غول‌پیکرترین لاک‌پشت‌های جهان در این جزیره شگفت‌انگیز!

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزایر گالاپاگوس در نزدیکی خط استوا واقع شده و بخشی از آن در نیم کره شمالی و بخشی در نیم کره جنوبی قرار گرفته است. بی‌شک این جزایر، بهشتی رویایی برای دوست‌داران سافاری و عاشقان حیات‌وحش است که جاذبه‌های متعددی برای سرگرم کردن افراد دارد.
جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس را باید یک مجمع الجزایر آتشفشانی دانست که در اقیانوس آرام واقع شده و درست در غرب کشور اکوادور قرار گرفته‌اند.  گالاپاگوس از ۶ جزیره اصلی تشکیل شده است و همه این جزایر نزدیک به خط استوا هستند. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر جزایر گالاپاگوس در اکوادور را بشناسیم.

جزایر گالاپاگوس

شهرت این جزیره به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر‌به‌فردش است. نام این جزایر به خاطر حضور یکی از بزرگ ترین گونه‌های لاک پشت انتخاب شده و این سرزمین زیبا به خاطر امتیازات خاصش در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز جای دارد.

مجمع الجزایر آتشفشانی

جزایر گالاپاگوس در اکوادور

یک زیست‌گاه منحصربه‌فرد و غنی که دور از سرزمین اصلی و بدون تأثیرات بیرونی شکل گرفته است. چرا که اکوادور در هزار کیلومتری شرق این جزایر واقع شده است.

این جزایر به‌ویژه برای دوست‌داران حیات وحش مقصدی ایده‌آل و رویایی است. جزایر گالاپاگوس همچنین به عنوان یکی از مناطق فعال آتشفشانی جهان شناخته می‌شوند. خصوصیتی که نقشی مهم و تعیین کننده در شکل گرفتن این جزایر برعهده داشته و همچنان در حال نقش آفرینی در روند تغییر و شکل‌دادن جزایر این منطقه است.

جاذبه های اکوادور

در کنار ۱۳ جزیره بزرگ و ۶ جزیره کوچک، ۲۴ جزیره صخره‌ای هم وجود دارد که همگی در دهه‌ ۱۹۵۰ تحت عنوان کلی پارک ملی گالاپاگوس معرفی شده و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

اقیانوس آرام

منطقه محبوب عاشقان طبیعت و ماجراجویی

کسانی که به طبیعت و ماجراجویی علاقه‌مند هستند بی‌شک باید گالاپاگوس را برای سفر انتخاب کنند. تنوع بی‌نظیر گونه‌‌های مختلف جانوری، سواحل منحصر‌به‌فرد و زیبا و از این‌ها مهم‌تر، استقرار امکانات زیاد و استاندارد گردشگری برای افرادی که به این مجمع الجزایر سفر می‌کنند همه دست به دست هم داده‌اند تا گالاپاگوس مقصدی عالی برای سفر باشد.

غواصی در اقیانوس آرام

یکی از قشنگ‌ترین تفریحات در این جزایر هیجان‌انگیز و مورد توجه علاقمندان غواصی اسکوبا در اقیانوس آرام است.

جاذبه‌های این مجمع الجزایر آتشفشانی

جاذبه اصلی این جزیره حضور گونه‌های مختلف پرندگان است که دست‌کم ۲۸ گونه آنها منحصرا به این جزایر تعلق دارند، از جمله پنگوئن گالاپاگوس، مرغان دریایی آلباتروس و البته سهره‌های معروف داروین.

غواصی اسکوبا در اقیانوس آرام

حیواناتی که در این جزیره زندگی می‌کنند، خاص و کمیاب هستند: انواع ماهی‌های بومی و گیاهان دریایی، شیرهای دریایی، لاک‌پشت‌های سبز گالاپاگوس، مارمولک‌های گدازه‌ای، پنگوئن‌های محلی، دلفین و نهنگ و کوسه و فلامینگو‌ها.

تجربه سافاری در این جزایر هم خالی از لطف نیست. شرایط اقلیمی، آب و هوا و طبیعت این جزایر آن را مبدل به یکی از منحصربفردترین و زیباترین نقاط جهان کرده است و جانوران ساکن آن نیز با تبعیت از این شرایط تغییر کرده و جذابیت سفر به این منطقه را دو‌چندان کرده‌اند.

مجمع الجزایر آتشفشانی اکوادور

لاک‌پشت‌های گالاپاگوس

از بزرگ‌ترین انواع حیواناتی که در دنیا وجود دارد و از زمره خزندگان به‌شمار می‌روند، لاک‌پشت‌های بزرگ و عظیم‌الجثه‌ای هستند که در جزایر گالاپاگوس در اکوادور زندگی می‌کنند. این جزایر به نوعی زادگاه این لاک‌پشت‌های بزرگ و البته کهن سال محسوب می‌شوند.

برخی از آن‌ها وزنشان به ۴۰۰ کیلو می‌رسد و از این نظر جزو سنگین وزن ترین خزنده‌ها و گونه‌های حیوانی موجود در عالم هستی هستند. طول این حیوانات اغلب به ۲ متر هم می‌رسد.

لاک پشت های گالاپاگوس

برای سفر به این جزایر هیجان‌انگیز، می‌توانید از تورهای کروز به عنوان محبوب‌ترین راه سفر به این جزایر، استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سفری ترسناک به باغی که میوه‌هایش، سنگ است را مطالعه کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

    بسیار عالی ❤

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    very very good

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

      سلام
      سئاس از لطف و توجهتون

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

    ممنون از مطلب زیبا و شگفت انگیز 🌷

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ق٫ظ

      سلام و سئاس از لطف و توجهتون

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…