پوست مصنوعی جایگزینی برای تست حیوانی!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان در کلینیک پوست UKJ در آلمان در حال ساخت مدل‌هایی از پوست مصنوعی دارای عفونت هستند که می‌توانند در آینده جایگزین مناسبی برای تست حیوانی باشند.
پوست مصنوعی

داروها، مواد آرایشی، مواد شیمیایی، خوراک دام‌ها، غذاهای تراریخته، سموم دفع آفات و بسیاری از محصولات دیگر مورد تست حیوانی قرار می‌گیرند. اما به‌تازگی محققان در حال ساخت پوست مصنوعی سه‌بعدی هستند که می‌تواند جایگزینی برای تست حیوانی محصولات باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره این پروژه بیشتر بدانید.

حیواناتی که در این آزمایش‌ها شرکت دارند از موش‌ها گرفته تا خرگوش‌ها و میمون‌ها زندگی خود را در قفس و در رنج سپری می‌کنند. با این حال پروژه‌های زیادی با هدف کاهش تست حیوانی در حال گسترش هستند.

پوست مصنوعی

پوست ما می‌تواند تاول‌های ناشی از سوختگی را بروز دهد. دانشمندان در حال ساخت مدلی از پوست انسان هستند که به‌طور کامل اپیدرم و درم پوست انسان را شبیه‌سازی می‌کند و در پایان نوعی عفونت پوستی با استفاده از این پوست مصنوعی سه بعدی ساخته خواهد شد.

این پوست مصنوعی به محققان این امکان را می‌دهد که محصولات ضد میکروبی و درمانی را بدون نیاز به انجام تست حیوانی بررسی کنند. بودجه این پروژه توسط وزارت اقتصاد و فناوری فدرال آلمان تامین می‌شود.

پوست مصنوعی

اگرچه زخم‌های کوچک به لطف قدرت خود درمانی بدن ما به خودی خود بهبود می‌یابند اما برای درمان زخم‌ها و جراحات بزرگ‌تر و جراحاتی که در نتیجه‌ بیماری‌های مزمن مانند دیابت ایجاد می‌شوند، باید از درمان‌های دیگری استفاده کرد. عفونت نیز روند درمان زخم را حتی به طور طبیعی سخت‌تر می‌کند.

در این موارد از محلول‌های ضد‌باکتری و پانسمان استفاده می‌شود و برای تست این محصولات از خرگوش‌ها و خوک‌ها استفاده می‌شود. برای انجام این کار باید به حیوانات آسیب وارد شود و این آسیب باید در حدی باشد که به خودی خود بهبود نیابد. در عین حال نباید شدید نیز باشد. این کار نه تنها از نظر اخلاقی مناسب نیست بلکه در عمل نیز با مشکلاتی همراه است.

سازوکار پوست مصنوعی

به همین دلیل محققان در آلمان به‌دنبال روشی جایگزین برای تست حیوانی هستند. آن‌ها مدل پوستی ساخته شده از فیبروبلاست و کراتینوسیت ساخته‌اند. این مدل بر روی یک داربست کلاژنی رشد می‌کند و می‌تواند به مدت یک ماه در محلول حاوی مواد غذایی خود را بازسازی کند.

سلول‌ها در صورت صدمه دیدن واکنش نشان می‌دهند و سیگنال‌های ایمنی آزاد می‌کنند و حتی در هنگام سوختگی روی آن‌ها تاول تشکیل می‌شود. به‌ گفته‌ این محققان هدف نهایی ساخت پوست مصنوعی این است که زخمی مشابه پوست طبیعی در آن شکل بگیرد. سپس محصولات درمانی روی این پوست مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

پوست مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب معیار‌های زیبایی که شما را شوکه خواهند کرد! را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…