۷ روش ساده و جذاب برای تزیین دیوار

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر تزیین دیوار و اتاق‌های خود را به درستی انجام دهید، نه تنها باعث شلوغی نمی‌شود بلکه می‌تواند به تکمیل و منسجم شدن طراحی منزل کمک کند.
دکور دیوار

یکی از روش‌های ساده برای تزیین خانه، استفاده از پتانسیل موجود در سطوحی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ مانند دیوارها. تزیین دیوار با وسایل ساده هم به راحتی ممکن است و نیازی نیست به فکر بودجه و هزینه زیاد باشید. در این مطلب از مجله دلتا با چند راهکار برای تزیین و دکور دیوار اتاق آشنا می‌شوید.

استفاده از شلف و باکس‌های دیواری

شلف یا طبقات دیواری که مدل‌های به روز شده طاقچه‌ها هستند، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون خانه‌های امروزی پیدا کرده‌اند. در خانه‌های آپارتمانی کوچک که فضای زیادی برای قرار دادن وسایل تزیینی و حتی کتاب وجود ندارد، می‌توان از این شلف‌های دیواری استفاده‌ بهینه کرد.

دکور دیوار

تزیین دیوار اتاق با باغچه دیواری

این روش یک ترفند برای نصب و قرار دادن گلدان‌های گیاهی روی دیوار است. در خانه‌های آپارتمانی که حضور گیاهان آپارتمانی به دلیل کمبود فضا کمتر شده است، باغچه‌های دیواری می‌توانند راهی برای ورود طبیعت به درون خانه باشند.

دکور دیوار

برای این گیاهان دیواری فضایی را در نظر بگیرید که نور آن مناسب باشد. اگر خانه‌تان تاریک است، نگران نباشید. به سراغ گیاهانی بروید که نیاز به نور کمتری دارند.

تزیین دیوار با آینه

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ استفاده از آینه تزیینی روی دیوار باعث بزرگ شدن و روشن‌تر شدن فضای خانه می‌شود. پس می‌توان از این المان به عنوان یکی از تزیینات دیواری هم استفاده کرد.

دکور دیوار

آینه‌های دکوراتیو و تزیینی در قطعات مختلف یا در برش و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و نصب آن‌ها روی دیوار، باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما می‌شود.

تزیین دیوار با نوار چسب

می‌توانید با کمک نوار چسب، طرح یا نقش خاصی را روی دیوار ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید دیوار مورد نظر را از ارتفاع به چند قسمت تقسیم و با نوار چسب، مرز هر بخش را علامت‌گذاری کنید. رنگ آکریلیک مورد نظر را بردارید و قسمت‌های جدا شده را به صورت یکی در میان رنگ کنید.

تزیین دیوار با نوار چسب

بعد از اتمام رنگ و خشک شدن آن، نوار چسب را از روی دیوار جدا کنید. باید از چسبی استفاده کنید که به راحتی از روی دیوار کنده شود و آسیبی به آن نرساند.

استیکرهای دیواری

استفاده از استیکر یا طاقچه مجازی تزیین دیوار کار را راحت‌تر می‌کند. می‌توانید مدل و طرح مورد نظر را در فروشگاه و مغازه‌های مخصوص دکوراسیون پیدا کنید و به راحتی آن‌ها را روی دیوار بچسبانید.

استیکرهای دیواری اتاق خواب

تزیین دیوار با عکس و روشنایی دیواری

در بسیاری از خانه‌ها می‌توان تعدادی قاب عکس را روی دیوار مشاهده کرد. برای این که عکس‌های خاطره‌انگیز خود را برجسته‌تر کنید، از نورهای دیواری کمک بگیرید.

عکس و روشنایی دیواری

عکس‌ها را چاپ کنید و به دنبال قاب‌های ساده و زیبا برای آن‌ها بگردید. بهتر است برای هماهنگی بیشتر، عکس‌ها را با تناژ رنگی یکسان پرینت بگیرید و از پاسپارتو در اطراف آن‌ها استفاده کنید.

تزیین دیوار با سنگ و کاغذ دیواری

سنگ‌های دکوری در طرح، رنگ و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. تنها کافی است برای دکور دیوار اتاق با توجه به سلیقه و دکوراسیون خانه خود یکی از بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید.

تزیین دیوار با سنگ و کاغذ دیواری

فقط یک یا دو دیوار را در هر فضا به این سنگ‌های دکوراتیو اختصاص دهید. تزیین همه دیوارها با سنگ تاثیر منفی بر فضای داخلی خانه می‌گذارد. برای مابقی دیوارها می‌توانید از کاغذ دیواری مناسب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه خانه‌ای پر نور داشته باشیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…