ویژگی‌های عجیب این حیوانات، شما را شوکه خواهد کرد!

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب شما را با چند حیوان‌ عجیب آشنا می‌کنیم که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی شگفت انگیزی هستند.
حیوان عجیب

حیوانات عجیبی در دنیا وجود دارند که پیش از این حتی اسم آن‌ها را نشنیده‌اید. میلیون‌ها گونه حیوان در زمین وجود دارد و دانشمندان هر‌ساله در حال کشف گونه‌های جدید هستند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با چند حیوان عجیب آشنا کنیم.

بدون نیاز به آب

طبق یک باور عمومی، نمی‌توان بدون نوشیدن آب بیشتر از ۳ روز زنده ماند. اما موش‌های کانگورو می‌توانند سال‌ها بدون خوردن آب زندگی کنند. آن‌ها در کویر‌ها و بیابان‌ها به شدت خشک زندگی می‌کنند و آب مورد نیاز بدن خود را از دانه‌ها و گیاهانی که می‌خورند، تامین می‌کنند. این موش‌ها همچنین می‌دانند که چطور آب را از ادرار خودشان قبل از آنکه آن را دفع کنند، جدا کنند.

حیوان عجیب

 دویدن بر روی آب

نوعی از مارمولک (Cloned Basculas) توانایی غیر قابل باور دویدن بر روی آب را دارد. این حیوان عجیب ابتدا پا‌های عقبی خود را که دارای انگشتان بلندی است باز می‌کند که می‌توانند بر روی سطح آب قرار گیرند. در نتیجه یک سطح بزرگ از پا‌های مارمولک با سطح آب تماس برقرار می‌کند. سپس وقتی که شروع به دویدن روی سطح آب می‌کند، پا‌های خود را مثل پمپی با سرعت تمام حرکت می‌دهد. این قضیه باعث می‌شود تا او غرق نشود و روی سطح آب نگه داشته شود.

حیوان عجیب

دید در شب

میمون شبگرد هندی پستانداری است که در مناطق جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. صرف نظر از دم آن‌ها که طولش حدود ۱۰ سانتیمتر است، چشمان آن‌ها ۱.۳ سانتیمتر عرض دارد. این قضیه این حیوان عجیب را تبدیل به موجودی با بالاترین نسبت چشم نسبت به کل بدن در میان جانوران کرده است. این چشمان بزرگ باعث شده است که آن‌ها به راحتی در شب‌های کاملا تاریک بتوانند مانند روز روشن اطراف خود را ببینند.

حیوان عجیب

 انفجار صوتی

نوع خاصی از میگو‌ها با طول ۲.۵ سانتیمتری خود چنان صدای بلندی از خود ایجاد می‌کنند که طعمه خود را گیج می‌کنند و از پای در می‌آورند.

علی رغم اندازه کوچک، میگو تپانچه‌ای دارای یکی از بلندترین صدا‌ها در میان جانوران دریایی است. هنگامی که این میگو چنگال‌هایش را به هم می‌زند، چنان صدای بلندی ایجاد می‌کند که مانند انفجار صوتی می‌ماند. به‌طور طبیعی این صدا طعمه را گیج می‌کند و میگو می‌تواند آن را بدون تلاش زیاد به دام بیندازد.

حیوان عجیب

 به سخره گرفتن نیروی جاذبه

بز‌های وحشی به خاطر قدرت بالا رفتن از جا‌های مختلف معروف هستند اما بز‌های آلپی مناطق شمالی ایتالیا در این رشته قهرمان المپیک هستند. این حیوان عجیب می‌تواند تقریبا از هر سطح عمودی بالا برود و قانون‌های فیزیک را در این زمینه به سخره بگیرد.

حیوان عجیب

سلاح شیمیایی

تعدادی از حیوانات از خود با زهر و یا نیش‌های تند و گزنده محافظت می‌کنند. اما تعدادی جانور وجود دارند که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند. گونه‌ای از هزارپا‌ها وجود دارند که هیدروژن سیانید تولید می‌کنند و وقتی احساس خطر می‌کنند، آن را در هوا پخش می‌کنند که اگر با پوستتان تماس برقرار کند می‌تواند باعث سوختگی و ایجاد زخم‌های چرکی شود.

سلاح شیمیایی

زشت یا زیبا

بلاب فیش، یک نوع ماهی بوده که به دلیل ظاهر متفاوتی که دارد سال‌های متمادی است لقب زشت‌ترین موجود زنده را یدک می‌کشد. این ماهی فاقد کیسه شنا است و نمی‌تواند به خوبی ماهی‌های دیگر شنا کند. در حال حاضر این حیوان عجیب در معرض انقراض قرار دارد.

زشت یا زیبا

پیشنهاد مطالعه: مطلب شگفتی‌های زندگی انسان در آینده از قدرت کنترل آب‌وهوا تا تله‌پاتی! را مطالعه کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید 🙏 🙏 🙏 🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۰۷ ب٫ظ

      ممنونیم بابت حضور ارزشمند شما در مجله 🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۹ ب٫ظ

    مجله دلتا درکل مطالب جالبی دارد

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

    چقدر عجیب و جالب بود

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۶ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…