تغذیه مناسب برای تقویت سلامت مردان!

۱۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرقی ندارد ۲۵ ساله باشید یا ۶۰ ساله! تقویت سلامت شما به مصرف خوراکی‌های مغذی، دنبال کردن رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم وابسته است.
خوراکی مفید برای سلامت مردان

نوبتی هم باشد، نوبت آقایان عزیز است. رژیم غذایی سالم و مغذی، کلید حفظ سلامتی است. هر روز باید سه وعده‌ غذایی میل کنید و هیچ‌کدام را جا نیندازید. جالب است بدانید، آقایانی که صبحانه نمی‌خورند، نسبت به آقایانی که به طور کامل صبحانه می‌خورند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض حمله‌ قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار دارند. در این مطلب به معرفی خوراکی های مفید برای سلامت مردان می‌پردازیم‌. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

تقویت قلب مردان

باید بدانید، ۲۵ درصد از آقایان در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند. از هر ۴ مرد، یک نفر از آن‌ها در اثر بیماری قلبی می‌میرد.

لوبیا و سایر حبوبات

لوبیا و حبوبات برای سلامت مردان مفید بوده و برخلاف منابع پروتئین حیوانی، فاقد چربی‌های ناسالم هستند.

گردو

یکی دیگر از خوراکی های مفید برای سلامت مردان گردو است. گردو مزایای مختلفی برای سلامتی بدن دارد و حاوی مواد مغذی زیادی است. این نوع مغز، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که ضدالتهاب بوده و برای سلامت قلب مفید است.

قارچ

قارچ هم از آن دسته از خوراکی‌هایی است که برای سلامت مردان مفید است. قارچ نه تنها کالری بسیار کمی دارد، بلکه منبع خوبی از پتاسیم به شمار می‌رود. پتاسیم یک ماده‌ مغذی است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و تاثیرات منفی سدیم زیاد را خنثی کند.

مواد غذایی مفید برای مردان

مبارزه با دیابت در مردان

شاهی

افرادی که سبزیجات دارای برگ سبز و میوه‌ بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از «سولفورافین» است، که ترکیبی می‌باشد که التهاب را دفع کرده، کنترل قند خون را بهبود بخشیده و از رگ‌های خونی در برابر آسیب قلبی و عروقی، که معمولا جزو عوارض دیابت به شمار می‌رود، محافظت می‌کند.

جلوگیری از سرطان در مردان

گوجه‌ فرنگی

آقایانی که هر هفته گوجه‌فرنگی می‌خوردند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر سرطان پروستات قرار داشتند. علت این موضوع، وجود مقدار زیادی «لیکوپین» در گوجه‌فرنگی است.

توت‌فرنگی

توت‌ها مانند توت‌فرنگی، بلک‌بری یا بلوبری همگی حاوی ترکیبات مسدود‌کننده‌ تومور از جمله اسید فنولیک و آنتوسیانین و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند الاژیک اسید هستند، که می‌توانند سرعت تولید دوباره‌ سلول‌های سرطانی را کاهش دهند.

سرطان پروستات

تقویت سیستم ایمنی آقایان

تخم کدو

تخم‌کدو برای مردان بسیار مفید می‌باشد و باعث بهبود کیفیت اسپرم و افزایش میزان باروری در مردان می‌شود. تخم‌کدو باعث می‌شود سطح تستسترون در مردان افزایش یابد و باعث بهبود تولید مثل در آن‌ها می‌شود. تخم‌کدو می‌تواند علائم هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ شده را کاهش دهد.

فلفل تند

فلفل‌ تند نه تنها سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد، بلکه حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که با عفونت‌ها مبارزه می‌کند. فلفل تند خواصی دارد که ضد سرطان پروستات هستند.

کلم‌پیچ

کلم‌پیچ هم برای سلامت مردان مفید است. این کلم سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ است که از بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۹ خوراکی حیرت‌انگیز برای پیشگیری از کرونا!

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…