اعمال مذهبی که تصور آن‌‌ها هم شما را شوکه می‌کند!

۱۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در بسیاری از کشورها برخی اعمال مذهبی خاص و عجیب قرن هاست که ممنوع شده‌اند. اما تعداد انگشت شماری آیین مذهبی عجیب همچنان درحال انجام هستند.
اعمال مذهبی عجیب

با وجود قانون‌گذاری‌های جدید و ممنوع اعلام شدن بسیاری از اعمال مذهبی عجیب، همچنان در سراسر جهان ادیان زیادی وجود دارند که آیین‌های مذهبی غیرانسانی را انجام می‌دهند. طبیعتا این ادیان، شامل ادیانی می‌شود که به‌طور گسترده مورد قبول نیستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با چند عمل مذهبی عجیب آشنا شوید.

مراسم اوکیپا (Okipa)

مردم قبایل بومی دشت‌های شمالی آمریکا در یک مراسم مذهبی، با قلاب‌های بلند پوست خود را سوراخ می‌کنند و از سقف آویزان می‌شوند. رهبران این قبایل از خطرات این مراسم آگاه هستند. اما این خطرات را نسبت به مزایای معنوی که این عمل روی قهرمانان آینده قبیله دارد ناچیز می‌دانند.

اعمال مذهبی عجیب

تیغ زنی

خودزنی صد‌ها سال است که وجود دارد و در برخی فرقه‌های مذهبی و هم‌چنین برخی ادیان اصلی از جمله کاتولیک رومی طرفداران زیادی دارد. قبیله چمبری در پاپوآ گینه نو این عمل را با مراسم تیغ زنی خود به سطح جدیدی ارتقا داده‌اند. در این مراسم، پوست پسرانی که وارد مردانگی می‌شوند توسط بزرگان قبیله بریده می‌شود. این برش‌ها و زخم‌ها در نهایت پوست فرد را شبیه پوست تمساح می‌کنند. تمساح یک نماد مذهبی مهم برای این قبیله است. این عمل از دوران باستان توسط این قبیله انجام می‌شود و برخی شواهد نشان می‌دهد که بازمانده زمانی است که آن‌ها تمساح را می‌پرستیدند.

اعمال مذهبی عجیب

دست‌کش مورچه

در مراسم بارمیتزوا (barmitzvah) که در یکی از قبایل برزیل اجرا می‌شود، پسران دست خود را در یک دستکش پر از هزاران مورچه سمی فرو می‌برند تا نشان دهند مرد شده و برای ورود به بزرگ‌سالی آماده هستند. این قبیله در اعماق آمازون زندگی می‌کنند و برخی از عجیب‌ترین اعمال مذهبی را دارند. یکی از مورچه‌های این آیین، مورچه گلوله است که بزرگترین مورچه روی زمین بوده و دردناک‌ترین نیش را دارد.

اعمال مذهبی عجیب

راهبان برهنه گرا

فرقه جینیسم (Jainism)، یک مذهب هندی است که بر استقلال روح انسان، برابری همه اشکال زندگی و احتراز از خشونت نسبت به همه موجودات زنده تاکید دارد. یکی از پیامبران اصلی آن ماهاویرا است که بعد از رسیدن به روشن‌فکری نیازی به آب، غذا و خواب ندارد. طبق این رسم راهبان هیچ لباسی نمی‌پوشند و تنها از آب کدوی قلیایی برای تغذیه و جارویی از پرهای افتاده طاووس برای دور کردن حیواناتی که سر راهشان قرار می‌گیرند استفاده می‌کنند.

عجیب ترین دین های دنیا

معیوب سازی خود

یکی دیگر از اعمال مذهبی عجیب که در هند انجام می‌شود این است که در مذهب تایپوسام هندو‌ها، قسمت‌های مختلف بدن خود را سوراخ می‌کنند.

این سوراخ‌ها معمولا با سیخ، نیزه، قلاب‌های بزرگ یا نیزه‌های کوچک ایجاد می‌شوند. هیچ دستورالعملی درباره چگونگی ایجاد این سوراخ‌ها وجود ندارد و شرکت کنندگان درد شدیدی را باید تحمل کنند که آن را سرسپردگی مذهبی می‌دانند. برخی افراد با وسایل فوق‌العاده زینتی این عمل را انجام می‌دهند. حتی برخی از آن‌ها چندین قلاب بزرگ زینتی در کمرشان فرو می‌کنند تا با آن ارابه‌های این مراسم را بکشند.

عجیب ترین دین های دنیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب آداب عجیب غذا خوردن در کشور‌های مختلف دنیا را مطالعه کنید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  2. روبینا

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

    چقدر وحشتناک و ترسناک!!!!

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      ممنون از لطف و همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ب٫ظ

  4. مسعود

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۰۶ ق٫ظ

    دیوانه و شیاطین پرستند

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  8. دلارام ملک احمدی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۴۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۱۰ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • نیلوفر خلج

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…