قابلیت جستجوی آهنگ در گوگل با زمزمه ریتم آن!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در به‌روز‌‌رسانی جدید گوگل، کاربران می‌توانند آهنگی را با صدای بلند زمزمه کنند و گوگل آن آهنگ را برای کاربر پیدا می‌کند.
قابلیت جدید گوگل

حتما برای شما هم پیش آمده است که یک آهنگ یا موسیقی مدام در ذهن شما تکرار می‌شود، ولی دقیقا نمی‌دانید که کدام آهنگ است و یا اسم آن را نمی‌دانید. خوشبختانه گوگل قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند آهنگی را با صدای بلند زمزمه کنند و گوگل آن آهنگ را برای کاربر پیدا می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره این قابلیت جدید گوگل بیشتر بدانید.

قابلیت جدید گوگل که برای جستجوی آهنگ با زمزمه کردن است، به Hum معروف است و روی اپلیکیشن موبایل گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند با زمزمه کردن آهنگ و یا سوت زدن بر اساس ریتم آن، آهنگ مورد نظر خود را جستجو کنند. البته نتایج جستجو همیشه همان چیزی نیست که کاربر به دنبال آن می‌گردد، اما به هر‌حال کمک کننده است بخصوص زمانی که یک آهنگ مدام در سر شما تکرار می‌شود.

قابلیت جدید گوگل

مراحل استفاده از این قابلیت گوگل

برای استفاده از قابلیت جستجوی Hum گوگل، ابتدا اپلیکیشن موبایل گوگل را روی گوشی خود که یا اندروید است یا آیفون باز کنید. سپس روی آیکون میکروفون در نوار جستجو کلیک کنید. در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید روی آیکون میکروفون که در ویجت جستجوی گوگل در صفحه Home قرار دارد کلیک کنید.

قابلیت جدید گوگل

جستجو کردن آهنگ در گوگل وقتی که صفحه مربوط به گوش دادن یا Listening باز شد، یک دکمه برای جستجوی آهنگ با عنوان Search a Song نمایش داده می‌شود. روی این دکمه کلیک کنید.

قابلیت جدید گوگل

جستجو کردن آهنگ در گوگل بعد از کلیک روی این دکمه با زمزمه یا سوت ریتم آهنگ مورد نظر خود را اجرا کنید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید حتی موزیک‌های واقعی را که در حال پخش شدن هستند را نیز جستجو کنید.

قابلیت جدید گوگل

جستجو کردن آهنگ در گوگل در صورتی که گوگل بتواند موزیک مشابه با آنچه شما زمزمه کرده‌اید را پیدا کند، نتایج پیدا شده برای شما نمایش داده می‌شوند. برای دسترسی به نتایج بیشتر روی گزینه Tap More کلیک کنید.

ستجو آهنگ در گوگل

جستجو کردن آهنگ در گوگل در صورتی که گوگل نتواند آهنگ مورد نظر شما را پیدا کند، روی صفحه نمایش، پیغامی با عنوان Unable To Find Match نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید روی گزینه Try Again کلیک کنید تا دوباره جستجو انجام شود.

ستجو آهنگ در گوگل

در جستجو کردن آهنگ در گوگل معمولا این قابلیت در پیدا کردن موزیک‌ها و آهنگ‌های معروف با دقت بالایی عمل می‌کند. از طرفی آهنگ‌هایی که زمزمه کردن آن‌ها مشکل است، تشخیص آن‌ها سخت خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ناسا قصد دارد سگ رباتیک به مریخ بفرستد! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…