کلاهبرداری با وعده وام کم بهره!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد به هیچ عنوان نباید فریب تبلیغات دروغین را در شبکه‌های اجتماعی بخورند چرا که هر روزه کلاهبرداران شیوه‌های جدیدی را به‌کار می‌گیرند.
کلاهبرداری با وعده وام کم بهره

کلاهبرداری از جرائم پیچیده است زیرا تقلب و استفاده از وسایل متقلبانه می‌تواند مصداق‌های بی‌شماری داشته باشد. در دنیای امروز با وجود وسایل ارتباط جمعی بی‌شمار و گوناگون، راه‌های بسیاری وجود دارد که جهت انجام جرم کلاهبرداری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب از مجله دلتا به کلاهبرداری با وعده وام کم بهره می‌پردازیم.

کلاهبرداری

در کلاهبرداری برخلاف سرقت، بردن مال غیر کفایت نمی‌کند بلکه لازم است که حتماً توسل به وسایل متقلبانه صورت گرفته باشه و فرد مقابل، در نتیجه آن فرد فریب خورده و اغفال شود و نهایتاً در اثر این فریب خوردگی مال خود را در اختیار کلاهبردار قرار دهد.

مجازات جرم کلاهبرداری حبس و جزای نقدی معادل مال برده شده و بازگردان مال برده شده به همراه ضرر و زیان‌های وارده به صاحب مال است.

کلاهبرداری با وعده وام

کلاهبرداری با تبلیغات دروغین وام کم‌بهره

تبلیغات وام کم‌بهره و بدون دردسر در فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی دامی برای طعمه قرار دادن شهروندان از سوی مجرمان سایبری است.

افراد سودجو از طریق سایت‌های واسطه یا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات فریبنده و با وعده تسهیلات بانکی با نرخ بهره کم و اعطای وام فوری بدون ضامن، شهروندان را اغفال کرده و با سوءاستفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آن‌ها نقشه خود را عملی و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

مجرمان سایبری با چرب زبانی، اعتماد وام گیرنده را جلب کرده و اقدام به اخذ مبالغی تحت عنوان پیش پرداخت، حق ثبت نام و کارمزد از طعمه‌های خود می‌کنند و پس از آن دیگر پاسخگوی مال باختگان نیستند.

افراد کلاهبردار همچنین با گرفتن تصاویر مدارک کاربران، تحت نام و عنوان آنان از دیگر شهروندان نیز کلاهبرداری می‌کنند.

افراد به هیچ عنوان اطلاعات مالی و هویتی خود را نباید در اختیار افراد ناشناس بگذارند و برای دریافت وام و تسهیلات به بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر مراجعه حضوری داشته باشند و هرگز برای دریافت وام از طریق تبلیغات انجام شده در شبکه‌های اجتماعی اقدام نکنند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی در این زمینه، شگردهای کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …