شنیسل مرغ با پنیر، یک طعم متفاوت و جذاب

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شنیسل در کشور خاستگاه آن یعنی آلمان به معنای برش یا اسلایس است. این برش گوشت پیش از سرخ شدن با روش‌های مختلفی که معمول‌ترین آن‌ها قرار دادن گوشت داخل پودر سوخاری است آماده پخت می‌شود. سپس داخل روغن مرغوب که خوب داغ شده سرخ می‌شود.
شنیسل مرغ

نظرتان درباره یک وعده خوشمزه مثل شنیسل مرغ با پنیر چیست؟ شنیسل را می‌توان در دسته غذاهای محبوب و کم دردسری قرار داد که امروزه هم به صورت آماده و هم به روش سنتی خانگی قابل تهیه است. در ادامه با طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر موزارلا همراه مجله دلتا باشید.

مواد لازم برای شنیسل مرغ با پنیر

  • سینه مرغ (۲۰۰ گرم) ۴ عدد
  • نمک ساده یا نمک دریایی به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر سوخاری ۲ فنجان
  • گوجه گیلاسی نرم ۴۰۰ گرم
  • فلفل چیلی قرمز یک عدد
  • پنیر موزارلا ۲۲۵ گرم
  • آرد همه منظوره نصف فنجان
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
  • شیر یک چهارم فنجان
  • روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم
  • بالزامیک غلیظ یک چهارم فنجان
  • لیمو ترش یک عدد

طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر

مرحله اول

قبل از انجام هر کاری باید فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس در همین حین که فر در حال گرم شدن است سینه‌های مرغ را با استفاده از گوشت‌کوب یا بیفتک نازک کنید تا به یک چهارم ضخامت اولیه خود برسند. یک کاسه متوسط بردارید و آرد را داخل آن بریزید و نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به آن اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه دیگر بشکنید. سپس شیر را اضافه کنید. با همزن دستی خوب هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. پودر سوخاری را داخل یک کاسه جداگانه بریزید. اکنون باید سه کاسه مجزا حاوی مخلوط آرد، مخلوط شیر و تخم مرغ و پودر سوخاری داشته باشید. حالا یکی از سینه‌های مرغ را بردارید و ابتدا داخل مخلوط آرد قرار دهید. مرغ را زیر و رو کنید تا کاملاً به آرد آغشته شود.

مرحله سوم

سپس، مرغ را مستقیم وارد مخلوط شیر و تخم مرغ کنید. در نهایت، مرغ را وارد کاسه آخر یعنی کاسه‌ای که حاوی پودر سوخاری است کنید. با دست پودر سوخاری را روی مرغ فشار دهید تا به خوبی به مرغ بچسبد. مراحل ذکر شده را به همان ترتیب برای تکه‌های دیگر مرغ تکرار کنید.

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و داخل آن مقداری روغن بریزید. هنگامی که روغن گرم شد، شنیسل‌های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید. هنگامی که یک طرف شنیسل طلایی و ترد شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم به همان مقدار سرخ شود. شنیسل‌ها را پس از پخته و سرخ شدن از ماهیتابه خارج کنید و روی یک دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

مرحله چهارم

گوجه گیلاسی را داخل یک کاسه بریزید. گوجه‌ها را با استفاده از یک چنگال له کنید. بالزامیک غلیظ را به گوجه‌ها اضافه کنید. سپس فلفل چیلی قرمز را ریز خرد کنید و به باقی مواد اضافه کنید. پوست لیمو را رنده کنید و یک قاشق غذاخوری از آن را داخل کاسه حاوی سس بریزید. سس را هم بزنید. به مقدار دلخواه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

شنیسل مرغ را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن به مقدار دلخواه سس گوجه فرنگی بریزید. سپس روی آن مقداری پنیر موزارلا بریزید و سینی را داخل فرِ از پیش گرم شده بگذارید. پس از ۱۲-۱۰ دقیقه سینی را از فر خارج کنید. شنیسل را داخل بشقاب قرار دهید و همراه با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب مرغ برشته زعفرانی با سبزیجات خوش‌عطر را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

    به به

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ق٫ظ

      خیلی ممنون.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…