گرانی مسکن در تهران تا کی ادامه دارد؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت مسکن در تهران در آذرماه امسال ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 8/91 درصد افزایش یافته است.
گرانی مسکن

گرانی مسکن در تهران، خرید و فروش خانه و آپارتمان  را  طی ماه گذشته به طور بی‌سابقه کاهش داده است .فروش ۶ هزار خانه در آذرامسال‌ تامل برانگیز است و اوضاع بازار مسکن در سال ۹۸ را با ابهام روبه رو می کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه جهان صنعت، به گفته یک کارشناس مشاوره املاک ،به‎رغم اینکه معاملات مسکن در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است مالکان، حاضر به کاهش قیمت های پیشنهادی خود نیستند، و این وضع نشان می‎دهد  که بازار مسکن بی ثبات و غیر قابل پیش بینی شده وهراس مالکان از آینده سرمایه‌گذاری به رکود بازار دامن زده وکاهش خرید متقاضیان و گرانی مسکن هرگونه امکان خرید را غیرممکن کرده است.

 با وجوداین، برخی فروشنده‌ها تصور می‌کنند باز هم می‌توانند بر گرانی مسکن دامن بزنند و قیمت فروش را افزایش دهند، فروشندگانی که حالا  واحد های خود را به بالای یک میلیارد تومان رسانده‌اند، به سبب وجود اقتصاد ناپایدار کشور نه  فقط حاضر به کاهش قیمت نیستند بلکه در پی افزایش بیشتر قیمت پیشنهادی خود هستند.

به هر حال برای  قیمت های مختلف در شهر تهران خریدار زیادی وجود ندارد و احتمال اینکه قیمت‌های اسمی در ماه‌های آینده کاهش یابد یا بازار برای مدتی وارد دوره کاهش قیمت واقعی شود، زیاد است.

میانگین قیمت مسکن در تهران در آذرماه امسال ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه  مشابه سال گذشته ۸/۹۱ درصد افزایش یافته است. بانک‌ مرکزی تازه‌ترین گزارش خود را از تحولات قیمت مسکن در آذرماه امسال‌ مننتشر کرده که بر اساس آن، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ماه یاد شده  به ۶۸۰۰ واحد مسکونی رسیده است  که در مقایسه با  ماه آبان  و ماه مشابه سال گذشته  به ترتیب ۶/۰ و ۷/۶۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گرانی مسکن

افزایش ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آذرماه سال ۹۷، ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه آبان و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱/۴ و ۸/۹۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان ۲۲ منطقه  شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ اختصاص داشته است. این گزارش حاکی است که این ارقام در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰۵ و ۷۵ درصد افزایش یافته است.

 

در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا ، مطالب بیشتری در باره آینده بازار مسکن بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. بی مسکن

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۵ ق٫ظ

    سلام وقتی فروشنده ها قیمت کاذب میدن بیاید از طریق رادیو تلوزیون اعلام کنید میکن حباب صد درصدی داره نخرید ضررر زیاد میکنید تا مجبور شن کنار بیان یا خود دولت شروع به ساخت ساز با تراکم زیاد کنه مثلان اگر به شخصی تو منطقه پنج طبقه میدن دولت با تراکم ده طبقه بسازه با قیمت مناسب بفروشه تا قیمت ها بشکنه برا مسکن که نیار اساسی هست تورم سه برابری زیاده چون واقعان قیمتاش سنگین شده سه برابر شده

    پاسخ

  2. ی مستاجر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۸ ق٫ظ

    سلام چرا مسولین هیج اقدامی راجب مسکن نمیکننن والا پفک چیپس نیست که سه برابر شه زیر تورمش له نشیم اخه چرا سه برابر شده مگه وارداتی چرا خودشون وارد نمیشن قیمت بزارن حداقل قیمت بزارن اجازه ندن کسی بالاتر بفروشه یا بیان اعلام کننن هیج کس مسکن نخره بگن حباب صد درصدی داره اینجوری اوناییی که آپارتمان احتکار کردن حداقل بهشون آسیب بخوره

    پاسخ

  3. کوروشچ

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۵ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب٫ظ

    مسکن باید زندگی سقف بالا سر ماست چرا با سکه مقایسه مکنید بدون سکه بدون ماشین میشع زندگی کرد بدون خونه باید تو کوچه از سرما بمیریم چرا سه برابر میشع نظارت نمیکنید چرا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…