کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های سفر بدون نیاز به اینترنت!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به این که ممکن است طی سفر خارجی به اینترنت دیتا دسترسی نداشته باشید، اپلیکیشن‌های آفلاین سفر می‌توانند بهترین همراه شما در سفر باشند.
اپلیکیشن‌ های کاربردی سفر

این روزها همه ما یک گوشی هوشمند در جیب خود داریم و برای انجام بسیاری از امور روزمره از آن کمک می‌گیریم. در سفر نیز استفاده از برنامه‌های موبایلی، می‌تواند کمک زیادی به ما بکند و با خیال راحت ما را از مشکلات بسیاری نجات دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا اپلیکیشن‌ های کاربردی سفر که به‌صورت آفلاین قابل استفاده هستند را به شما معرفی کنیم.

نقشه گوگل (Google Maps)

در نسخه‌های جدید اپلیکیشن گوگل، می‌توانید هر منطقه‌ای که مایل هستید را از قبل دانلود کنید و سپس بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت آفلاین از آن‌ها استفاده کنید.
البته قطعا دیگر به اطلاعات ترافیکی دسترسی نخواهید داشت. اما نقشه کامل و مسیریابی را در اختیار دارید. در صورتی که نقشه شهر یا منطقه‌ای را از قبل ذخیره (sync) کنید حتی زمانی که تلفن همراهتان را در حالت پرواز قرار دهید، بازهم مسیر رانندگی را به شما خواهد داد.

البته در نسخه آفلاین مسیر دوچرخه سواری، وسایل نقلیه عمومی یا پیاده روی نشان داده نخواهند شد و شما باید از موقعیت خودتان در نقشه، مسیر یابی را انجام دهید.

اپلیکیشن‌ های کاربردی سفر

هیر وی گو (Here WeGo)

هیر وی گو محصولی از شرکت Nokia است و برخلاف اپلیکیشن گوگل این برنامه بدون نیاز به اینترنت مسیریابی پیاده، سوار دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مسیریابی Here WeGo شما را به صورت صوتی هم راهنمایی می کند و هنگام رانندگی نیاز به کار با گوشی نخواهید داشت. متاسفانه اطلاعات آن درباره ایران ناقص است اما در سفر به بسیاری از کشورها، می‌توانید روی آن حساب کنید.

اپلیکیشن‌ های کاربردی سفر

ایکس کارنسی (XE Currency)

تبدیل کردن واحدهای پولی، بخصوص اگر با اعداد رابطه خوبی نداشته باشید می‌تواند برایتان دردسر ساز شود. در سفر و هنگام کار کردن با واحدهای پولی مختلف یا هنگام تبدیل پولتان در صرافی‌های سایر کشورها ممکن است کمی گیج شوید. ایکس کارنسی یکی از بهترین برنامه‌ها برای تبدیل واحدهای پولی سریع و آسان است.

قبل از این که راهی سفر شوید و هنگام دسترسی به اینترنت، واحد پولی کشور مورد نظرتان را به برنامه اضافه کنید. این کار تنها چند ثانیه طول می‌کشد و سپس می‌توانید هر کجا که باشید بدون نیاز به اینترنت این واحدهای پولی را به یکدیگر تبدیل کنید.

اپلیکیشن‌ های کاربردی سفر

تریپوسو (Triposo)

این برنامه، از آن دسته اپلیکیشن‌ های کاربردی سفر است که اطلاعات سایت‌هایی مانند ویکی پدیا، ویکیتراول و دیگر جاها را به آسانی در تلفن همراه خود خواهید داشت.

قبل از این که راهی سفر شوید، اطلاعات مقصد یا مقاصد خود را روی گوشی ذخیره کنید. این ذخیره سازی ممکن است حجم زیادی از تلفن همراهتان را اشغال کند اما دیگر خیالتان از بابت پیدا کردن رستوران‌ها، نقشه‌ها و مسیریابی‌های اولیه راحت است.

علاوه بر این، اطلاعاتی را در مورد مقاصد محبوب سراسر جهان، اصطلاحات رایج در آنان، تبدیل ارز و … به‌صورت رایگان در اختیارتان می‌گذارد و البته می‌توانید از تمام امکانات بصورت آفلاین استفاده کنید.

اپلیکیشن راهنمای سفر

برنامه رسمی هلال احمر

اتفاقات ناگوار آخرین چیزی است که برای سفر رفتن به فکرمان می‌رسد و معمولا آمادگی مواجه شدن با آن را نداریم. اپلیکیشن کمک‌های اولیه هلال احمر که دارای نسخه اندروید و IOS است می‌تواند در زمان بروز مشکلات بزرگ مانند خونریزی، شکستگی، ایست قلبی، زلزله و … به شما کمک کند.

اپلیکیشن راهنمای سفر

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ناسا قصد دارد سگ رباتیک به مریخ بفرستد! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…