زیباترین جاده های ایران برای سفرهای زمینی

۹
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تماشای جاده و مسیر آن یکی از جذابیت‌های سفر است. اگر اهل سفر زمینی باشید، حتما در سفرهای خود به جاده‌‌های زیبایی برخورد کرده‌اید، جاده‌هایی که هرقدر هم طولانی باشد، تردد در آنها خسته‌کننده نیست و تصور می‌کنید زود به مقصد می‌رسید.
زیباترین جاده‌های ایران

زیباترین جاده‌ های ایران در فصل‌های مختلف، محلی مناسب برای گشت و گذار و تماشای زیبایی‌های طبیعت هستند. این جاده‌ها در سراسر ایران پراکنده شده‌اند. در سفر زمینی، عبور از زیباترین جاده‌های ایران، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. با مجله دلتا همراه باشید تا با چند مورد از جاده‌های زیبا و منحصر به فرد در ایران آشنا شوید.

زیباترین جاده‌های ایران

جاده چالوس

جاده چالوس یکی از زیباترین جاده های ایران است که در سفر به شمال کشور می‌توانید از رانندگی در آن لذت ببرید. طول این جاده ۱۱۳ کیلومتر است و از هر سمت که وارد این جاده شوید مناظر خارق‌العاده آن حیرت‌زده‌تان می‌کند.

هارمونی آسمان آبی و سرسبزی کوه‌ها و صخره‌ها جذابیت خاصی به جاده چالوس بخشیده است که نمی‌توانید از توقف و عکس گرفتن از آن بگذرید.

زیباترین جاده‌های ایران

جاده چالوس از زیباترین جاده‌های شمال ایران است که همانند قطعه‌ای از بهشت در تمام فصول سال شگفتی‌های خاص خود را دارد و طبیعت بکر آن برای همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد ماند. برای بسیاری از پایتخت‌نشینان، تعطیلات، به‌معنای زدن به دل جاده چالوس است.

جاده اسالم خلخال

جاده اسالم-خلخال که استان‌های گیلان و اردبیل را به‌ هم متصل می‌کند حدود ۷۰ کیلومتر طول دارد و به عقیده گردشگران یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است که شگفتی‌های آن بی‌انتهاست.

این جاده که خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان و اردبیل محسوب می‌شود، به قدری زیباست که بدون شک تمایل دارید در جای‌جای آن توقف کنید و مسحور طبیعت منحصر به فرد آن شوید.

زیباترین جاده‌های ایران

این مسیر حیرت‌انگیز از شهر اسالم آغاز می‌شود و در ابتدا از جنگلی پیچ در پیچ می‌گذرید و پس از یک ساعت رانندگی به دشت‌هایی سرسبز می‌رسید که چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای دارد.

گردنه حیران

گردنه حیران نیز یکی دیگر از مسیرهای چشم‌نواز شمال کشور است که با ۳۵ کیلومتر طول، استان گیلان را به اردبیل می‌رساند و در جاده اصلی اردبیل-آستارا قرار دارد.

با تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر حیران، مبهوت شگفتی‌های آن می‌شوید و می‌توانید به راحتی به روستاهای خوش آب و هوای موجود در مسیر دسترسی داشته باشید و یا در رستوران‌هایی که در اطراف جاده قرار دارند، غذاهای محلی را امتحان کنید.

زیباترین جاده‌های ایران

جاده اردبیل به آستارا

جاده اردبیل به آستارا مسیری به طول ۸۰ کیلومتر است و از میان زیباترین جاده های سرسبز در شمال غربی ایران می‌گذرد. این منطقه در مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد که هر دو از سرسبزترین استان‌های شمالی ایران هستند. دلیل شهرت این جاده به‌دلیل قرار گرفتن گردنه حیران در طول آن است که از زیباترین گردنه‌های میان جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود.

جاده های سرسبز

جاده هجیج اورامانات

در سفر به سرزمین کردها، رانندگی در جاده زیبای هجیج به اورامانات را از دست ندهید. این جاده هیجان‌انگیز به صورت مارپیچ در قلب کوه‌های استان کردستان واقع شده و چشم‌اندازهای متنوعی را به مسافران هدیه می‌کند. در بخش‌هایی از جاده، باغ‌های سرسبز و در قسمتی دیگر کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیق را مشاهده می‌کنید.

زیباترین جاده‌های ایران

جاده جنگلی دوهزار

جاده جنگل دو هزار هم از زیباترین جاده های سرسبز شمال ایران است که از شهسوار یا تنکابن آغاز می‌شود و تا دل جنگل‌های دو هزار ادامه دارد. این جاده در مسیری کوهستانی و پوشیده از گیاهان سرسبز بالا می‌رود و زیباترین چشم‌اندازهای دریای خزر و مناطق سرسبز شمال ایران را دارد.

جاده جنگلی دوهزار

دیگر جاده های سرسبز و  زیبای ایران

  • جاده شهداد نهبندان
  • جاده سراوان فومن
  • جاده شاهرود گرگان
  • جاده مرزی ارس جلفا
  • جاده عباس آباد کلاردشت
  • جاده ساحلی چابهار بریس

جاده ساحلی چابهار

پیشنهاد مطالعه: مطلب از مرگ‌بارترین جنگل جهان، کسی زنده برنمی‌گردد! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

    وااااای دلم برا مسافرت با خیال راحت یه ذره شده

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…