تبدیل زباله‌های مدرن به زیورآلات!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از قبائل آفریقایی هنوز هم سنت‌ها و سبک زندگی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و از دنیای مدرن دوری می‌کنند.
قبیله داساناچ

در قاره شگفت‌انگیز آفریقا هنوز هم قبائلی وجود دارند که به دور از هیاهوی دنیای مدرن اطرافشان، سنت‌های قدیمی و عجیب خود را انجام می‌دهند که از نظر انسان امروزی بسیار بدوی و غیرقابل باور خواهد بود. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با قبیله داساناچ یکی از قبایل عجیب آفریقایی آشنا کنیم.

قبیله داساناچ (Daasanach) یک قبیله تقریبا بیابان نشین با حدود ۵۰.۰۰۰ نفر جمعیت است که در دره اومو (Omo Valley) در جنوب کشور اتیوپی زندگی می‌کنند. در گذشته این قبیله در طول سال و در شروع فصل‌های مختلف همراه با احشام خود در جستجوی آب و مرتع از منطقه‌ای به منطقه دیگر کوچ می‌کردند. اما در ۵۰ سال گذشته این قبیله دسترسی خود به اکثر مراتع را از دست داده و به کشاورزی روی آورده است.

قبیله داساناچ

زباله بعنوان زیورآلات

یک فرهنگ عجیب در میان مردمان قبیله داساناچ، این است که آن‌ها از هر وسیله‌ای برای تزئین سرپوش خود استفاده می‌کنند. از درب بطری‌های نوشابه گرفته تا ساعت مچی، گیره سر و حتی قطعات پلاستیکی و فلزی دور انداخته شده.

افراد این قبیله، ماه‌ها به جمع‌آوری درب بطری‌های نوشابه و تلاش برای خرید ساعت‌های شکسته می‌پردازند و در نهایت زنان قبیله، آن‌ها را مانند زیورآلات و گیس مصنوعی از سر خود آویزان می‌کنند. البته همه مردان و زنان و حتی کودکان نیز از این نوع سرپوش‌های عجیب و غریب بر سر دارند.

قبیله داساناچ

در این قبیله دختران و کودکان خاص ترین نوع سرپوش را دارند و زنان سالمند سرپوش‌هایی سنگین بر سر می‌کنند. مردها تنها اجازه دارند تا زمان ازدواج در سرپوش خود از درب بطری‌های نوشابه (پلاستیکی یا فلزی) استفاده کنند و بعد از ازدواج سرپوش‌هایی ساخته شده از خاک رس که با شکلک‌های رنگارنگ و خنده‌دار تزئین شده به سر می‌گذارند و صورت خود را با یک پر پرنده تزئین می‌کنند.

قبیله داساناچ

همچنین مردان جوان به پوشیدن گردنبند و گوشواره علاقه فراوانی دارند و دختران همیشه بدن‌های عضلانی‌تری دارند زیرا سخت‌ترین کار روزمره که همان آوردن آب از رودخانه است را دختران انجام می‌دهند.

به نظر می‌رسد که افراد قبیله هیچ گاه این سرپوش‌ها را از سر خود بر نمی‌دارند و برای این که در هنگام خوابیدن سرپوش‌هایشان خراب نشود از یک بالش گردنی دست ساز که از چوب ساخته شده است استفاده می‌کنند.

زیورآلات زباله ای

ساختن این سرپوش‌ها هفته‌ها به طول خواهد انجامید. بنابراین هیچ وقت نمی‌گذارند به خاطر یک اتفاق ساده سرپوش باارزششان خراب شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اعمال مذهبی که تصور آن‌‌ها هم شما را شوکه می‌کند! را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…