ارواح مقدس، محافظان این غار شگفت‌انگیز هستند

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
غارها مکان‌های جالب و شگفت‌انگیزی هستند. امروز بزرگترین و منحصربه‌فردترین غار رودخانه‌ای جهان را معرفی می‌کنیم. غار تام خون سی در لائوس.
غار تام خون سی

غار تام خون سی بزرگ‌ترین غار رودخانه‌ای جهان است که در مرکز لائوس قرار دارد. اگر می‌خواهید از این غار زیبا بیشتر بدانید در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید.

تام خون سی

غار تام خون سی

غار تام خون سی، از نوع غار رودخانه‌ای است، زیرا در داخل این غار رودخانه ژی بانگ فای جاری است. داخل غار به اندازه‌ای بزرگ و وسیع است که قابلیت ساخت یک شهر زیرزمینی بزرگ را دارد.

غار رودخانه ای

مردمان لائوس با این غار سال‌هاست که آشنا هستند زیرا رودخانه ژی بانگ فای، مدت‌ها است که به اقتصاد مردم این منطقه خدمت کرده است. آن‌ها از این رودخانه قرن‌ها است که ماهی صید می‌کنند.

جاذبه های لائوس

کشف تام خون سی

این غار برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ توسط فردی فرانسوی به نام «پل مکی» کشف شد. طبق گفته گروهی که این غار را کشف کردند، این غار بخش پنهان رودخانه ژی بانگ فای است که با ارتفاع ۱۲۰ و طول ۲۰۰ متر یکی از بزرگ‌ترین غارهای رودخانه‌ای جهان است.

قبل از کشف غار، مردم محلی به دهانه این غار می‌‌رفتند تا در آن ماهیگیری کنند. در سال ۲۰۰۵ این غار به روی علاقه‌مندان به طبیعت باز شد.

غارگردی در تام خون سی

در سال ۲۰۰۸ نشنال جئوگرافیک این غار را بزرگ‌ترین غار رودخانه‌ای جهان معرفی کرد و این محل تبدیل به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان شد.

در ورودی غار، سکویی ۶۰ متری قرار دارد. بلندترین نقطه این غار ارتفاعی بیش از ۱۰۰ متر دارد که در آنجا می‌توانید چشم‌اندازی تماشایی و باشکوه از غار داشته باشید.

بزرگ‌ترین غار رودخانه‌ای جهان

غار سنگ‌ها در این محل ۲۰ متر ارتفاع دارد و در این غار اسرارآمیز حتی می‌توانید مروارید هم پیدا کنید. دیواره‌های سنگ آهکی این غار، رنگارنگ و چشم‌نواز هستند و جنگلی سرسبز و انبوه در دهانه آن قرار دارد. اگر به دیدنی‌های جهان علاقه دارید، بهترین پارک‌های مجسمه‌سازی جهان را بخوانید.

تام خون سی غاری جادویی

درباره این غار داستان‌های افسانه‌ای زیادی وجود دارد. مردم بر این باور هستند که در این غار حیرت‌آور، ارواحی زندگی می‌کنند که به‌طور اسرار‌آمیزی از مردم محلی محافظت می‌نمایند. مردم لائوس می‌گویند اگر ابزار موسیقی خود را به‌صورت شکسته در این غار رها کنند، روز بعد آن‌ها را سالم می‌یابند!

تام خون سی غاری جادویی

آن‌ها همچنین بر این باور هستند که هر وقت کسی از روی صخره‌های این غار بیفتد، ارواحی مقدس از او محافظت می‌کنند و به همین دلیل است که تاکنون در این غار هیچ حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است.

هر سال مردم محلی جشنی را برگزار می‌کنند تا احترام خود را به این ارواح مقدس نشان دهند و برای بستگان خود و گردشگران بهترین‌ها را آرزو کنند. جذابیت جادویی و معماگونه این غار قابل مقایسه با هیچ جای دیگری نیست. در داخل غار می‌توانید قایق‌سواری کنید و یا از صخره‌ها بالا روید تا زیبایی‌های آن را بهتر ببینید.

غار رودخانه ای تام خون سی

پیشنهاد مطالعه: مطلب شب‌های فرحزاد، خنک و دلپذیر را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    سلااام ممنون از مطلب جالب و هیجان انگیزتون

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

      سلام
      ممنون از توجه و حضور گرمتون

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…