از این اشتباهات آرایشی دوری کنید!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درست است که آرایش باعث زیبایی بیشتر شما می‌شود، اما باید بدانید که انجام دادن اشتباهات آرایشی به ظاهر بی‌اهمیت زیبایی شما را به خطر می‌اندازد.
اشتباهات آرایشی کوچک

با رعایت نکاتی بسیار ساده در آرایش، در عین سادگی زیباتر می‌شوید و چندین سال جوان‌­تر به‌نظر می‌رسید. پس به اشتباهات آرایشی کوچک که شما را پیرتر نشان می‌دهد دقت کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

اشتباهات آرایشی کوچک را حذف کنید

استفاده بیش‌ازحد از کرم پودر

لایه ضخیم کرم پودر، درخشندگی پوست شما را از بین می‌برد. کمتر از کرم پودر استفاده کنید و ترجیحاً تنها قسمت‌­هایی از پوست را که لازم است، با کرم پودر هم‌رنگ پوست خود بپوشانید. مثلاً می‌توانید برای مخفی کردن تیرگی یا پف دور چشم یا لک جوش از کرم پودر استفاده کنید. همچنین برای پنهان کردن غبغب خود با آرایش می‌توانید مطلب پنهان کردن غبغب با ترفندهای زیرکانه را بخوانید.

اشتباهات آرایشی کوچک

زیاده‌روی در استفاده از کانسیلر

استفاده از مقدار زیادی کانسیلر هرچند سیاهی زیر چشم را از بین می­‌برد؛ اما باعث می‌شود چروک­‌های اطراف چشم بیشتر به چشم بیایند. در استفاده از کانسیلر زیاده روی نکنید که یک اشتباه آرایشی بزرگ است.

استفاده از رژلب تیره از اشتباهات آرایشی کوچک

از رژلب‌های خیلی تیره و مات استفاده نکنید. رژلب‌­های تیره باعث کوچک نشان دادن لب می‌شود. در صورتی که رژ‌لب انتخابی شما مات است، روی آن کمی برق‌لب بزنید تا جلوه لب‌های شما بیشتر شود.

مات کردن آرایش با کرم پودر فشرده (پنکک)

پوست جوان برق می‌زند و نور را منعکس می‌کند. اما استفاده از این کرم پودرها روی تمام صورت، چین و چروک های ریز پوست را بیشتر نمایان می‌­کند. اگر همیشه برای مات کردن آرایش از این پودرها استفاده می­‌کردید از حالا به بعد فقط روی بینی، چانه و پیشانی کمی از این پودر استفاده کنید.

اشتباهات آرایشی کوچک

آرایش زیر چشم از اشتباهات آرایشی کوچک

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی کوچک این است که، قسمت داخلی پلک پایین چشم را مداد بکشید. در عوض بالای چشم‌ها را آرایش کنید و به نحوی مداد بکشید که قسمت انتهای خط چشم پهن­‌تر باشد تا چشم افتاده به‌نظر نرسد. می‌توانید برای طبیعی‌تر جلوه‌دادن چشمان خود خط چشم با رنگ قهوه‌ای را جایگزین مشکی کنید.

استفاده از مداد ابروی تیره

از مداد ابروی تیره‌تر از رنگ ابروها استفاده نکنید. از مدادی استفاده کنید که یک تا دو درجه کمرنگ‌تر از رنگ ابروهای شما باشد. ترجیحاً از سایه ابرو استفاده کنید تا همه چیز طبیعی‌تر به‌نظر برسد.

کشیدن خط لب خارج از لب

خط لب را دقیقا روی لب یا نهایتا ۱ الی ۲ میلی‌متر خارج از لب‌های خود بکشید. ترجیحاً از خط طبیعی لب‌ها خارج نشوید.

اشتباهات آرایشی کوچک

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب بهترین روش‌های روشن کردن پوست صورت را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

    • سارا امیرانی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از اینکه همراه ما و مشوق ما هستید.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…