چطور یک آشپزخانه زیبا و جذاب داشته باشیم؟

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در فکر بازسازی آشپزخانه هستید، باید چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه را آگاهانه انتخاب کنید. چیدمان صحیح، آشپزخانه‌ای دنج، امن و کاربردی می‌سازد.
چیدمان اصولی آشپزخانه

بعد از چیدمان و انتخاب محل قرارگیری وسایل و کابینت‌ها، نوبت به زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه می‌رسد. در این مرحله باید رنگ و جنس کف‌پوش، دیوارپوش، کابینت‌ها و وسایل تزئینی آشپزخانه را انتخاب کنید. قبل از تصمیم نهایی برخی از ایده‌های چیدمان اصولی آشپزخانه را در ذهن داشته باشید. برخی تغییرات کوچک اثر شگفت‌انگیزی بر حال‌ و هوای آشپزخانه شما می‌گذارند. با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های زنده

کاشی‌ها الگویی تکراری را روی کف، فضای بین کابینت‌ها و میز کار ایجاد می‌کنند. اگر رنگ و طرح کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه به‌ اندازه کافی شلوغ و شاد است، برای ایجاد فضایی آرام، از کاشی‌هایی با الگوهای ساده (مستطیل و مربع) استفاده کنید.

چیدمان اصولی آشپزخانه

اگر رنگ‌های خنثی مثل بژ، طوسی و سفید، رنگ‌های غالب در آشپزخانه شما هستند، می‌توانید فضاهای کوچکی مثل دیوار پشت اجاق را با دیوارپوش‌های رنگارنگ پوشش دهید. با این کار فضای آشپزخانه گرم‌تر به‌نظر می‌رسد. استفاده از یک قالیچه پرنقش‌ و نگار نیز فکر خوبی برای رنگ‌بخشیدن به فضای آشپزخانه است.

انتخاب کابینت‌های جذاب

جنس، رنگ و شکل کابینت، ظاهر آشپزخانه را دگرگون می‌کند. کابینت‌هایی با روکش استیل یا برنج گزینه‌های جالبی‌ هستند که زیر نور گرمِ یک لوستر خوب مثل جواهر می‌درخشند.

چیدمان اصولی آشپزخانه

استفاده از اکسنت‌وال

اگر دوست دارید با روشی ساده و کم‌هزینه آشپزخانه‌ خود را زیبا کنید، کافی است یکی از دیوارهای آشپزخانه را با یک رنگ شاد نقاشی کنید و آن را به‌صورت اکسنت‌وال دربیاورید. تضاد رنگ دیوار با رنگ کابینت‌ها فضا را زیبا خواهد کرد.

استفاده از اکسنت‌وال

ایجاد غذاخوری دنج

برای قسمت غذاخوری در آشپزخانه از اتاق نشیمن الهام بگیرید. مثلا استفاده از کاناپه ال شکل در پشت میز غذاخوری، ایده خوبی برای داشتن فضایی دنج و آرام است. اگر خوش‌شانس هستید و آشپزخانه‌ شما پنجره دارد با کمک یک پرده زیبا و مناسب، زیبایی این پنجره را دوچندان کنید.

چیدمان اصولی آشپزخانه

ساختن میز پیشخوان با سطح زیبا

بسیاری گمان می‌کنند کابینت‌ها بیشتر از سایر اجزای آشپزخانه به چشم می‌آیند، اما در واقع طرح و رنگ پیشخوان است که قبل از هرچیز جلب‌توجه می‌کند. استفاده از سنگ‌های گرانیتی و کوارتز روی کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه را جذاب می‌کند.

ساختن میز پیشخوان با سطح زیبا

رنگ متفاوت به کابینت‌های بالا و پایین

این ایده‌ای هنرمندانه است. برای کابینت‌های بالایی و پایینی دو رنگ متفاوت در نظر بگیرید. اگر در انتخاب رنگ‌ها کمی ذوق به خرج دهید، نتیجه کار بسیار زیبا خواهد بود. همچنین می‌توانید قسمت داخلی قفسه‌های بدون در را با رنگی غیر از رنگ خود قفسه رنگ کنید.

زدن رنگ متفاوت به کابینت‌های بالا و پایین

دادن نور خوب به آشپزخانه

نور عاملی کلیدی و موثر در زیبایی و چیدمان اصولی آشپزخانه است. استفاده از لامپ در قسمت بالایی کابینت‌ها و داخل قفسه‌ها و استفاده از لوسترهای پرنور فضای کار شما را روشن می‌کند. همچنین نور خوب اعضای خانواده را به حضور در آشپزخانه تشویق می‌کند.

دادن نور خوب به آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای انتخاب میز ناهارخوری را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  3. عدنان

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ب٫ظ

    ذخیره می کنم تا طراحی آشپزخانه خودم را با استفاده از مطالب مجله انجام ذهم.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    دوستان این مطالب برای زیبایی و دیزاین آشپزخانه بسیار عالی و کاربردیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۵ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…