چرا باید خانوادگی غذا بخوریم؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذا خوردن به همراه خانواده احساس وحدت و هویت خانوادگی را فراهم می‌کند و می‌تواند ابزاری برای ادامه‌ سنت‌های باارزش خانوادگی باشد.
تأثیر غذا خوردن خانوادگی

فواید غذا خوردن‌های گروهی برای همه با هر سنی ثابت شده هستند. کسانی که تنها غذا می‌خورند، به احتمال زیاد از بیشتر وعده‌های غذایی خود صرف‌نظر می‌کنند یا معمولا غذاهای ناسالم می‌خورند. خانواده‌های فراوانی تلاش می‌کنند همیشه در کنار یکدیگر غذا بخورند، ولی به دلایل گوناگون نمی‌توانند. اگر روزها شلوغ هستید و نمی‌توانید همیشه در کنار خانواده غذا بخورید، دست‌کم شام را در کنار عزیزان‌ خود صرف کنید، یا برای روزهای آخر هفته و تعطیلات برنامه‌ریزی کنید. غذا خوردن در کنار پدر و مادر و سایر افراد خانواده، دارای مزیت‌های فراوانی است. در ادامه به این مزایا می‌پردازیم و درباره‌ تأثیر غذا خوردن خانوادگی روی افراد خانواده سخن می‌گوییم. با مجله دلتا همراه باشید.

معمولا شما را به خوردن خوراک‌های سالم و خانگی سوق می‌دهد

پدرها و مادرها زمانی که فرزندان نزد آنها هستند، تلاش می‌کنند رفتارهای ناسالم خود مانند پرخوری یا سیگار کشیدن را کنار بگذارند. بنابراین، این غذا خوردن‌های گروهی می‌توانند از انجام کارهای ناسالم جلوگیری کنند و سبک زندگی بهتری را به وجود بیاورند.

غذا خوردن خانوادگی

برای سلامت ذهن و روان بسیار سودمند است

غذا خوردن در کنار خانواده می‌تواند سلامت ذهن و روان پدرها و مادرها را بهبود ببخشد و آن‌ها را از نظر اجتماعی و عاطفی آسوده‌خاطر کند. پدرها و مادرهایی که در کنار فرزندان خود غذا می‌خورند، اعلام داشته‌اند خانواده‌ آن‌ها رابطه‌ بهتر و در کل کارکرد بهتری داشته است. شام خوردن‌های شبانه به والدین و کودکان این فرصت را می‌دهد تا از فشارهای روحی رها شوند و خستگی یک روز پرکار و پر از استرس را از تن به در کنند.

منجر به ایجاد رابطه‌ قوی و صمیمی‌تری می‌شود

هنگامی که پدرها و مادرها به همراه کودکان‌ خود غذا می‌خورند، پیوند قوی و صمیمی‌تری با هم می‌سازند. خانواده‌ها باید هنگام غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنند، گوشی‌های همراه‌ را کنار بگذارند و تنها پشت میز یا سر سفره بنشینند، به یکدیگر نگاه کنند، غذا بخورند و با هم سخن بگویند.

تلاش کنید با یکدیگر سخن بگویید و به هم انرژی مثبت دهید. از کودکان‌ درباره‌ روزی که گذراندند بپرسید. بپرسید در مدرسه چه گذشت و چه چیزهای تازه‌ای یاد گرفتند. هرچه خانواده‌ها بیشتر سخن بگویند و ارتباط برقرار کنند، دارای روابط بهتر و نزدیک‌تری خواهند بود. به همین سادگی می‌توانید رابطه‌ عاطفی قوی‌تری داشته باشید و بیشتر احساس شادابی کنید.

غذا خوردن گروهی

غذا خوردن در خانه منجر به صرفه‌جویی در هزینه می‌شود

هیچ جای شکی وجود ندارد که غذاهای رستوران‌ها و دیگر غذاخوری‌ها گران و هزینه‌بر هستند. همه می‌دانند اگر در خانه غذا درست کنند، نه‌ تنها از مواد اولیه‌ سالم و تازه‌تری استفاده می‌‌کنند، بلکه هزینه‌ها هم بسیار کمتر خواهد شد.

به فرزندان مهارت والدین بودن را آموزش می‌دهد

اگر می‌خواهید به فرزندان خود هنر پدر و مادر بودن را یاد دهید و آن‌ها را به والدینی مناسب و خون‌گرم تبدیل کنید، بیشتر در کنار آن‌‌ها باشید و وقت بگذرانید تا داشتن رابطه‌ نزدیک و احساسی را به آن‌ها آموزش دهید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه علائم و درمان یک نوع افسردگی بسیار عجیب ولی رایج!

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ق٫ظ

  3. حسین

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

    بدون خانواده زندگی سخت است.

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست گرامی.

      پاسخ

  4. حسین

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

    بدون خانواده زندگی سخت است.

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست گرامی.
      بله بسیار سخت…

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی مهربانانه شما.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  8. محمد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۰۱ ب٫ظ

    من کسی خونه نباشه هیچی نمیخورم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…