افزایش قیمت خانه ۸۰ درصد ، کاهش معاملات ۲۵ درصد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت واحد مسکونی از اولین ماه تا پایان آذر سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال 9۶ ،۶۲.۶ درصد افزایش نشان می دهد.
خانه بخرید اما ، از پایان سال

افزایش قیمت خانه ۸۰ درصد، کاهش معاملات ۲۵ درصد،این آمار آخرین تحولات بازار مسکن تهران است .

به رغم اینکه  افزایش قیمت خانه و آپارتمان در تهران تا پایان آذر۹۶ در مقایسه با همین ماه در سال ۹۵، متر مربعی  ۷.۴ درصد بوده ، این شاخص تا پایان آذر ۹۷ در مقایسه با همین مدت در سال ۹۶ با رشد ۶۲.۶ درصد روبه رو شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در بازار مسکن شهر تهران تا پایان آذر امسال،۹۷ هزار و ۹۰۰ مورد معامله  خانه و آپارتمان به ثبت رسیده است.

این در حالی است که بنا براعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تا پایان آذر سال گذشته ،۱۳۳ هزار و ۹۲۷ معامله خانه و آپارتمان صورت گرفته است .

این آمار ها نشان می‎دهد ،در گزارش های بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی درباره معاملات خرید و فروش مسکن، ۳۴ هزار و ۲۷ مورد معامله یا به معنای دیگر ۳۵ درصد اختلاف وجود دارد.

افزایش قیمت مسکن

براساس گزارش تازه بانک مرکزی، ازآغاز فروردین  تا پایان  آذرسال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه  سال ۹۵، تعداد معاملات مسکن ۱۲.۶ درصد رشد اما این شاخص طی مدت یاد شده در سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۲۵.۶ درصد کاهش داشته است.

میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال بنا بر اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، ۷ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان برآورد شده است.

این درحالی است که، میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی طی ۹ ماه سال گذشته ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده است.بنابراین، میانگین قیمت واحد مسکونی از اولین ماه تا پایان آذر سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ ،۶۲.۶  درصد افزایش نشان  می‎دهد.

در واقع، قیمت خانه و آپارتمان  از سال ۹۵ تا کنون به طور دقیق  ۸۰ درصد رشد داشته است.

آخرین  مطالب مربوط به تحولات بازار مسکن را صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…