ناسا قصد دارد سگ رباتیک به مریخ بفرستد!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان ناسا برای کشف سطح مریخ ایده‌ای جالب و غیرمعمول را مورد آزمایش قرار می دهند.
سگ رباتیک

ایده جدید دانشمندان ناسا، ارسال یک سگ رباتیک چهارپا به سیاره‌ سرخ است که می‌تواند بهتر از کاوشگر‌های چرخدار روی سطوح حرکت کند. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره این سگ رباتیک بیشتر بدانید.

درحالی که مریخ‌نورد پشتکار در مسیر رسیدن به سیاره‌ سرخ قرار دارد پژوهشگران ناسا پیشنهاد کرده‌اند که نسخه‌ بهینه‌ شده‌ ربات سگ اسپات (Spot) که توسط شرکت رباتیک «بوستون داینامیکس» ساخته شده، می‌تواند جایگزینی عالی برای مریخ‌نورد‌های کلاسیک باشد.

این ربات‌ها برای پوشش مسافت‌های طولانی و زمین‌های ناهموار مناسب‌ترند و حتی می‌توانند به نقشه‌برداری مکان‌های ممکن برای ایجاد ایستگاه‌های انسانی که ناسا امیدوار است در نهایت در سیاره‌ سرخ مستقر شود، کمک کنند.

دانشمندان هم‌اکنون در‌حال آزمایش این ایده هستند و یک ربات اسپات را به تجهیزات تازه‌ای مجهز کرده‌اند که می‌تواند برای حرکت در محیط و ترسیم نقشه به آن کمک کند.

سگ رباتیک

نمونه درحال آزمایش

نمونه‌ اولیه این سگ رباتیک با نام Au-Spot می‌تواند از زمین‌هایی که برای یک مریخ‌نورد چرخدار غیرقابل دسترسی است بگذرد و سرعت انجام کار را بسیار بیشتر کند. این ربات در حالی که موانع را بررسی می‌کند، در صورت سقوط عقب می‌ایستد.

همچنین به‌گفته‌ دانشمندان ناسا، با کمک چنین ربات‌هایی، کج شدن و سقوط کاوشگر، به معنای شکست در ماموریت نخواهد بود. زیرا این ربات با استفاده از الگوریتم‌های بازیابی، می‌تواند پس از انواع زیادی سقوط، دوباره بلند شود و به فعالیت ادامه دهد.

بخشی از ماموریت Au-Spot، کشف و توسعه‌ نقشه‌های غارها و تونل‌های مریخ به منظور جست‌وجوی مکان‌های مناسب برای یک پایگاه انسانی خواهد بود.

در حال حاضر، آزمایش‌ها در راهروها و تونل‌های شبیه‌سازی شده از مریخ در کالیفرنیا در جریان است.

دانشمندان خاطرنشان کردند، این رفتارهای رباتیک می‌تواند روزی باعث ایجاد ماموریت‌های علمی انقلابی در سطح و زیرسطح مریخ شود و در نتیجه مرزهای توانایی ناسا در کاوش مکان‌های غیرقابل دسترسی جابه‌جا خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آشنا شوید! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…