آیا پرینت موبایل همسر را می‌توان گرفت؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موضوعات بسیار چالش برانگیزی که طبق آمار چند سال گذشته، بسیار مورد توجه مردم بوده است، چگونگی گرفتن پرینت تماس‌های همسر می‌باشد.
نحوه گرفتن پرینت موبایل همسر

اپراتورهای تلفن‌های همراه در همه جای دنیا، وظیفه دارند تا از حریم شخصی کاربران خود حمایت کنند و اجازه ندهند تا کسی غیر از خود صاحب خط، پرینت تماس‌ها و پیامک‌ها را مشاهده کند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نحوه گرفتن پرینت موبایل همسر می‌پردازیم.

نحوه گرفتن پرینت تماس‌های همسر و مراحل آن

در صورتی که مرد متوجه روابط نامتعارف همسرش شود و از بابت روابط نامشروع او اطمینان حاصل کند، می‌تواند به دادسرا مراجعه کند و شکواییه ای را مبنی بر خیانت همسرش تنظیم کند و از مراجع قانونی بخواهد تا به این موضوع رسیدگی کنند و در صورت نیاز، قاضی حکم گرفتن پرینت‌های همسر را نیز صادر خواهد کرد.

تنها در مواردی مرد می‌تواند خودش به تنهایی، بدون دستور قضایی اقدام به گرفتن پرینت تماس‌های همسرش کند که خط تلفن همراه به نام خود مرد باشد. باید بدانید به صرف شک داشتن به همسر مجوزی برای دادگاه نمی‌شود که اقدام به اخذ پرینت تلفن همراه کسی کند.

بر طبق قانون جرائم رایانه‌ای اپراتورهای تلفن همراه مکلفند که اطلاعات تماس و پیامک را تا شش ماه ذخیره کنند. پرینت مکالمات شش ماه اخیر، تنها در صورتی قابل مشاهده خواهد بود که طرح شکایتی مبنی بر روابط نامشروع در دادسرا مطرح شده باشد و مقام قضایی دستور دهد تا پرینت تما‌س‌ها از طرف اپراتور ارسال شود.

شرایط گرفتن پرینت تماس‌های همسر

مرد این اختیار قانونی را ندارد که بدون حکم دادگاه، اقدام به گرفتن پرینت تماس‌های همسرش کند و باید حتما حکم از طرف دادگاه صادر شود.

از طرفی دیگر اگر شوهر از خیانت همسرش اطمینان نداشته باشد و با شک و تردید اقدام به شکایت علیه همسرش کند و بعد از گرفتن پرینت تماس‌های همسر توسط دادگاه ثابت شود که گفته‌ مرد صحت نداشته است، زن می‌تواند از محاکم قضایی خواستار احقاق حقوقش شده و اعاده‌ حیثیت کند. در چنین شرایطی مجازات مرد به حبس و شلاق منتهی می‌شود.

گرفتن پرینت موبایل همسر

آیا پرینت مکالمه تلگرام حذف شده را می‌توان گرفت؟

خیر، گرفتن پرینت مکالمات صرفاً در مورد پیامک و تماس ممکن است و درمورد نرم‌افزاری مانند تلگرام و واتس آپ به دلیل اینکه منبع اطلاعات این نرم افزارها در ایران نیست قابل پرینت گرفتن و استناد در محاکم نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مهم‌ترین نکات و شرایط طلاق توافقی را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

    مثل همیشه عالی بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از پیام شما.

      پاسخ

  2. جناب سرهنگ

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …