۹ خوراکی که شما را از ریزش‌ مو نجات می‌دهد!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریزش مو یکی از شایع‌ترین علل مراجعه‌ افراد به کلینیک‌های زیبایی است. عوامل متعددی نظیر ژنتیک، اختلالات هورمونی و کمبود ویتامین‌ها در پوست سر، موجب ریزش مو می‌شوند.
مواد غذایی مغذی برای مو

ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هر فردی به نوبه خود به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش‌ مو می‌گردد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با مواد غذایی مغذی برای مو آشنا کنیم.

اسفناج 

در برخی موارد (به ویژه زنان)، کمبود مواد معدنی، علت فقدان‌ مو است. مهم است بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن بوده و حاوی سبوم است که به عنوان نرم‌کننده طبیعی‌ مو عمل می‌کند. رنگ‌ سبز برگ‌ها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است که همه این‌ها به حفظ مو و درخشندگی آن کمک می‌کنند.

تخم آفتاب‌گردان 

یکی دیگر از مواد غذایی مغذی برای مو، دانه‌ آفتاب‌گردان است. دانه آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B5 است که جریان خون را به سمت سر تسهیل می‌کند. کمبود ویتامین B5 یکی از عوامل شناخته‌ شده در ریزش‌ مو است. تنها ۳۰ گرم از دانه آفتاب‌گردان، ۲۰% ویتامین بدن شما را تامین می‌کند.

خوراکی مفید برای مو

جو دوسر

جو دوسر حاوی مقادیر زیادی از یک فیبر محلول به نام بتاگلوکان است. ریزش‌ مو در آقایان و خانم‌ها با مقاومت بدن به انسولین ارتباط دارد. جو دوسر به دلیل غلظت بالای فیبرهای محلول، حساسیت بدن را به انسولین افزایش داده و در نتیجه از روند افزایشی ریزش‌ مو جلوگیری می‌کند.

فلفل دلمه قرمز 

ویتامین C ماده‌ای است که از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. همه ما اغلب پرتقال را به عنوان منبع اصلی و سرشار از ویتامین C می‌شناسیم. حجم این ویتامین در پرتقال نصف مقداری است که در فلفل دلمه‌ای قرمز وجود دارد. بنابراین مصرف این سبزیجات را هرگز فراموش نکنید.

بهترین مواد غذایی برای ریزش مو

عدس 

موادی مانند پروتئین، آهن، روی، بیوتین و اسیدفولیک به وفور در عدس یافت می‌شود. بدن جهت اینکه سلامت گلبول‌های قرمز خود را دوباره به دست‌آورد، به اسیدفولیک نیاز دارد. با ترمیم و تولید گلبول‌های سالم بیشتر، تامین اکسیژن پوست سر و موها بهتر شکل می‌گیرد و در نتیجه ریزش‌ مو متوقف خواهد شد.

انواع توت‌ها 

خانواده توت‌ها شامل توت‌فرنگی، شاه‌توت، تمشک و بلوبری، حاوی ویتامین C هستند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی برای مقابله بدن با رادیکال‌های آزاد است. همچنین می‌تواند به ریشه‌ مو برای مقابله با رادیکال‌های آسیب‌زننده، کمک فراوانی بکند.

چغندر

چغندر از یک سری مواد شیمیایی طبیعی سرشار است که به خانواده نیترات‌ها معروف هستند. چغندر پس از اینکه در بدن تجزیه شد، این مواد شیمیایی را به درون خون انتقال می‌دهد که باعث بهبود گردش‌ خون می‌شود. در نتیجه این فرآیند، اکسیژن و موادغذایی، راحت‌تر به فولیکول‌های مو رسیده و باعث شادابی آن‌ها می‌شوند.

لوبیاها

لوبیاها برای مو بسیار مفید هستند و باید در برنامه‌ غذایی گنجانده شوند. همچنین نه تنها به رشد بیشتر موها کمک می‌کنند بلکه سرشار از آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود بیوتین در بدن باعث شکنندگی موها می‌شود.
مجله دلتا

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی پروتئین زیادی است و علاوه بر آن بیوتین و ویتامین B12 نیز دارد که هر دو از مواد غذایی بسیار مغذی محسوب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه خواص معجزه‌آسای شیر نارگیل برای پوست و مو.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  4. راحله

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

    چه مفید بوود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست گرامی.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    چه عالی و مفید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…