۷ ترفند معجزه‌آسا برای برطرف کردن بوی بد دهان!

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوی بد دهان عارضه‌ای است که تا دچار آن نباشید، متوجه نمی‌شوید که چقدر آزاردهنده است.
رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان، می‌تواند باعث شود عزت‌نفس و اعتماد‌به‌نفس شما کاهش پیدا کند. دهان می‌تواند به علل مختلف بو بگیرد. اگر در دهان، بینی، لثه‌ها، لوزه، دستگاه گوارش و معده‌ مشکلاتی وجود داشته باشد، دهان شما بو می‌گیرد‌. بسیاری از افراد برای درمان این عارضه تمایلی به دکتر رفتن ندارند و بعضی دیگر نمی‌دانند باید به چه پزشکی مراجعه کنند! در مطلبی که امروز در مجله دلتا برای شما آماده کرده‌ایم قصد داریم ۷ روش طبیعی برای رفع بوی بد دهان را معرفی کنیم.

سرکه‌ سیب

سرکه‌ سیب تعادل PH دهان را به حالت عادی برمی‌گرداند. این روش درمانی را صبح و شب قبل از خواب به کار بگیرید. یک لیوان آب خنک و سرکه را با هم مخلوط کنید. از مخلوط ایجاد شده به‌عنوان شوینده‌ دهان استفاده کنید. مخلوط را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه غرغره کنید. در پایان دهان را آبکشی کنید.

بر طرف کردن بوی بد دهان

روغن نارگیل

غرغره کردن ترکیب روغن نارگیل و آب یک روش مفید برای سالم نگه داشتن دهان و برطرف کردن باکتری‌ها است. این روغن خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و می‌تواند به شما در خلاص شدن از بوی بد دهان کمک کند. هر روز این روش درمانی را به کار بگیرید تا بوی دهان برطرف شود. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه این ترکیب را غرغره کنید. سپس آن را از دهان خارج کنید. بعد از این کار دهان را با آب ولرم آبکشی کنید.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله در درمان هالیتوز اثرگذار است. این ترکیب نفس را تازه کرده و عفونت‌های ایجادکننده‌ بوی بد دهان را برطرف می‌کند. تا زمانی که لازم است از این روش خانگی استفاده کنید. تخم شنبلیله را بجوید و قورت دهید.

زنجبیل

خواص ضدمیکروبی زنجبیل به رها شدن از بوی بد دهان و انواع عفونت‌های گلو و دهان کمک می‌کند. آب زنجبیل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. با مخلوط ایجاد شده دهان خود را بشویید.

بوی بد دهان

آب لیموترش و ماست

آب لیموترش به‌طور طبیعی ضدباکتری است. ماست و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی دندان‌ها بمالید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بماند. سپس دهان را آبکشی کنید.

چای سبز

مصرف روزانه‌ چای سبز در صبح به جای چای سیاه یا قهوه می‌تواند در از بین بردن هالیتوز اثرگذار باشد. ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در چای سبز به‌طور طبیعی ضدباکتری هستند و باکتری‌های ایجادکننده‌ بو را از بین می‌برند.

هر روز یک تا سه فنجان چای سبز بنوشید. چای کیسه‌ای را در آب جوش بزنید تا رنگ دهد‌. سپس آن را از فنجان خارج کنید. عسل را به چای سبز اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

هل

در کشور هند، مردم بعد از غذا هل مصرف می‌کنند تا دهان آن‌ها بوی خوبی بگیرد‌. این ادویه‌ خوشبو، بوی بد دهان را از بین می‌برد. اگر غذای حاوی سیر یا پیاز خوردید، هل مصرف کنید. هل را با غلاف بجوید یا غلاف آن را بگیرید و دانه‌ داخل آن را بجوید‌. می‌توانید غلاف را قورت دهید یا آن را دور بیندازید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند عادات به ظاهر بی‌ضرر ولی خطرناک!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…