وام قرض‌الحسنه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زوجین در شرایطی خاص می‌توانند مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند.
شرایط دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی

بودجه وام ازدواج از طریق افرادی که در بانک‌ها سپرده‌های قرض الحسنه دارند، تامین می‌‌شود. همچنین دولت با اختصاص منابع دولتی، قصد یاری رساندن به شکل‌گیری کانون گرم خانواده را دارد. در این مطلب از مجله دلتا به شرایط دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی می‌پردازیم.

وام

وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است. شاید اصل این واژه از مفهوم قرض دادن اتخاذ شده باشد، اما در هر صورت در دنیای امروز یکی از راهکارهایی که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند، وام است. انواع مختلفی از آن نیز وجود داشته که برحسب نیاز، بانک‌ها آماده پرداخت آنها به وام‌گیرندگان می‌باشند.

وام ازدواج

وام ازدواج یکی از رایج‌ترین انواع وام در ایران است. دولت برای تسهیل ازدواج جوانان و بالا بردن روحیه آنها در شروع زندگی، اقدام به پرداخت وامی با عنوان وام ازدواج به آنها می‌نمایند.

کدام زوجین وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج می‌گیرند؟

با تصویب نمایندگان مجلس وام ازدواج ۱۴۰۰ برای زوجینی که تاریخ عقد آنان بعد از فروردین ۹۷ باشد، با مبلغ ۷۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و البته برای زوجینی که زیر ۲۵ سال دارند این وام ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را مشخص کنند و در مرحله آخر، بانک از طریق ارسال پیامک، متقاضی را مطلع می‌کند.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۰

با‌توجه به مبلغ اقساط، به نظر می‌رسد قسط هر کدام از زوج‌ها رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد.

همچنین به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی موظف شده است تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

ضامن مورد نیاز برای وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج در سال ۱۴۰۰

وثیقه‌های این تسهیلات:  وثیقه‌ها براساس اعتبار سنجی، حساب یارانه‌ای افراد و سفته است و بانک‌ها بنا بر شرایط متقاضی و اعتبار سنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می‌کنند.

البته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، راجع به پذیرش یارانه به عنوان وثیقه این تسهیلات بیان می‌دارد: یارانه نقدی فرد برای پوشش کل مبلغ قسط وام ازدواج کفایت نمی‌کند، پس یارانه فقط تا اندازه‌ای که پوشش می‌دهد می‌تواند وثیقه باشد.

مدت باز پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است و برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان، ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی

شرایط دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی

در شرایطی زوجین(با هم) ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد و آن زمانی است که هم پدر عروس و هم پدر داماد جزو اقشار ایثارگر جامعه باشند که در این صورت به هر فرد ۲۰۰ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت. وام ازدواج ایثارگران، به صورت ۷ ساله تقسیط می‌شود.

ضمانت اجراء عدم پرداخت اقساط وام بانکی

در صورت عدم پرداخت اقساط، بانک به ضامنین رجوع کرده و چنانچه هیچ کدام از ضامنین و یا فرد وام‌گیرنده اقساط را پرداخت نکنند طبق قرارداد فی‌مابین و مقررات بانک، عمل شده و علیه وام‌گیرنده اقدام قانونی صورت خواهد گرفت و در وهله اول بانک می‌تواند حساب‌های بانکی وام‌گیرنده و ضامنین را مسدود نماید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات حقوقی مطلب، نکات ازدواج زیر ۱۳ سالگی ممنوع! را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

      با سپاس از شما کاربر عزیز.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …