باغ‌ موزه‌های دیدنی تهران، تاریخ در قلب طبیعت!

۹
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در تهران پرترافیك و دود هم می‌شود دل به طبیعت داد. كافی است كمی از كلیشه‌های زندگی مدرن فاصله بگیریم. می‌شود وقت‌های فراغت را به جای مچاله شدن زیر سقف‌های كوتاه، كافه‌های تاریك و سفره‌خانه‌های خالی از اكسی‍ژن، در كافه‌ باغ‌ها و باغ موزه‌های ایرانی نفس كشید.
باغ موزه های تهران

اماکن تفریحی در تهران زیاد است. از اماکنی که معمولا به خاطر وجود درختان، هوای تمیزتری دارند و اغلب عمارتی تاریخی در آن‌ها قرار دارد باغ موزه های تهران است. در این مطلب مجله دلتا می‌خواهیم تعدادی از باغ موزه‌های زیبای تهران را به شما معرفی کنیم.

باغ موزه هنر ایرانی

یکی از باغ موزه های تهران که آثار و زیبایی خاص آن می‌تواند دل و روح شما را به تماشا بگیرد، باغ موزه هنر ایرانی است. سنگ‌فرش کف، فضای سبز و آبراهه‌های آن از یک سو، آثار هنری، کافه‌های زیبا با طرح سنتی و عطر خوش دمنوش از سوی دیگر دلربا و دلنشین است.

باغ موزه های تهران

در این باغ زیبا ماکت ۱۱ اثر باستانی ایران، از جمله برج آزادی، چهل ستون، سی‌و‌سه پل و … قرار دارد.

باغ ایرانی

سبک هندسی و تقسیم‌بندی خاص کاشتن درختان، حوض بزرگ و فواره، آب‌نماهای متعدد، عمارتی در مرکز باغ و تقارن در طراحی از ویژگی‌های چشمگیر باغ‌ ایرانی است. اگر عاشق گل و گیاه هستید می‌توانید از این مکان با صفا لذت ببرید. در بهار، لاله‌های رنگارنگ این باغ شما را به یاد کشور هلند می‌اندازند.

باغ های ایرانی

باغ عین‌الدوله

باغ عین‌الدوله نمونه‌ای زیبا از باغ‌های تهران است که در آن نگار‌خانه‌ای نیز دایر است. این باغ سرسبز در واقع اقامتگاه ییلاقی عین‌الدوله وزیر مقتدر قاجار بوده است.

استخری زیبا که جزایر کوچکی در آن وجود دارد در وسط باغ قرار دارد. آینه‌کاری و نقاشی‌های دیواری شاه‌نشین عمارت نیز چشم‌نواز و زیباست.

باغ عین‌الدوله

باغ فردوس

باغ فردوس که از قدیمی‌ترین باغ‌های تهران است در زمان محمدشاه قاجار ساخته شده است. این باغ دو‌هکتاری عمارتی بزرگ و زیبا دارد. درختان کهن‌سال سر‌ به‌ فلک کشیده و آبراهه وسط باغ با کاشی‌های آبی و فواره‌های کوچک محل مناسبی برای گرفتن عکس‌های زیباست. وجود چندین سینما، کافه‌های دنج، فضای سبز و درختان تنومند در این باغ برای هر سلیقه‌ای جذاب است.

باغ فردوس

باغ نگارستان

به دیدن یکی از باغ های تهران می‌رویم که به محض ورود شمعدانی‌ها به ما خوش‌آمد می‌گویند. درختان سربه فلک کشیده، حوض‌ها و آب‌نماهای زیبای این باغ بسیار دلنواز هستند. وجود آثار هنری فراوان و نقاشی‌ها، این مکان را تبدیل به نگارستان کرده است.

این باغ زیبای ایرانی به دستور فتحعلی‌شاه قاجار برای اقامت تابستانی ساخته شده است. از مکان‌های دیدنی این باغ می‌توان به موزه مکتب کمال‌الملک با بیش از ۱۳۰ نقاشی، تالار اسفرجانی با ۱۸ تابلو‌ مینیاتور، مجموعه ملک‌الشعرای بهار و تالار جهانگیر با مجسمه‌های کوچک از چهره‌های سرشناس اشاره کرد.

باغ نگارستان

باغ موزه قصر

اگر روزی هوس کردید بدون جرم به زندان بروید حتما باغ موزه قصر را انتخاب کنید. این باغ که قبلا قصر و عمارت شاهان قاجار بوده در زمان پهلوی به زندان تغییر کرده و بزرگانی چون بزرگ علوی و غیره در آن محبوس بوده‌اند. این باغ زیبا با تنوع گونه‌های گیاهی بسیار چشم‌نواز است.

باغ موزه قصر

باغ موزه مقدم

یکی از نفیس‌ترین باغ های تهران، باغ و خانه مقدم است که امروزه به شکل موزه پذیرای بازدیدکنندگان است. به دلیل رعایت اصول باغ‌سازی ایرانی، معماری اصیل و همچنین اشیا خاصی که در این موزه نگهداری می‌شود، به آن لقب نفیس‌ترین خانه تاریخی ایران را داده است.

شیشه‌های رنگی ساختمان و حوض بزرگ مزین به گل‌های شمعدانی و آب‌نمای زیبا در این باغ دل شما را مسحور می‌کند.

باغ موزه مقدم

ایوان شمالی خانه با چند ستون کاشی‌کاری شده که حوضچه‌ای مرمرین در وسط آن قرار دارد زیبایی منحصر به‌فردی به این عمارت اعیانی داده است.

باغ موزه مینیاتور

یکی از باغ های زیبای شرق تهران، باغ موزه مینیاتور است. این باغ که الهام گرفته از باغ‌سازی اصیل ایرانی است، حوض کاشی‌کاری وآبراهه‌های فیروزه‌ای زیبا دارد.

کنار‌ معابر باغ پر از گلهای رنگارنگ است. اگر امکان سفر به سراسر ایران را ندارید حتما به این باغ مینیاتوری زیبا سر بزنید. در این باغ ماکت‌های زیبایی از آثار باستانی ایران با جزئیات بسیار دقیق را می‌توانید ببینید.

باغ موزه مینیاتور

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنان لب بشقابی، جاذبه گران‌قیمت اتیوپی را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

    بسیار جالب. ودیدنی

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ق٫ظ

      سلام و سپاس از همزاهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…