چیدمان مبل ال راحتی با چند ایده جذاب

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قبل از اقدام به چیدمان مبل ال, بعد مساحتی منزل را در نظر بگیرید. این مبلمان برای منازل کوچک بهتر جواب می‌دهد. برای چیدن این مبل از الگوهای خاصی استفاده می‌شود.
نکات چیدمان مبل ال

برای چیدمان مبل ال در منزل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. سپس با تکیه بر این نکات به طرز هوشمندانه‌ای دکوراسیون خود را بچینید. معمولا بیشترین زحمت زمانی نصیب شما می‌گردد که فضای کافی برای مبلمان در منزل وجود ندارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌هایی برای چیدمان مبل ال می‌پردازیم.

مبل ال؟

مبلمان ال طبیعتا از نظر ظاهری شبیه به حرف انگلیسی ال است. این حرف در بسیاری از مکان‌ها و وسایل منشا طراحی شناخته می‌شود. یعنی مبل‌ها به صورت افقی در کنار هم چیده می‌شوند و با یکدیگر زاویه‌ای ۹۰ درجه را شکل می‌دهند.

نکات چیدمان مبل ال

مبل ال دارای دو ضلع است که یکی از اضلاع از دیگری بلندتر است. گاهی این دو ضلع به یکدیگر متصل می‌باشند و گاهی نیز مجزا هستند اما در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در هر دو حالت نماد حرف ال هستند.

چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره

در چیدمان مبل ال با این الگو، فضای کمی برای تعداد افراد وجود دارد. از این رو بهتر است در خانه‌هایی با جمعیت کم مورد استفاده قرار گیرد. در این چیدمان، قسمت کوچک مبل به کاناپه متصل می‌شود.

نکات چیدمان مبل ال

اگر در روبروی مبل ال از مبل‌های تک نفره استفاده کنید در این صورت دکوراسیون مربعی شکل در منزل به وجود می‌آید و در فضای اختیاری شما صرفه جویی می‌شود. استفاده از میز عسلی در مقابل چیدمان مبل ال بسیار حساب شده و زیباست.

چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره قرینه

در این حالت، دکوراسیون مبلمان ال با اضلاع برابر شکل می‌گیرد. احتمالاً فضای اختصاصی شما باید از مورد اول بزرگ‌تر باشد. قرینه‌سازی کاناپه ممکن است فضا را کمی یکنواخت سازد. برای شکستن این یکنواختی باید از یک جلو مبلی نسبتا بزرگ بهره‌مند شوید.

نکات چیدمان مبل ال

مبل ال با کاناپه سه نفره و ضلع کوچک جدا شونده

مدل مبل ال راحتی در این وضعیت در یکی از اضلاع بسیار کوتاه و در ضلع مقابل بسیار بلند است. بهتر است این ضلع طولانی را در راستای طول منزل بگذارید. ضمن اینکه بخش کوتاه مبل را در قسمت عرض منزل قرار دهید.

مبلمان راحتی در نشیمن

در این دکوراسیون از جلو مبلی استفاده نکنید و به جای آن از میز عسلی‌هایی با قابلیت جابه‌جایی استفاده کنید. این چیدمان مبل ال اتاق شما را فراخ و بزرگ نشان می‌دهد. در دکوراسیون مبل ال به این روش از مبل تک نفره استفاده نکنید و به جای آن در قسمت های خالی از استندها، آباژور، بوفه‌ها و گلدان‌های زیبا کمک بگیرید.

مبل ال جدا شونده

این وضعیت مناسب ترین حالت برای چیدمان مبل ال شناخته می شود. در این مواقع می‌توانید با استفاده از قسمت‌های تشکیل دهنده مبل ال، از مهمانان پذیرایی کنید و این قسمت‌ها را گاهی به شکل متصل و گاهی به شکل جدا قرار دهید.

مبلمان رنگی در نشیمن

اضلاع مبل در این چیدمان مبل ال با یک میز عسلی متصل می‌شود و دیگر نیازی نیست فضای داخلی خانه را با میزجلو مبلی و … اشغال سازید. این نوع مبلمان برای خانه‌های کم جمعیت استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباه رایج در چیدمان اتاق نشیمن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…