خانه مخوف جن‌ها در همسایگی کشتی یونانی کیش!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قلعه جنی کیش در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته است و شاید کمتر کسی به آن نگاهی بکند. افسانه‌های زیادی پیرامون آن هست که اگر شب هنگام بخواهید به دیدن قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد، زیرا اهالی منطقه بر این باور هستند که جن‌ها در قلعه زندگی می‌کنند.
قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش قلعه‌ای قدیمی و متروکه است که در جاده جهان در مسیر رفتن به کشتی یونانی قرار دارد و کمتر کسی جرات رفتن به آنجا را دارد. اگر خیلی شجاع هستید و به مکان‌های مرموز و خوفناک علاقه دارید، با مجله دلتا همراه باشید تا سری به قلعه جنی کیش و افسانه‌های آن بزنیم.

آشنایی با قلعه جنی کیش

در جزیره کیش قلعه‌ای کوچک و متروکه در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته که افسانه‌هایی را در دل خود حبس کرده است. این مکان به قلعه جنی کیش معروف است. بازدید از این قلعه در شب واقعا رعب و وحشت ایجاد می‌کند. هیچ کسی از مردم محلی حاضر نیست در این بازدید شما را همراهی کند. آنها معتقدند این قلعه توسط جن‌ها تسخیر شده است.

قلعه جنی

وقتی به غروب خورشید نزدیک می‌شویم، قلعه جنی کیش به محل وهم‌انگیز و وحشت‌آوری تبدیل می‌شود. صداهایی که از چاه آب نزدیک قلعه شنیده می‌شود و زوزه وزش باد، ترس این منطقه را بیشتر و بیشتر می‌کند.

افسانه‌های محلی درباره قلعه

اتفاقاتی که در قلعه جنی رخ داده و داستان‌هایی که درباره آن روایت می‌شود، چه بسا که زاییده ذهن و خیال مردم باشد. اما به هر حال این افسانه‌ها در بین مردم محلی کیش رایج است.

این ساختمان مخروبه، در واقع محل خدمت سربازان و درجه‌داران ژاندارمری بوده است.

جزیره کیش

در اواسط دهه ۴۰ بود که گزارشات مکرری در رابطه با مشاهده جن در این پاسگاه ارائه شد و پرسنل آن مجبور به تخلیه پاسگاه شدند و تا به‌حال هم به همین صورت رها و به قلعه جنی کیش معروف شده است. پرسنل پاسگاه بر این باور بودند که اجنه قلعه را تسخیر کرده و آن را در تصرف خود دارند.

یکی از باورها و وقایع که بین مردم محلی رایج است، مربوط به چهار سربازی می‌شود که باید شب را تا صبح در پاسگاه کشیک می‌دادند. صبح روز بعد وقتی که کارکنان وارد پاسگاه شدند، هر ۴ نفر، با بدنی سرد و چهره‌های بهت زده و سیاه بر روی زمین افتاده و مرده بودند. معلوم نبود شب گذشته چه اتفاقی برای سربازان افتاده بود.

قلعه جن زده

پس از آن اتفاق دیگر کارکنان پاسگاه حاضر به ماندن در آنجا نبودند. اما افسران مافوق و مسئولان، این قضیه را باور نمی‌کردند و اجازه تخلیه پاسگاه را نمی‌دادند. آنها ترس و وحشت پرسنل را بی‌مورد می‌دانستند.

با گذشت زمان، این ترس و وحشت نه تنها کم نشد، بلکه روز به روز بر آن افزوده می‌شد تا جایی که دیگر مسئولان پاسگاه نتوانستند مقاومت کنند و به بهانه قدیمی بودن ساختمان، آن را تخلیه و پاسگاه را به مکان دیگری منتقل کردند.

جاذبه های کیش

روایت خوفناک دیگر قلعه

داستان دیگری نیز در بین مردم محلی روایت می‌شود. از آنجایی که این قلعه در مسیر کشتی یونانی جزیره کیش قرار دارد، معمولا راننده‌های تاکسی بعد از غروب خورشید، در این مسیر منتظر مسافر هستند. یکی از این رانندگان بعد از اینکه مدتی منتظر مسافران می‌ماند، شروع به حرکت می‌کند و به سمت قلعه جنی می‌رود.

راننده جن‌ها را که بجای پا، سُم داشتند، در لباس‌های بلند و سفید رنگ می‌بیند. طبق گفته راننده، زمان عروسی اجنه بوده است. از ترسش ماشین را خاموش می‌کند و مجبور می‌شود چند ساعتی را همان‌جا ساکت و بی‌حرکت بماند تا عروسی تمام شود.

قلعه خوفناک جنی جزیره کیش

اما مشخص نیست کدام واقعیت و کدام زاییده ذهن و تخیل مردم است. بعضی از گردشگران و مردم که در ساعات تاریکی و نیمه‌های شب به این مکان وارد شده‌اند، تجربه‌هایی را تعریف می‌کنند که با عقل جور در نمی‌آید! تجربه‌ای مثل دیدن اشخاص و یا موجوداتی که از حضور بازدیدکنندگان ناراضی بوده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جزیره‌ای حیرت‌انگیز در یمن! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. جاوید ازما

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۸ ب٫ظ

    عالی موفق باشید

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    عالی بود 👏

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…