چگونه خانه‌ای پر نور داشته باشیم؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممکن است برای روشن کردن اتاق‌های تاریک اضافه کردن رنگ سفید و فراهم کردن نور کافی به ذهن شما خطور کند، اما شاید با روش‌های جدید در مورد روشن کردن فضاهای تاریک آشنایی نداشته باشید.
روشن شدن خانه

با استفاده از برخی روش‌هایی که بسیار ساده و ابتدایی به‌نظر می‌رسند، می‌توان فضای منزل را روشن‌تر، پر نورتر و بزرگ‌تر جلوه داد. این ترفندهای هوشمندانه می‌توانند به طور کلی محل زندگی شما را تغییر دهند و به فضایی جذاب‌تر و زیباتر تبدیل نمایند. در این مطلب از مجله دلتا به ترفندهایی برای روشن شدن خانه می‌پردازیم.

بهره‌گیری از آینه‌ها

قرار دادن آینه‌هایی با اندازه بزرگ در اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌هایی که دارای فضاهای محدود هستند، بسیار مفید خواهد بود. این آینه‌ها علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌توانند با بازتاب نور طبیعی در هنگام روز یا روشنایی چراغ‌ها در هنگام شب، به روشن شدن خانه کمک کنند. البته بهتر است این نوع آینه‌ها در محل‌هایی از خانه تعبیه شوند که روبروی پنجره یا در مجاورت منبع نور باشند.

روشن شدن خانه

تعویض لامپ‌های چراغ

گذشته از اضافه کردن رنگ آبی واقعی، شما همچنین می‌توانید لامپ‌های حبابی خود را با لامپ‌هایی که خروجی نور روشن‌تر و سردتر دارند و شبیه روشنایی روز هستند، تعویض کنید.

روشن شدن خانه

لامپ‌هایی که نور زرد و گرم دارند به زیبایی فضا را گرم و صمیمی می‌کنند. اگر جلوه‌ای روشن‌تر و درخشان‌تر می‌خواهید سعی کنید از لامپ‌هایی با نور کاملا سفید استفاده کنید.

استفاده از نقاط نورانی فضا

پنجره‌ها به عنوان نقاط نورانی خانه شناخته می‌شوند. به‌کار بردن پرده‌های کرکره‌ای، به جای پرده‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره می‌تواند احساس طراوت و تازگی بیشتری به اتاق و فضای خانه ببخشند. در عین حال، با استفاده از آن‌ها می‌توان از نور طبیعی خورشید بیشترین بهره را برد.

روشن شدن خانه

از نکات طلایی انتخاب پرده برای خانه شما این است که طرح‌هایی را برای پرده‌های کرکره‌ای اتاق‌ها انتخاب کنید که بافتی مسطح و ساده دارند و رنگ آن‌ها روشن و شفاف است. بهتر است هماهنگی مناسبی میان رنگ کرکره‌ها با دیگر وسایل خانه برقرار باشد تا دکور خانه ظاهر بسیار بهتری پیدا کند.

اضافه کردن فرش

کفپوش‌های لمینیت یا تیره، مصالح محبوب و زیبایی برای خانه‌های معاصر به‌شمار می‌روند. آن‌ها مقدار زیادی از نور فضا را جذب می‌کنند، مخصوصا اگر در راهروهایی که فاقد پنجره هستند، قرار بگیرند. فرش‌های رانر در تن‌های رنگی روشن‌تر، اثر این نوع کفپوش‌ها را خنثی کرده و به شما بهترین ترکیب از زیبایی و دلباز بودن را ارائه می‌کنند.

روشن شدن خانه

یک فرش طرح‌دار سنتی دارای تن‌های رنگی متمایل به سفید است که فضا را روشن می‌کند. بدون این که همانند فرش‌های روشن کاملا سفید، ذره‌ای از کثیفی یا گرد و خاک در آن قابل مشاهده باشد.

استفاده از رنگ آبی

نور طبیعی در مقایسه با نور چراغ‌های رشته‌ای که نور زرد دارند، نوری سفید و سرد دارد. بنابراین اضافه کردن رنگ آبی جلوه خوشایندی را پدید می‌آورد که تداعی‌ٔگر آسمان است. به علاوه رنگ آبی به اندازه کافی خنثی و بی‌اثر هست که می‌توان در کنار آن تقریبا هر رنگ متمایز و خیره کننده دیگری را وارد کرد.

رنگ آبی در اتاق خواب

 نصب چراغ روی دیوار

روشن کردن دیوار با نور چراغ به روشن ماندن لبه‌های آن کمک می‌کند. بنابراین حتی اگر لامپ‌های نقطه‌ای یا چراغ‌های سقفی زیاد دارید، اضافه کردن چراغ‌های دیواری فانوسی را نیز در نظر بگیرید که شید آن‌ها نور را به سمت بالا و پایین هدایت می‌کند.

روشنایی خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ روتختی که اتاق خواب شما را خاص و شیک می‌کند! را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  3. عرفان

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  5. آذر

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

    خدا قوت ممنون از مطالب زیبای شما.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

      از همراهی و حسن نظر شما کاربر گرامی سپاسگزاریم

      پاسخ

  6. معصومه بغدادی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    رو تختی میخواستم ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

      سپاس از شما کاربر عزیز و فرهیخته. مطلب مربوط به روتختی هم با عنوان “۷ روتختی که اتاق خواب شما را خاص و شیک می‌کند” در مجله دلتا موجود هست.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…