نکات طلایی برای انتخاب آویز و لوستر شیک

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکان بدون نور به شدت خالی از روح، سرزندگی و انرژی است. پس با انتخاب زیباترین لوستر و آویز به فضای خانه خود، جانی دوباره ببخشید.
انتخاب لوستر شیک و لوکس

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل طراحی دکوراسیون، نورپردازی فضای داخلی است. نورپردازی، باعث می‌شود مبلمان فضای داخلی شما از نظر رنگ، فرم و… به زیباترین شکل خود جلوه کنند. با انتخاب لوستر شیک و لوکس علاوه بر اینکه نور و روشنایی فضا را تامین می‌کنید؛ باعث زیبایی و درخشندگی دکوراسیون منزل هم می‌شوید. با مجله دلتا همراه باشید.

لوستر را با توجه به متراژ فضا خریداری کنید

کوچک یا بزرگ بودن فضا، اولین نکته‌ای است که در هنگام انتخاب لوستر شیک و لوکس باید به آن توجه کنید. زیرا ممکن است لوستری با شاخه‌های زیاد و آویز بلند انتخاب کنید و پس از نصب، متوجه اشتباه خود شوید و مجبور باشید از تعداد شاخه‌های آن کم کنید که در این حالت زیبایی اولیه لوستر، از بین خواهد رفت.

لوستر شیک

در هنگام خرید لوستر، کوتاهی و بلندی سقف را در نظر بگیرید

طول سقف فضای شما مانند متراژ آن، در انتخاب لوستر اهمیت دارد. به عنوان مثال شما فضایی دارید که دارای چندین طبقه است که از طریق پله‌های داخلی به یکدیگر متصل شده‌اند، در این حالت شما نیازمند لوسترهای آویزی هستید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

اما اگر فضای شما دارای سقفی کوتاه است باید لوسترهای سقفی که در ادامه نمونه‌هایی از آن را قرار داده‌ایم، انتخاب کنید.

به سقف کاذب و هالوژن‌ها توجه داشته باشید

سقف‌های کاذب معمولا فضا را کوچک و شلوغ نشان می‌دهند؛ مخصوصا اگر در آن از هالوژن‌ها هم استفاده شده باشد. پیشنهاد ما این است که در این نوع سقف‌ها، از کوچکترین لوستر با سبکی ساده و کم‌ترین شاخه استفاده کنید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

انتخاب بر اساس سبک دکوراسیون خانه

در اینجا منظورمان همان سبک است. سبک دکوراسیون شما از عوامل تعیین کننده لوستر هستند که باید به آن توجه داشته باشید. اگر فضای شما دارای سبکی کلاسیک و سلطنتی است و از مبلمان کلاسیک و استیل استفاده کرده‌اید، بهترین انتخاب می‌تواند لوسترهای کریستالی و سبک کلاسیک باشد.

سبک دکوراسیون خانه

همچنین اگر فضای شما مدرن است و از مبلمان راحتی استفاده کرده‌اید، لوسترهای مدرن و امروزی مناسب‌ترین نوع است.

کاربری فضا را مشخص کنید

همیشه بر اساس کاربری فضا، نوع روشنایی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید برای بالای میزناهارخوری خود لوستر تهیه کنید، بهتر است لوستر از نوع آویز و بلند باشد که تمام محدوده‌ میز شما را روشن کند. در این حالت علاوه‌بر اینکه از چیدمان خود لذت می‌برید؛ فضای صمیمانه‌تری را خلق می‌کنید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

علاوه بر مدل لوستر به رنگ آن هم توجه کنید

علاوه‌بر نوع و فرم لوستر، رنگ آن هم باید مطابق با سبک، چیدمان و دکوراسیون شما باشد تا همان‌طور که مدنظر دارید فضای داخلی را جذاب کند. انتخاب رنگ‌های شیک و جدید می‌تواند به شما کمک کند تا لوستر و آویز با تمامی وسایل منزل شما هماهنگی داشته باشند.

نکات انتخاب چراغ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل راحتی خاص و شیک برای خانه شما را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  2. مریم

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۱ ق٫ظ

      از همراهی شما کاربر گرامی سپاسگزاریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…