جزیره عنکبوت‌های قاتل، مکانی عجیب در پاکستان!

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همیشه پدیده‌های طبیعی مثل سیل و زلزله عواقبی دارند که ممکن است خوب یا بد، هیجان‌انگیز و جالب و یا ناراحت‌کننده باشند. این بار چیزی که می‌خواهیم آن را بشناسیم نمی‌توان گفت جالب است یا ناراحت کننده، مفید است یا مضر! درختانی درهم تنیده شده با تارهای عنکبوت‌هایی که از یک سیل فرار می‌کردند.
جزیره درختان عنکبوتی

شاید هر روز مکانی جدید را ببینید یا خبر جدیدی از یک ماجراجویی عجیب بشنوید که بسیار جالب و نادر باشند. این موارد ممکن است حاصل یک اتفاق طبیعی باشند یا پدیده‌ای حاصل از وجود انسان. هر چه باشد گاهی می‌تواند شروع یک سفر جالب باشد. سفر به جزیره درختان عنکبوتی در پاکستان! با مجله دلتا همراه باشید تا باهم، این پدیده عجیب را ببینیم.

جزیره درختان عنکبوتی

جزیره درختان عنکبوتی در سند پاکستان، جزیره‌ای است با درختانی پوشیده شده از تارهای عنکبوت، به‌شکلی که انگار یک کرم ابریشم در حال پیله تنیدن به دور آنهاست و قرار است بعد از موعد مقرر بجای درخت، پروانه‌ای زیبا تحویل بگیریم.

جزیره درختان عنکبوتی چطور شکل گرفتند؟

همه چیز از ماه جولای سال ۲۰۱۰ شروع شد که سیلی بزرگ پاکستان را فرا گرفت. بادهای موسمی شدیدی باعث بارش باران به میزانی شدند که ممکن بود در عرض ۱۰ سال در پاکستان ببارد، اما در یک هفته بارید!

جزیره درختان عنکبوتی

این بارش شدید بیشتر از گنجایش همیشگی رودخانه سند بود و سند تحمل این همه آب را نداشت به همین خاطر هم مازاد آب خود را در پنج شهر اطراف خود پراکند و تمام منطقه را به زیر آب برد.

در این سیل بزرگ ۵ استان اطراف رودخانه سند، زیر آب رفتند. در این فاجعه طبیعی بیش از ۲۰ میلیون نفر بی‌خانمان شدند و در حدود ۲۰۰۰ نفر کشته شدند و میلیون ها خانه تخریب شد.

184330 848 جزیره عنکبوت‌های قاتل، مکانی عجیب در پاکستان!

شدت سیل به میزانی بود که عمق آب در مناطقی که به زیر آب رفته بودند، به بیش از ۶ متر می‌رسید. یکی از غیرمنتظره‌ترین اثرات جانبی سیل پاکستان، میلیون‌ها عنکبوت بود که از درخت‌ها بالا رفتند تا از سیل در امان بمانند.

تلاش عنکبوت ها برای فرار از سیل

عنکبوت‌ها هم مانند هر موجود زنده دیگری به دنبال محلی امن بودند و با توجه به این که شدت سیل به میزانی بود که روی زمین چیزی باقی نگذاشته بود و خانه‌ها همه تخریب شده بودند، چه پناهگاهی بهتر از درختان بلند که ریشه آنها در زمین محکم شده است.

جزیره درختان عنکبوتی

عنکبوت‌ها اول فقط مهمان بودند، قرار بود تنها مدتی در بالای درختان سکونت داشته باشند و زمانی که اوضاع به حالت اولیه برگشت، آنها هم به خانه‌هایی تازه بروند، اما چون روند فروکش کردن آب زیاد طول کشید، شروع کردند به ساختن خانه‌ای از جنس تار و درختان را محل زندگی خود کردند. خانه‌ای که به قیمت مرگ درختان تمام شد!

جزیره عنکبوت‌ها

انگار عنکبوت‌ها علاقه‌ای به ترک خانه‌های درختی نداشتند. عنکبوت‌ها از حشرات درختان تغذیه کردند و هنگامی که فروکش کردن آب زمان‌بر شد، تغذیه کردن از خود درختان را به‌صورت طبیعی بر اساس غریزه شروع کردند.

تارهایی لابه‌لای شاخه‌ها و برگ‌های درختان تنیدند. این تارها آنقدر ضخیم و درهم تنیده‌اند که حتی تاکنون، نوع عنکبوت‌هایی که این تارها را بافته‌اند نیز نامشخص است. آنها خانه‌ای امن برای خود ساخته‌اند و این خانه‌ها را دوست دارند.

جزیره درختان عنکبوتی

در فصول گرم سال شاخ و برگ این درختان باعث تلطیف شرایط دمایی می‌شد و درختان با تولید میزان اکسیژن بیشتر هوا را تصفیه و خنک می‌کردند، اما اکنون این درختان مرده‌اند و گرما طاقت فرساست.

موضوع نگران کننده این است که عنکبوت‌ها پس از کشتن یک درخت به سمت بعدی هجوم می‌برند و این برای محیط زیست منطقه فاجعه‌بار است.

درختان عنکبوتی

در جزیره سند و مناطق اطراف آن، آب‌های سیل به تدریج در زمین فرو رفتند و جمعیت درحال بازگشت به باقیمانده‌های دهکده‌های خود هستند. تاکنون حدود ۹۰ درصد از مردم به مناطق خود بازگشته‌اند اما بخش وسیعی از این مناطق کاملا ویران شده است. اما همین ویرانه‌ها برای برخی عاشقان ماجراجویی، منطقه‌ای دیدنی شده است.

رودخانه سند پاکستان

پیشنهاد مطالعه: مطلب شهر عجیب آفریقایی که مردمانش حمام دود می‌گیرند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…