ایرانی

ریون یا ابریشم مصنوعی از سلولز گرفته می‌شود. ریون طی پروسه‌ای تغییر پیدا می‌کند تا جنسی شبیه به ابریشم، پنبه یا لینن پیدا کند.

لباس‌های ریون را کجا بپوشیم؟

پارچه‌های ریون بهترین انتخاب برای هوای گرم و خشک هستند. ریون الیاف طبیعی نیست به اندازه‌ لباس‌های نخی قابلیت عبور هوا را ندارد. بنابراین ریون برای هوای مرطوب نمی‌تواند انتخاب اول باشد.

مزایای لباس‌های ریون در چیست؟

ریون بافتی ظریف‌تر نسبت به پارچه‌های نخی دارد. همچنین برای لباس‌های مجلسی، شومیزها و لباس تابستانی مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب مهم‌ترین ترفندها در استایل شخصی را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…