واقعیت های بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گرانی غیرقابل تصور مسکن در پایتخت، موجب رکود عمیق بازار مسکن و کم شدن تعداد مراجعه‎کنندگان به بنگاه‌های املاک شده است. واقعیت های بازار مسکن کشور؛ از کاهش عرضه مسکن خبر می‎دهد.
واقعیت های بازار مسکن

واقعیت های بازار مسکن امروز کشور از کاهش عرضه مسکن و بعد از آن کم شدن شدید متقاضیان خرید خانه و آپارتمان خبر می‎دهد. این اعتقاد وجود دارد که این وضعیت تا پایان زمستان امسال برقرار باشد.

به علت گرانی غیرقابل تصور مسکن در پایتخت، این بازار، رکودی عمیق یافته و موجب شده است تا مراجعه به بنگاه‌های املاک بسیار کم شود و مقدار معاملات مسکن افت شدیدی را تجربه کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، در این میان هنوز هم گروهی از خریداران مسکن به این امید که شاید در شرایط رکودی بازار بتوانند با قیمت مناسب در مقایسه با تابستان، خرید کنند، در حال جست‌وجوی آپارتمان در بازار مسکن هستند.

 

اما واقعیت های بازار مسکن نشان می‎دهد که در هفته‌های آینده شاهد بروز دو رفتار مختلف در میان عرضه‌کنندگان مسکن خواهیم بود. دسته اول عده‌ای هستند که از بازار خارج شده‌اند تا در ماه‌های آینده ملک خود را به بالاترین قیمت ممکن پس از اشباع سطح قیمتی بفروشند و گروه دوم که هنوز در بازار حضور دارند، همچنان بر افزایش قیمت پیشنهادی خود نسبت به معاملات ثبت شده اخیر، اصرار دارند.

نتیجه تحقیقات میدانی بازار مسکن

بر اساس تحقیقات میدانی و گفت‎وگو با مشاوران املاک، واقعیت های بازار مسکن ‎چنین است که سازندگان و فروشندگان تمایلی به عرضه ملک خود ندارند و این موضوع یکی از علت‎های رشد ۴ درصدی قیمت مسکن است. همچنین، بیشتر افرادی که در جست‎وجوی آپارتمان برای خرید هستند، نتیجه‎ای نمی‎گیرند و به پای معامله نمی‎رسند.

متاسفانه  برخی از فروشندگان گمان می‎کنند که اگر به افزایش قیمت پیشنهادی خود ادامه دهند، همچنان ملک‎شان خریدار دارد؛ این در حالی است که ریزش تعداد معاملات قطعی خرید و فروش خانه و آپارتمان، عقیده مالکان را در‎باره این موضوع، تایید نمی‎کند.

 

خبرهای جدید بازار مسکن  را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…