۵ مدل پرده پذیرایی خاص و شیک برای خانه شما

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده پذیرایی همیشه یکی از مهم‌ترین اجزای اتاق بوده که زیبایی آن تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. کدام پرده مناسب پذیرایی است؟ برای پاسخ به این سوال، مطلب را تا انتها بخوانید.
باکس پلیسه ای پرده

یکی از المان‌هایی که تاثیر زیادی در زیبایی خانه‌ها دارد، پرده‌ها هستند. هر چه پرده‌ای که برای پذیرایی انتخاب می‌کنید با رعایت اصول و قواعد بیشتری خریداری شده باشد، فضای دلنشین‌تری را برای خانه شما فراهم می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب مدل پرده پذیرایی پرداخته می‌شود.

مدل پانچی

یک مدل پرده که اخیرا خیلی مد شده، پرده پانچی است. پرده‌هایی که در لبه بالایی خود سوراخ‌های بزرگی برای عبور میله پرده دارند. این پرده‌ها بیشتر مناسب دکوراسیون‌های امروزی و مدرن هستند. البته در بعضی مدل‌ها دارای رویه‌های زیبا و ظریفی هستند که سبکی کلاسیک به پرده می‌دهد.

انتخاب مدل پرده پذیرایی

انتخاب پارچه در پرده‌های پانچی بسیار مهم است. بر اساس طرح و رنگ پارچه می‌توانیم سبک دکوراسیون خود را تعیین کنیم. مثلا پرده پذیرایی در سبک مدرن می‌‎تواند ساده با رنگ‌های تند باشد.

پرده پذیرایی کلاسیک معمولا دارای رویه حریر و رنگ‌های ملیح است یا مدل‌های مختلفی از پرده پانچ طوسی برای سبک نئوکلاسیک مناسب‌‌ هستند.

انتخاب پرده پذیرایی

مدل حریر

مدل پرده حریر به نسبت سایر پارچه‌های پرده‌ای ضخامت نسبتا کمی دارد و نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد. می‌توانید از حریر به عنوان پرده اصلی پذیرایی استفاده کنید یا آن را به صورت مکمل‌های تزیینی و لایه‌های دوم پرده پذیرایی مورد استفاده قرار دهید. این بستگی به نیاز شما به نور یا حفظ حریم خصوصی دارد. برای اینکه دکور خانه خود را لوکس کنید به مطلب با این کاغذ دیواری‌ها دکور پذیرایی را لوکس کنید سر بزنید.

پرده مدل حریر

 

پرده‌های حریر همچنین از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند. بهترین کار این است که با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی منزل‌ خود، پرده حریر ساده یا طرح‌دار را انتخاب کنید. می‌توانید برای دیزاین‌های ساده از مدل‌های طرح‌دار و برای دیزاین‌های شلوغ از مدل‌های حریر ساده استفاده کنید.

مدل کرکره‌ای

مدل کرکره‌ای بیشتر برای سبک‌های امروزی و مدرن به‌کار می‌رود اما مدل‌هایی مثل رومن هم هستند که برای سبک‌های کلاسیک مناسب هستند.

مدل کرکره‌ای

برای دکوراسیونی مدرن و مینیمال انواع پرده کرکره‌ای چوبی و شیدها مناسب هستند و امکان نورپردازی مدرن طبیعی در ساعات مختلف روز را فراهم می‌کنند. استفاده از کرکره‌های چوبی در دکوراسیون کلاسیک نیز چشم‌نواز است.

پرده‌های مدل جدید افغانی

در سال‌های اخیر استفاده از مدل‌های سنتی و دست‌دوز برای پرده پذیرایی مد شده است. اگر شما هم از از طرفداران سبک‌های سنتی هستید و در عین حال دلتان می‌خواهد کمی متفاوت و خاص عمل کنید، پرده‌های مدل جدید افغانی، گزینه‌ خوبی برای شماست. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌های مربوط به این مدل پرده را ببینید.

پرده‌های مدل جدید افغانی

پرده پذیرایی با مدل والان جدید

روی مد بودن فقط محدود به انتخاب نوع، مدل و رنگ پرده نیست. گاهی روش‌های کم‌هزینه‌تری هم وجود دارد. یکی از روش‌ها توجه به والان روی پرده است.

پرده والان دار جدید

والان‌ها در وهله اول یک عنصر جانبی و تزیینی به‌نظر می‌رسند، اما در عمل این‌طور نیست. آن‌ها نقص پنجره‌ها را می‌پوشانند، در صورت نیاز آن‌ها را بلندتر یا کوتاه‌تر نشان می‌دهند. از همه مهم‌تر اینکه به راحتی رنگ، نقش و بافت را وارد دکوراسیون پذیرایی می‌کنند.

والان منحنی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این رنگ‌ها خانه را گران‌‌تر و لوکس‌تر نشان می‌دهد را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ب٫ظ

    ممنون 👏🌷 لطفا بیشتر از المان های زیبایی دکوراسیون مطلب بزارید.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز
      انشالله در مطالب آتی بیشتر به معرفی این المان‌ها می‌پردازیم.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…