موهیتو توت فرنگی، نوشیدنی محبوب فصل تابستان

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با گرم شدن هوا نوشیدنی‌هایی خوش‌عطر و طعم مثل موهیتو که عطش را هم به خوبی برطرف می‌کنند جزو گزینه‌های پرطرفدار منوهای کافه و رستوران‌ها می‌شوند.
موهیتو توت فرنگی

موهیتو توت فرنگی یک نوشیدنی تابستانی بسیار خوشمزه و خنک است که شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و برای روزهای گرم تابستان یک نوشیدنی خنک داشته باشید. این نوشیدنی طعم ملایم‌تری نسبت به موهیتو دارد. اگر طعم و مزه توت فرنگی را دوست دارید این موهیتو را از دست ندهید. امروز در مجله دلتا موهیتو توت فرنگی با نعناع تازه، شکر و آب گازدار را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

مواد لازم

  • توت فرنگی ۴ عدد
  • لیمو ترش بزرگ یک عدد
  • برگ نعناع ۱۰ عدد
  • شکر ۲ قاشق چایخوری
  • یخ به مقدار لازم
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم ریحان به مقدار لازم
  • آب گازدار یا سودا به مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با نعناع تازه

مرحله اول

ابتدا تخم ریحان را داخل یک کاسه ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا تخم ریحان‌ها آب را به خودشان جذب کنند. افزودن تخم ریحان اختیاری است ولی برای طعم و مزه بهتر پیشنهاد می‌کنیم حتما استفاده شود. دقت کنید که برای خیس کردن تخم ریحان حتما از آب گرم استفاده شود. این کار باعث می‌شود تخم‌ها کاملا پف کنند و آنتی اکسیدان و آنزیم‌های گوارشی آن‌ها آزاد شود.

مرحله دوم

داخل یک کاسه توت فرنگی‌‌های خرد شده را به همراه برگ نعناع، لیمو ترش خرد شده و شکر بریزید و با یک هاون یا گوشتکوب کوچک مواد را خوب پوره کنید. برای این کار از مخلوط‌کن استفاده نمی‌شود چون طعم و مزه خوب نعناع و لیمو را از بین می‌برد.

مرحله سوم

حالا مخلوط پوره شده را داخل لیوان سرو ریخته و کمی به آن یخ درشت اضافه کنید. در ادامه چند قاشق تخم ریحان پف کرده و آب لیمو ترش تازه را اضافه کنید و کمی یخ خرد شده به همراه آب گازدار یا سودا بیفزایید و با برش‌های توت فرنگی موهیتو را تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب آیس پک خانگی، دسر محبوب فصل تابستان را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…